שחזור מסלולי הליכה של חולי קורונה בתוך מבנים עם דיוק של 10 מטרים

למיפוי המסלול חשיבות רבה בבתי חולים, כדי להימנע מהשבתת צוותים רפואיים באופן גורף

טכנולוגיה ישראלית מאפשרת לדייק באופן משמעותי את הנקודות בהם שהו חולי קורונה בתוך מבנים, למשל בתוך בתי חולים. כך אפשר להפחית את הצורך בהכנסת צוותים רפואיים לבידוד לשב, לאחר בדיקה שהחולה לא היה בקרבת אנשי רפואה מסוימים בעת השהות בבית החולים.

את הטכנולוגיה פיתחה חברת הסטרטאפ הישראלית Navin, המאפשרת מיפוי וניווט בתוך מבנים מקורים ומורכבים. במבנה מקורה הטכנולוגיות המקובלות מבוססות GPS אינן מצליחות לדייק, הסטייה של מיקום ב- GPS יכולה להיות של עשרות מטרים ויותר.

המיפוי של Navin כולל זיהוי של קומות המבנה המקורה ושל החלל הפנימי או המסדרון בו נמצא כל משתמש. היא יושמה בהצלחה בשורה של קניונים, אוניברסיטאות ומבני ציבור אחרים בישראל וארה”ב כדי להדריך את המבקרים במסלול הקצר ביותר למחוז חפצם. כעת היא הותאמה לשימוש בהתמודדות עם הקורונה.

המעקב אחר מסלולי השוהים במבנה מתאפשר על ידי הורדת אפליקציה למכשירים הניידים של אנשי צוות רפואי, מטופלים או מבקרים. כך אפשר להוכיח שלא התקרבו למרחק מצומצם מחולה קורונה לפרק זמן שמאפשר הדבקה, וניתן למנוע כניסה לבידוד של צוותים רפואיים שהוכח שהיו רחוקים מהחולה.

לדברי ליאור רונן, מנכ”ל נבין, חולה שמתגלה במהלך או לאחר שהיה בבית חולים מחייב ברוב המקרים כניסה של עשרות רופאים, אחים ואנשי צוות לבידוד וזאת דוקא בתקופה הקריטית ביותר למאבק במגיפה. כלי המיפוי שפיתחנו מאפשר לזכור את מסלולי ההליכה של הצוות הרפואי ושל שאר באי בית החולים בתוך מתחם בית החולים וכאשר מתגלה חולה קורונה בית החולים יכול לבצע חיתוך מידע ולגלות מי שהה בקרבת החולה והאם היה זה במשך זמן מסוכן להדבקה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות