חדשות היום

חברת Microchip מפשטת את דרישות הבטיחות הפונקציונלית בעזרת כלי MPLAB® המאושרים על ידי TÜV SÜD

סיוע נוסף לדרישות התיעוד בעזרת MPLAB Code Coverage כלי הבדיקה והאבחון החדש

צ’אנדלר, אריזונה, 15 בינואר, 2020 – ברבות מהתעשיות ישנה דרישה לאישורי בטיחות פונקציונלית, אך לרוב מדובר בתהליך ארוך ויקר. אישורים עשויים בנוסף לדרוש הצדקה נרחבת לשימוש בכלי פיתוח ספציפיים, אלא אם כן הכלי כבר אושר לתאימות על ידי מומחי בטיחות פונקציונלית (functional safety) דוגמת TÜV SÜD, ארגון הסמכה שמשרדיו נמצאים במינכן. בכדי לתת מענה למטרה זו, חברת Microchip Technology Inc. (סימנה בנאסד”ק: MCHP) הכריזה על קבלת אישור TÜV SÜD למהדרים MPLAB® XC שלה לבטיחות פונקציונלית, אשר יאפשרו להשלים באופן פשוט משמעותית את תהליך ההסמכה לבטיחות פונקציונלית של מיקרו הבקרים PIC®, AVR®ו- SAM (MCUs) ו- dsPIC® Digital Signal Controllers בקרי האיתות הדיגיטליים (DSCs). כדי לפשט עוד יותר את הבדיקות והאבחון, חברת Microchip מציגה בנוסף רישיון MPLAB Code Coverage, הקובע בנוגע לחלקים של תוכנה אשר פועלים או לא פועלים תוך השפעה מינימלית על היישום.

המהדרים הפונקציונליים MPLAB XC המוסמכים על ידי TÜV SÜD מסייעים בעמידה בדרישות האימות והתיקוף המפורטים בתקן ISO 26262 לבטיחות כלי רכב, תקן IEC 61508 ליישומים תעשייתיים, תקן IEC 62304 לתוכנה רפואית ותקן IEC60730 לבקרים חשמליים אוטומטיים. המהדרים MPLAB XC לבטיחות פונקציונלית יארזו בתיעוד נוסף להסמכת סביבת הפיתוח המשולבת MPLAB X Integrated Development Environment (IDE) ותכנות ופתרון בעיות MPLAB. הרישיונות המגיעים ללא דמי חידוש שנתיים, הם הפתרון בעלות הנמוכה ביותר בשוק כיום. השימוש ב- MCUs בעלי רישיונות בטיחות פונקציונלית מבית Microchip יפחית את עלויות היישום ואת זמן השוק.

הבטחת כיסוי בדיקה גבוה של תוכנות מוטמעות באמצעות כלי code coverage דורשת לעתים קרובות מידה רבה של שינוי חומרה, תוכנה יקרה ומאמץ משמעותי בחיפוש בקבצי נתונים גדולים לקבלת מידע חיוני. המוצר MPLAB Code Coverage מייתר צורך זה עם השפעה של פחות מאחוז לזמן הבדיקה. באמצעות תהליך הרשום כפטנט, ניתן לבדוק קוד במעבר בודד מבלי לשבור את הקוד לבלוקים. אפשרות זו חוסכת זמן ומבטלת סריקת קבצי נתונים גדולים. משום שיישומים מאושרים דורשים פעמים רבות נתוני בדיקת קוד, רישיון code coverage חדש זה יכול בנוסף לסייע בתהליך ההסמכה.

רוג’ר ריצ’י (Rodger Richey), מנהל בכיר של מערכות פיתוח בחברת Microchip אמר כי “כיום, העלות של כלי בטיחות פונקציונלית לרבים ממוצרי MCU יכולה להיות יקרה למדי. חברת Microchip מספקת את מוצרי הבטיחות הפונקציונלית שלנו בשליש ממחירם של פתרונות המתחרים ובנוסף החברה מספקת תמיכה טכנית כלל-עולמית שאין דומה לה, כדי להאיץ את זמן השיווק ולפשט עוד יותר את מחזור הפיתוח”.

השילוב של המכשירים המתוכננים תוך מחשבה על מאפייני בטיחות פונקציונלית לצד מהדרים MPLAB XC המאושרים על ידי TÜV SÜD בתוספת MPLAB Code Coverage, הופכים את תהליך אישור הבטיחות הפונקציונלית לפשוטה הרבה יותר עבור יישומי כלי רכב, צרכנות, תעופה וחלל, כמו גם ביישומי רפואה ותעשייה.

בנוסף לכלי הפיתוח ההופכים את העמידה בתקני הבטיחות הפונקציונלית לקלה יותר, מהירה יותר ובעלות סבירה יותר, חברת Microchip מציעה גם מכשירי PIC, AVR, dsPIC PIC, AVR, dsPIC ו- SAM MCUs עם מאפייני בטיחות פונקציונלית מוכנים. חברת Microchip מספקת לכל מיקרו הבקרים המוכנים לבטיחות פונקציונלית (Functional Safety Ready) דוחות Failure Mode Effect ו- Diagnostics Analysis (FMEDA) ומדריכי בטיחות המתמקדים בתקן ISO 26262 עד לרמות בטיחות של ASIL-B, כאשר מוצרים מסוימים משיגים ASIL-D.

סטיב דרהובל (Steve Drehobl), סמנכ”ל בכיר ביחידות העסקיות של מיקרו בקרים של 8 ו- 16 bit בחברת Microchip אמר כי, “כספקית לטווח ארוך ליישומי כלי רכב, אנו מבינים ומגיבים לדרישות הלקוחות שלנו הנוגעים לצורך לקצר את זמן הפיתוח ולמטב את עלויות המוצרים הקריטיים לבטיחות. הוא הוסיף כי “אנו ממשיכים להרחיב את תיק מוצרי המיקרו בקרים המתמקדים ביישומי בטיחות כדי להציע את ההתאמה המושלמת של תכונות וערך”.

תמחור וזמינות

גרסת 5.25 של MPLAB X IDE זמינה בחינם באתר של חברת Microchip. רישיון תחנת עבודה MPLAB Code Coverage זמין כיום במחיר של 799 $. רישיונות הבטיחות הפונקציונלית לתחנת עבודה MPLAB XC8, XC16 ו- XC32++ זמינים כיום בעלות של 2,995 $ לאחד.

למידע נוסף, אנא צרו קשר עם נציג מכירות של חברת Microchip, מפיצים מורשה ברחבי העולם, או בקרו באתר של חברת Microchip. לרכישת מוצרים המוזכרים כאן, היכנסו לפורטל הרכישות שלנו (purchasing portal) או צרו קשר עם מפיץ מורשה של Microchip. למידע נוסף אודות מיקרו בקרים מוכנים לבטיחות פונקציונלית PIC, AVR, dsPIC ו- SAM היכנסו לדף האינטרנט של מרכז עיצוב הבטיחות הפונקציונלית (Functional Safety Design Center) של Microchip.

משאבים

תמונות ברזולוציה גבוהה זמינות דרך Flickr או editorial contact (הרגישו חופשיים לפרסם):


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות