חדשות היום

Cisco חושפת את פלטפורמת האינטרנט של העתיד המבוססת על טכנולוגיה שפותחה בישראל

קו המוצרים החדש פותח בישראל על-ידי מרכז הפיתוח של סיסקו ישראל, המבוסס על רכישה של חברת LEABA מקיסריה, וצפוי להגדיל את מהירות הגלישה באינטרנט במאות אחוזים

Cisco מכריזה על אסטרטגיית ‘Internet for the Futureומשיקה את ארכיטקטורת השבבים השאפתנית ביותר בתעשייה

אורן שגיא (קרדיט : טלי שגיא)

אורן שגיא, מנכ”ל סיסקו ישראל: “קו המוצרים החדשני שפותח בישראל מהווה בשורה משמעותית לתעשייה, לכלכלה העולמית וגאווה ישראלית על חדשנות פורצת דרך שתשנה את האופן שבו אנחנו תופסים את האינטרנט היום. אסטרטגיה זו תיתן מענה לשלל הטכנלוגיות המתקדמות שצפויות לנו בעשור החדש. טכנלוגיות אלו ייצרו חוויות דיגיטליות לרבות מציאות מדומה ורבודה, סטרימינג ב-16K, בינה מלאכותית, רשתות סלולריות דור 5, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר אדפטיבית ובעלת יכולות חיזוי, האינטרנט החכם של הדברים.”

 

 חשפה חברת Cisco את קו המוצרים החדש במסגרת תכנית האסטרטגיה הטכנולוגית החדשה שלה- Internet for the Future- שתניח את התשתית לאינטרנט של המחר בהכרזה בלעדית בסן פרנסיסקו. קו המוצרים החדש, הינו פתרון טכנולוגי חדשני שפותח בחודשים האחרונים במרכז הפיתוח של חברת סיסקו בישראל, המבוסס על רכישת חברת Leaba הישראלית שנקנתה על-ידי Cisco בשנת 2016.

אייל דגן, נשיא פיתוח בכיר בסיסקו העולמית : “אני רואה בהשקת קו המוצרים החדש שפותח על-ידי מרכז הפיתוח של סיסקו ישראל מקור לגאווה ישראלית. אחד ההישגים שהצלחנו להביא במסגרת הפתרון חדשני נוגע ליצירת חוויה אחידה ופשטות הפעלה לרוחב האינטרנט, נוסף להגברת מהירות הגלישה באינטרנט, עניין שיאפשר לעסקים וחברות לצמוח ולהתפתח. אני רואה במהלך חלק בלתי נפרד מהמסע הדיגיטלי שסיסקו מובילה בשנים האחרונות ואני נרגש לקחת חלק בעשייה שצפויה להשפיע על עתיד האינטרנט כבר עכשיו”

קו המוצרים החדש פותח במטרה להתגבר על חסמי העלות וצריכת האנרגיה המגבילים את תשתיות האינטרנט הקיימות, ולשבור שיאי ביצועים. האסטרטגיה של Cisco כוללת תוכנית רב-שנתית המושתתת על פיתוח והשקעה בשלושה תחומי מפתח: ארכיטקטורת שבבים, תשתית אופטית ותוכנה. הדור הבא של תשתית האינטרנט, שיבוסס על ארכיטקטורת השבבים החדשה של Cisco ועל התשתית האופטית המתקדמת שלה צפוי לשנות את המבנה הכלכלי של האינטרנט. שינוי זה יאפשר לעמוד בביקוש הגובר ויסייע לעסקים וחברות לקדם את הפעילות שלהם בעזרת רשתות פשוטות יותר ומשתלמות מבחינה כלכלית.

“הפתרונות החדשים שלנו בתחומי ארכיטקטורת השבבים, התשתית האופטית והתוכנה משקפים את גישת החדשנות המתמדת שאימצנו אשר עוזרת ללקוחות שלנו לשמור על יתרון תחרותי וליצור חוויות חדשות ופורצות דרך שישרתו הן את הלקוחות והן את משתמשי הקצה בעשורים הבאים” ציין צ’אק רובינס, יו”ר ומנכ”ל Cisco.

העשור החדש צפוי להביא לקדמת הבמה שלל טכנולוגיות מתקדמות ליצירה של חוויות דיגיטליות: מציאות מדומה ורבודה, סטרימינג ב-16K, בינה מלאכותית, רשתות סלולריות דור 5, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר אדפטיבית ובעלת יכולות חיזוי, האינטרנט החכם של הדברים וחידושים אחרים, שטרם הומצאו. רמת המורכבות בעולם הדיגיטל של המחר צפויה לחרוג מהיכולות של תשתיות האינטרנט הקיימות.

פריצת הדרך החדשה: Cisco Silicon One – ארכיטקטורת שבבים אחודה הניתנת לתכנות

Cisco Silicon One, הטכנולוגיה שתעמוד מהיום בבסיס קו המוצרים של Cisco בתחום הניתוב, מאפשרת זמינות ביצועים מרשימה בטווח הקצר: עד 25 טרה-ביט בשנייה (Tbps). מדובר בשבב הרשת הראשון בתעשייה בעל תאימות אוניברסלית לספקים ולפעילות דיגיטלית בקנה מידה גלובלי. הארכיטקטורה מיועדת הן לפלטפורמות קבועות והן לפלטפורמות מודולריות, וביכולתה להתמודד עם הדרישות המאתגרות ביותר באופן חסר תקדים. הדגם הראשון, Cisco Silicon One Q100, רושם הישג בתחום הניתוב ומגיע לרוחב פס של 10 טרה-ביט בשנייה ויותר – וזאת בלי להתפשר על אפשרויות התכנות, על זמן האגירה (באפרינג), על היעילות האנרגטית, על ההתאמה לקנה מידה משתנה ועל הגמישות בפיצ’רים. בדרך כלל סוגים שונים של שבבים בעלי יכולות שונות יכולים לשמש באותה רשת ואפילו באותו מכשיר. במצב כזה פיתוח ובדיקה של תכונות חדשות עלולים להיות תהליכים יקרים וארוכים. תשתית שבבים אחודה וניתנת לתכנות תאפשר למפעילי הרשתות להוריד באופן דרמטי את עלויות התפעול ואת הזמן הנדרש להפקת ערך (time-to-value) משירותים חדשים.

Cisco 8000 Series, פלטפורמה חדשה המושתתת על Cisco Silicon One – הביצועים הטובים בתעשייה

Cisco 8000 Series החדשה היא הפלטפורמה הראשונה המצוידת ב-Cisco Silicon One Q100. הפלטפורמה מיועדת לעזור לספקים ולחברות בעלות פעילות דיגיטלית בקנה מידה גלובלי להוריד את עלויות ההקמה של הרשתות הגדולות בעידן של בינה מלאכותית, של רשתות 5G ושל מוצרי IoT. אלה כמה מיתרונותיה הבולטים:

  • הפלטפורמה מותאמת למהירויות של 400 ג’י’גה-ביט לשנייה והרבה יותר; יחידה בגובה מרווח בודד בארון תקשורת (1U) מספקת 10.8 טרה-ביט לשנייה.
  • מערכת ההפעלה החדשה של הפלטפורמה, Cisco IOS XR7, מגייסת את יתרונותיו של מחשוב הענן כדי לפשט את הפעלת המערכת ולהוריד את עלויות התפעול.
  • הפלטפורמה מחדשת גם בגזרת האבטחה, ומספקת למשתמשים התראות בזמן אמת על מהימנות התשתיות הקריטיות שלהם.
  • הספקים מרוויחים רוחב פס, אפשרויות תכנות והתאמה לקנה מידה שיאפשרו להם להציע נפחי תעבורה בסדרי גודל של טרה-ביט לשנייה גם בתנאים של מחסור חמור באנרגיה ובמקום אחסון פיזי.

תשתית אופטית ל-400G ויותר

פיתוח תשתית אינטרנט שתוכל לתמוך בחדשנות הדיגיטלית של העשור הבא מצריך מרדף מתמיד אחר פריצות דרך בתחומי השבבים והתשתיות האופטיות. Cisco היא שחקנית יחידה מסוגה בתעשייה: הקניין הרוחני שבבעלותה ממצב אותה בתור המובילה בשני התחומים.

המהירויות של תעבורת הנתונים באינטרנט עולות מ-100G ל-400G ויותר, ועלויות של תשתיות אופטיות תופסות חלק הולך וגדל מעלויות ההקמה והתפעול של תשתיות אינטרנט. Cisco משקיעה השקעה אורגנית כדי להבטיח את קיומה של תשתית אופטית שתוכל להתמודד עם המהירויות העולות במתגים ובנתבים – ובו בזמן תעמוד בתקני האיכות והאמינות המחמירים ביותר בתעשייה.

תוכנית ההסמכה של Cisco תעזור לחברה לוודא שהתשתיות האופטיות שלה עומדות בכל התקנים המקובלים, פועלות באופן מיטבי בכל התנאים התפעוליים הרלוונטיים ותומכות בכל סביבה מארחת, כולל סביבה שאינה של Cisco. הודות לתוכנית זו יוכלו הלקוחות להשתמש בתשתיות האופטיות של Cisco גם ביישומים שבהם הסביבה המארחת אינה של Cisco, ולדעת בלב שקט שהתשתית האופטית תעמוד בתקן האיכות והאמינות ש-Cisco ידועה בו.

נוסף על כך, הודות לפיתוחים חדשים בתחומי השבבים והפוטוניקה מבוססת הסיליקון, פונקציות שעד כה הוטמעו בפתרונות פיזיים נפרדים יהיו זמינות בקרוב גם בצורת רכיבים מודולריים (pluggable). שינוי זה מביא איתו כמה יתרונות פוטנציאליים למפעילי רשתות, וצפוי לפשט את תפעולן.  Cisco משקיעה בתחום הפוטוניקה מבוססת הסיליקון במטרה להניע שינויים ארכיטקטוניים ברשתות של מרכזי נתונים ושל ספקים – שינויים שיורידו עלויות, יפחיתו את צריכת האנרגיה ואת דרישות המקום הפיזי ויפשטו את תפעול הרשתות.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות