חדשות היום

TriEye הישראלית משתפת פעולה עם Porsche כדי לסייע לנהגים “לראות” טוב יותר בתנאי ראות קשים

חברת הסטארט אפ הישראלית TriEye מתל-אביב, שטכנולוגיית החישה שלה מאפשרת ראיה בתנאי מזג אוויר וראות קשים, הכריזה על שיתוף פעולה עם יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית Porsche, במטרה לשפר את יכולת הראיה והביצועים של מערכות סיוע מתקדמות לנהגים (ADAS) ושל כלי רכב אוטונומיים.

יצרני רכבים מכירים כיום בצורך לשלב בכלי הרכב פתרונות חישה מתקדמים כדי לאפשר למערכות ADAS לפעול בכל עת. גם כאשר משלבים מספר פתרונות חישה דוגמת מכ”ם, lidar ומצלמה, לא תמיד ניתן כיום לאתר ולזהות כל אובייקט בכביש כאשר הראות מוגבלת. בכדי לתת מענה לאתגר זה, Porsche סימנה את מצלמת ה-SWIR (אינפרה-אדום באורך גל קצר) מבוססת שבב CMOS של TriEye כמפתח חשוב להשגת יכולות ראייה טובות יותר, בפרט בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים. ההכרזה מגיעה לאחר ההודעה של TriEye מחודש אוגוסט על הרחבת סבב גיוס A בהשתתפותה, שהובל על ידי אינטל קפיטל.

“שיתוף הפעולה שלנו עם Porsche היה יוצא דופן מהיום הראשון ואנחנו פועלים על מנת למקסם את הפוטנציאל הטמון בו”, אמר אבי בקל, מנכ”ל ומייסד משותף של TriEye. “העובדה שיצרנית רכב מובילה כמו Porsche החליטה להשקיע ב-TriEye וגם לבחון את מצלמת ה-SWIR מבוססת ה-CMOS שלנו בכדי לשפר את מערכות ה-ADAS שהיא מפתחת מהווה הצבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה שלנו”.

חברת המוליכים למחצה TriEye הוקמה ב-2017 על ידי המנכ”ל אבי בקל, סמנכ”ל המו”פ עומר קאפח וסמנכ”ל הטכנולוגיות פרופ’ אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר ננו-פוטוניקה מתקדם שערך פרופ’ לוי באוניברסיטה העברית. החברה מפתחת מצלמת SWIR ברזולוציית HD, בגודל קטן ובעלות מזערית ביחס לטכנולוגיות הקיימות. מערכת ה-SWIR של TriEye מאפשרת חישה וצילום ברזולוציה גבוהה בכל תנאי מזג האוויר והתאורה, ומספקת מידע שמצלמות סטנדרטיות לא יכולות לספק. החברה ממוקמת בתל אביב, מעסיקה כ-30 עובדים ומתכננת לגייס אנשי פיתוח נוספים במהלך 2020.

TriEye תציג בתערוכת 2020 CES במתחם Tech West, Sands Expo, בביתן 51701 ותקיים פגישות במלון Westgate. מוצרי TriEye נבחרו להיות מוצגים ב-Innovation Awards Showcase ב-Venetian Ballroom ב-Sands / Venetian. תערוכת CES 2020 תתקיים בלאס וגאס ב-7-10.1.2020.


Picture: TriEye founders – from left to right – Prof. Uriel Levy -CTO, Avi Bakal -CEO and Omer Kapach – VP Research and Development. Photographer – David Garb

תגובות סגורות