חדשות היום

TDK Lambda Israel Power + Solution Department

מחלקת P+S עוסקת במתן פתרונות מסוג Custom בתחום מערכות הספק וספקי כוח לתעשייה. פעילות המחלקה כוללת בעיקר תכנון המוצרים, הכנת תיקים הנדסיים, ליווי תהליכי הייצור והאינטגרציה, ביצוע תהליכי אבלואציה ואימות התכנון, המשך תחזוקת המוצרים לאחר אספקתם ללקוחות, ליווי ותמיכה טכנית לכל אורך חיי המוצרים.

כמו-כן המחלקה עוסקת במתן תמיכה טכנית ללקוחות, בשוק הישראלי בעיקר.

יכולות המחלקה:

למחלקה יכולות פיתוח ותכנון של מגוון רחב מאוד של מערכות הספק. החל מפתרונות מכאניים, מארזים ייחודיים, ביצוע Power distribution ועד פתרונות ייחודיים הכוללים מערכות מרובות ערוצים עם מסננים אקטיביים ביציאה לקבלת מתחי יציאה צפים וערוצים מבודדים חשמלית אחד מהשני, Ripple & Noise נמוך (בסדר גודל של פחות מ – 10mV), שמירה על Load regulation נמוך בכל תנאי העומס. מבחינה חשמלית ואלקטרונית ביכולתנו לתכנן וליישם מגוון פתרונות חמרה לשיפור תכונות המוצרים, כמו למשל Ripple & Noise שצוין, או הוספת פונקציות של בקרה ושליטה, תצוגות וחיוויים ועוד.

כמו-כן המחלקה מבצעת פתרונות של מארזים מוקשחים העומדים בתקני

Shock & Vibration, Transit drop לפי Mil – Std. 810, מערכות העומדות בתקני אטימות IP55, IP65 etc. לפי דרישת הלקוח. למחלקה יכולות תכנון מוצרים העומדים בתקני EMC תעשייתיים וצבאיים. כמו-כן המוצרים לרוב הם Build to meet לתקני Safety תעשייתיים. המערכות מתוכננות לעמידה בתקני Safety כחלק ממערכות לקוח גדולות שעוברות בדיקות תקינה ברמת מערכת. בנוסף על כך ישנה יכולת לתכנן מוצרים המבוססים על מודולים מסוג ACDC, DCDC המיועדים להרכבה על גבי PCB. במקרים אלו, ישנה יכולת לתכנן מעגלים ומארזים ייעודיים, על פי דרישת הלקוח.

יתרונות המחלקה:

המכנה המשותף בין כל מגוון המערכות שלנו, הוא בעצם שימוש בספקי הכוח והממירים מתוצרת TDK Lambda. ספקי הכוח של TDK Lambda נחשבים לספקים שהם מהמובילים בעולם ספקי הכוח. בהיותנו חלק מהחברה, אנחנו מרכיבים ומתכננים את המערכות שלנו בהתבסס על ספקי הכוח של TDK Lambda. מדובר על כל הסוגים והמגוון העצום שקיים לחברה. החל מספקים מסוג Programmable שמבוססים על סדרות מוצרים שפותחו במפעל בכרמיאל: Genesys, Genesys+, ZUP, Z+ וספקים מסוג Front end שפותחו בכרמיאל: FPS1000, HFE1600, HFE2500, RFE1600, RFE2500, HFE&RFE Racks. כמו-כן קיימים מגוון מוצרים המבוססים על ספקים מודולריים וספקים מרובי ערוצים שפותחו באנגליה, ומוצרים המבוססים על ספקי ACDC,DCDC שפותחו ביפן, ארה”ב ומרכזי פיתוח נוספים בעולם.

המחלקה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקת המכירות של החברה (2 היחידות הארגוניות כפופות לארגון המכירות) ונעזרת במנהלי תיקי לקוחות אסטרטגיים שממלאים תפקיד חשוב של ערוץ תקשורת ישיר, מהיר והדוק עם לקוחותינו, תוך הקפדה על מתן שירות ופתרונות בצורה מהירה, מקצועית ואמינה.

בהיותנו חלק מחברת TDK Lambda, אנחנו מחויבים לעבוד על פי הנהלים המחמירים של חברת האם מיפן. מדובר על תהליכי עבודה ונהלי פיתוח שפותחו בארגון במשך שנים ומתבססים על ניסיון עשיר של עשרות שנים בתחום ה – Power.

תהליכי הפיתוח והנהלים המחמירים כוללים בין היתר: בחירה קפדנית ביותר של רכיבים. בארגון ישנה מחלקות של הנדסת רכיבים (בין היתר בישראל ובחברת האם ביפן). תהליך הכנסת רכיבים לארגון הוא תהליך ארוך וקפדני. במסגרת תהליך זה, היצרנים נדרשים לספק שורה אחרונה של מסמכים ומפרטים טכניים שצריכים לעבור אישור של מהנדסי הרכיבים שלנו. במקביל, מתחיל תהליך בחברה של ביצוע בדיקות ואימות לרכיבים הכולל: בדיקות חשמליות, בדיקות מפרטיות, בדיקות אמינות, טמפ’ ותנאי סביבה כמו: TST, PCT.

בנוסף על תהליך אישור הרכיבים, אנחנו עובדים לפי כללי תכנון של הארגון שמגדירים את העומסים המרביים שמותר להגדיר לכל רכיב ורכיב (כמובן שאנחנו עובדים על מרווחי בטחון משמעותיים לעומת נתוני היצרן וזאת על מנת לשמור על רמת אמינות גבוהה מאוד של המוצרים). כמו-כן, יש לנו יכולות פנימיות בתחומי: EMC & EMI, Safety. במפעל בכרמיאל מעבדת Safety מאושרת ע”י TUV וכמובן מהנדסים מנוסים בתחומי התקינה. מעבדת ה – EMC כוללת מכשור וציוד מתקדם לביצוע בדיקות Preliminary.

מבחינת בדיקות אבלואציה ואימות התכנון: בדיקות המוצרים קפדניות ויסודיות. יש לנו מעבדות עם ציוד בדיקה ייעודי מתקדם ביותר. כמו-כן קיימת מעבדת תנאי סביבה הכוללת Temp. Chambers מתקדמים לבדיקות Temp. rise + Humidity.

בדיקות סביבה שאין לנו יכולת פנימית לבדוק, כמו: Shock & Vibration למשל, מתבצעות במעבדות חיצוניות מאושרות.

במחלקה צוות ותיק, מנוסה ומיומן מאוד בעל יכולות תכנון חשמלי ואלקטרוני, תכן PCB, תכן מכאני מגוון מאוד של הרבה סוגי מוצרים, תכן לעמידה בתקני EMC, Mech. וכו’.

במחלקה שלנו קיים ידע וניסיון רב שנים, עם תיק מוצרים עצום (מאות מוצרים שתוכננו לאורך השנים).

המתכננים משתמשים במגוון כלי פיתוח: תוכנות CAD לביצוע מידול תלת ממדי ותכן מכאני מלא: Solidworks Pro., Autocad, Draftsight. התכנה לתכנון חשמלי ועריכת PCB: תכנת Pads Logic & Layout של חברת Mentor graphics. תכנה זו מתממשקת עם Solid.

לקוחות המחלקה: הלקוחות שלנו מגוונים מאוד וכוללים את מיטב החברות הפועלות בארץ ובעולם בתחומי האלקטרוניקה השונים. קהל הלקוחות מגוון בתחומי התעשייה השונים כולל כמובן התעשיות הביטחוניות.

המוצרים שלנו:

מערכות ייעודיות, מרובות יציאות המבודדות אחת מהשנייה. במערכות אלו Ripple & Noise נמוך מאוד כדרישת לקוח (פחות מ – 10mV), בתמונה למטה ניתן לראות את המערכת משמאל ואת מתקן הבדיקה הייעודי – Test Jig שתוכנן כדי לבדוק אותה:

מערכות המבוססות על ספקים מסוג Programmable:

פתרונות בתחום הצבאי:

מערכות מבוססות Front end P.S:

מערכות מבוססות ספקי ACDC:

פתרונות המבוססים על מודולים שלנו המורכבים בתוך מארז ייעודי:

תהליכי הייצור, ההרכבה והאינטגרציה:

למוצרים שלנו קו הרכבה ייעודי במחלקת הייצור של המפעל בכרמיאל. במחלקה צוות של עובדים מקצועיים ומיומנים מאוד (מדובר על צוות שמתמחה במוצרי Custom מהסוג שאנחנו מתכננים ומייצרים). בצוות עובדים ברמה של הנדסאי אלק’, עם יכולות הבנה גבוהות של סכמות חשמליות, הוראות ושרטוטי הרכבה ויכולות גבוהות בתחומי ההרכבה, החיווט והבדיקות החשמליות.

יש לנו יכולות ייצור גם באתרים נוספים מחוץ לישראל, התיעוד ההנדסי שלנו מבוצע כאמור בהתאם לנהלי הארגון.

על פי התיעוד ההנדסי, מכינים תיעוד יצורי במחלקת הנדסת מוצר ומחלקת הנדסת בדיקות התומכות במחלקות הייצור. מחלקות אלו מכינות שרטוטים למחלקות הייצור. במפעל בכרמיאל קווי SMT, הלחמת גל ותת הרכבות. כמו-כן קיימת מחלקה לייצור שנאים, צמות וכבלים. כל המוצרים שלנו עוברים 100% בדיקות חשמליות בתהליך הייצור. נתוני הבדיקות הסופיות מסופקות ללקוחות, על פי דרישתם.

תמיכה טכנית במוצרים

המחלקה תומכת במגוון המוצרים במשך שנים רבות, לאורך חיי המוצר. המוצרים שלנו הם מוצרים אמינים מאוד, ברמת איכות גבוהה ביותר.

מבחינה הנדסית, אנחנו תומכים במוצרים הפעילים, ולעתים אנחנו נדרשים לתמוך במוצרים שהזדקנו ומהווים כבר End of life.

ישנן בקשות לעתים לייצר מוצרים שלא הוזמנו ולא יוצרו במשך שנים. אנחנו מחויבים לתת מענה טכני למוצרים כאלו ולמצוא רכיבים חלופיים לרכיבים שהתיישנו.


כרמי סימיונוביץ, TDK Lambda

תגובות סגורות