חדשות היום

7 סטארט-אפים מאיטליה שסיימו את תכנית ההאצה הראשונה באילת מקדמים עסקאות בהיקף של 40 מיליון ₪ עם חברות ישראליות ובינלאומיות

את התכנית יזמו שגרירות איטליה וקבוצת הבנקאותIntesa Sanpaolo והיא התקיימה בשיתוף עם אילת טק סנטר השייך לקבוצת האחזקות וההשקעות אריאלי קפיטל

7 סטארט-אפים מאיטליה שנבחרו להשתתף בתכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארט-אפים איטלקים לא יכלו לדמיין בתחילת חודש ינואר שמגפת הקורונה תשתולל ותעשה שמות בארצם ובכל רחבי העולם במהלך שהותם באילת. את התכנית הייחודית, שנמשכה שלושה חודשים, יזמו שגרירות איטליה, קבוצת הבנקאות האיטלקיתIntesa Sanpaolo ואילת טק סנטר, שמבעליה קבוצת האחזקות וההשקעות אריאלי קפיטל.

מסתבר, שקורונה מסוגלת לחולל הרבה דברים, אך אינה מסוגלת לבלום חדשנות, יצירתיות וביקושים לטכנולוגיות פורצות דרך. 7 הסטארט-אפים שסיימו לפני ימים ספורים את המחזור הראשון של האקסלרטור האילתי נמצאים במו”מ לקידום עסקאות בהיקף כולל של 40 מיליון ₪, 80% מהעסקאות שמקודמות הן עם כ-10 ארגונים וחברות מישראל ביניהן: מוסדות בריאות, גופי תעשייה, ונדל”ן.

אור חביב, מנכ”ל אילת טק סנטר, ומנהל פלטפורמות החדשנות הגלובליות באריאלי קפיטל: “7 הסטארט-אפים נבחרו בקפידה מבין יותר מ-50 חברות שהגישו מועמדות. בחרנו 7 חברות בשלות שלכל אחת מהן הייתה כבר טכנולוגיה מוכחת, לקוחות והכנסות וגיוסים בהיקף כולל של עשרות מיליוני ₪. תכנית ההאצה שדרגה את היכולות הטכנולוגיות והנחילה להם בנוסף יכולות Scale שהניבו ביחד תוצאות עסקיות נפלאות”.

במהלך התכנית התקיימו 250 הרצאות בליווי של כ-100 מנטורים מחברות גלובאליות בולטות כמו סמסונג, ארנסט אנד יאנג, PwC, כי”ל ועוד. האקסלרטור של אילת ייצר לסטארט-אפים מאיטליה קשרים עם 100 חברות עסקיות ישראליות כולל 30 גופי השקעה (קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים, מוסדיים, וממשלתיים).

לדברי חביב, “היזמים התגברו על הדאגה למשפחותיהם באיטליה ומתנאי הבידוד בעבודה והמשיכו במלוא המרץ בפעילויות השונות. אנו, מנהלי התוכנית, הופתענו מהקשב ומהפתיחות של מנהלים בכירים בכ-100 חברות וארגונים ישראליים לבחון את הפתרונות בימים אלה ולהיכנס למו”מ להסכם. בחודשים הקרובים נמשיך לפעול לקדם את העסקאות”.

שבעת הסטארט-אפים הבוגרים מתמחים במספר תחומים וביניהם: בריאות וטלרפואה, ניידות חכמה, בנייה, ערים חכמות, רובוטיקה, קלינטק, פודטק ואגטק.

BIONIT – פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הבריאות ומפתחת גפיים ביוניות לקטועי גפיים.

MATERIALS – פיתחה פטנט לייצור חומרים מתקדמים לתעשיות שונות שמאפשר ייצור מוצרים בצורה יעילה, זולה ושלא מזהמת את הסביבה.

DJUNGLE – מספקת פלטפורמות דיגיטליות לערים ולמותגים מובילים מרחבי העולם לשיפור חווית השימוש וחיזוק המותג.

ISAAC – פיתחה פטנט לחיזוק בניינים למניעת קריסה בזמן רעידות אדמה.

ELYSIUM – מספקת מערכת דיגיטלית לניהול נתונים לקופות חולים, בתי חולים ולמערכות בריאות על בסיס טכנולוגיית בלוקצ’יין.

SYNDAIG – פיתחה מערכת ויזואלית מתקדמת על בסיס בינה מלאכותית לזיהוי מוקדם של סרטן.

NANOMNIA – פיתחה מערכת מתקדמת לחקלאות מדייקת על בסיס נאנו טכנולוגיה וביו טכנולוגיה שמספקת פתרון להגנה על גידולים חקלאיים, ללא צורך בשימוש בריסוס ובהפצה של חומרים כימיים מסוכנים.

אודות התכנית

תכנית ההאצה נוסדה כחלק מהסכם לשיתוף פעולה בין איטליה לישראל בתחומי התעשיה, המדע והטכנולוגיה, במטרה לפתח סטארט אפים איטלקים בישראל. התכנית נפתחה בינואר והסתיימה בסוף מרץ וכללה שהייה בעיר אילת, תוך כיסוי הוצאות המגורים ומרחב העבודה המשותף של הסטארט-אפים. לחברות הוקצו מנטורים ומדריכים בכדי להתמודד עם בעיות האופייניות לכל חברה צעירה וכן עם סוגיות הנוגעות למגזר הספציפי של כל סטארט-אפ. במסגרת התכנית התקיימו פגישות רבות של נטוורקינג עם חברות ישראליות מצליחות ומשקיעים במגזרים הרלבנטיים. כחלק מהליך המכרז, שגרירות איטליה בישראל הקצתה100,000 אירו שחולקו לסטארט-אפים הנבחרים.

ועדת ההערכה של המכרז קיבלה 40 פניות ובחרה מתוכן את הסטארט-אפים הטובים במגוון מגזרים וביניהם טכנולוגיות בריאות, ניידות חכמה, פוד-טק וקלינטק. מרכז החדשנות של Intesa Saopaolo שילב בתהליך המכרז שניים משותפיו העיקריים בישראל, פלטפורמת ההשקעותOurCrowd ו-Startup Nation Central, שסייעו למצוא אקסלרטור והשתתפו בוועדת ההערכה של הסטארט אפים. הוועדה כללה את המדען הראשי של שגרירות איטליה בישראל, סטפנו ונטורה, וראש מרכז החדשנות של Intesa Sanpaolo דני שאומן. בבחירת הסטארט-אפים לקחו חלק גם דני בירן, סגן נשיא רשות החדשנות לשעבר, ג’רמי קלצקין מ-Startup Nation Central ודני פישל מ-OurCrowd. האירוע שיחתום את התכנית יתקיים בתחילת אפריל בתל אביב, ויכלול תערוכה והצגה של הסטארט-אפים. באירוע יתארחו נציגים מובילים מהממשלה ומהתעשייה, וכן משקיעים מישראל, אירופה וארה”ב.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות