Codota גייסה 12 מיליון דולר בסבב A בהובלת e.ventures ובהשתתפות קוסלה בכדי לאפשר פיתוח תוכנה בעזרת AI

בסיס המשתמשים של Codota צמח בשנה האחרונה ביותר מ-1,000% ומגיע כיום ליותר ממיליון מפתחים

וינוד קוסלה: “Codota נמצאת בעמדה שמאפשרת לה להכפיל את התפוקה של מפתחי תוכנה וצוותי פיתוח באמצעות בינה מלאכותית במהלך חמש השנים הבאות”

חברת הסטארט אפ Codota (קודוטה) מתל אביב, שמספקת פלטפורמה לפיתוח תוכנה בעזרת בינה מלאכותית, השלימה סבב גיוס A של 12 מיליון דולר. קרן e.ventures הובילה את הסבב, בהשתתפות המשקיעה הקיימת קרן קוסלה ונצ’רס (Khosla Ventures), בהובלת מייסד Sun Microsystems וינוד קוסלה, TPY Capital וחץ ונצ’רס. עד כה גייסה קודוטה למעלה מ-16 מיליון דולר, כולל סבב סיד שאותו הובילה קוסלה ונצ’רס ב-2017.

קודוטה הוקמה ב-2015 על ידי מנכ”ל החברה דרור וייס וה-CTO פרופ’ ערן יהב, חבר בפקולטה למדעי המחשב בטכניון. החברה פיתחה תשתית AI סמנטית המחקה את האופן שבו בני אדם מבינים קוד מחשב, על בסיס מחקר מקיף שבוצע בטכניון. הסטארט אפ הישראלי מנתח מיליוני מאגרי קוד בכדי ליצור תובנות שמסייעות לשפר את הפרודוקטיביות והסקלביליות של מפתחים. החברה מעסיקה כעת 20 עובדים, נמצאת בתהליך צמיחה ומגייסת עובדים במגוון תחומים, בדגש על אנשי מחקר ופיתוח. בסיס המשתמשים של קודוטה צמח בשנה האחרונה ביותר מ-1,000% ומגיע כיום ליותר ממיליון מפתחים בחודש, שמשפרים באופן מדיד את התפוקה שלהם ב-25%.

בשנה שעברה רכשה קודוטה את הסטארט אפ הקנדי TabNine, והחברה הממוזגת תומכת כעת באופן מלא בכל שפות התוכנה המרכזיות, ובכללן Java, JavaScript, Pyhon, C ו-HTML ושפות רבות אחרות. החברה פועלת גם בכל סביבות ה-IDE הפופולריות, ובכללן VSCode, Eclipse ו-IntelliJ. בנוסף להודעה על גיוס ההון, קודוטה אף הכריזה על ההשקה הפומבית של הגרסה המלאה שלה עבור JavaScript, המשלבת את הטכנולוגיה הסמנטית של קודוטה עם הטכנולוגיה הטקסטואלית של TabNine, בכדי להגיע לרמת דיוק יוצאת דופן.

קודוטה מציעה פתרון לארגונים לצד הפתרון עבור מפתחים יחידים. פתרון Codota Enterprise מאפשר לארגונים לעודד באופן נרחב את מיטב הפרקטיקות על ידי אימון ה-AI של קודוטה על מאגר מקומי בכדי להבחין בדפוסי הקידוד המיטביים, ולאחר מכן אספקה אוטומטית של הצעות קוד לכל הצוות בדיוק בזמן הנכון. באופן זה ניתן לשפר את היכולת לשלב איש פיתוח בצוות ואת תפוקת המפתחים בכל הרמות וכן לחסוך זמן ומשאבים. יכולת זו חשובה במיוחד בימים אלה, בהם רוב המפתחים נדרשים לעבור מהבית בשל משבר הקורונה.

“אנו גאים ומרוצים להכריז על סבב A שלנו. מדובר באבן דרך משמעותית במימוש הייעוד שלנו, שהוא העצמה של כל מפתח בעולם באמצעות כלי ה-AI הטובים ביותר, בכדי להגדיר מחדש את תפוקת המפתחים ואיכות התוכנה”, אמר דרור וייס, מנכ”ל ומייסד משותף של קודוטה. “יש לנו הכבוד לצרף כמה מהמשקיעים הטובים ביותר בעולם בתחום כלי הפיתוח ואנו מצפים לשלב הבא בצמיחה המהירה שלנו כמובילי הקטגוריה בה אנו פועלים”.

“קודוטה נמצאת בעמדה שמאפשרת לה להכפיל את התפוקה של מפתחי תוכנה וצוותי פיתוח באמצעות בינה מלאכותית במהלך חמש השנים הבאות”, אמר וינוד קוסלה, מייסד קוסלה ונצ’רס. “מה שיניע את עתיד פיתוח התוכנה יהיה סיוע של AI, והעמדה של קודוטה תאפשר לה להיות מובילה בשוק זה”.

תום גיזלמן, שותף ב-e.ventures, שיצטרף למועצת המנהלים של קודוטה, מסר: “אני עוקב אחרי שוק הכלים למפתחי תוכנה כבר יותר מ-20 שנה ואני מאמין שקודוטה בידלה את עצמה כשחקנית הדומיננטית מבחינת הקהילה, המוצר והטכנולוגיה. אנחנו גאים לתמוך בדרור ובערן ביעד שלהם לחולל תמורה בתחום פיתוח התוכנה ולהפוך את כתיבת הקוד לקלה וליעילה יותר הן עבור מפתחים יחידים והן עבור צוותים בארגונים”.


תמונהמימין-לשמאל-יזמי-קודוטה-דרור-וייס-מנכל-ופרופ-ערן-יהבCTO-קרדיט-צלם-אייל-טואג

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות