חדשות היום

DSP Group רוכשת את SoundChip המתמחה בביטול רעשים אקטיבי תמורת 20.5 מיליוני דולרים

משבר הקורונה השאיר יותר ויותר אנשים בבידוד בביתם, והגביר בכך את הביקוש למוצרי אלקטרוניקה חכמים. חברת DSP Group, ספקית עולמית מובילה של שבבי תקשורת מתקדמים בתחום השמע וההפעלה הקולית, רוכשת סל של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום ‘ביטול הרעשים האקטיבי’ (ANC) בתחום האוזניות החכמות. DSP Group רוכשת את חברת SoundChip SA שמפתחת טכנולוגיות מתקדמות לביטול רעשים אקטיבי ANC)) למגוון מערכות שמע מתקדמות בעסקה שהיקפה 20.5 מיליון דולרים.

עופר אליקים, מנכ”ל DSP Group מציין כי “שוק האוזניות החכמות צומח בקצב מהיר מאוד ועלינו להיערך לשם כך. אנחנו חווים כבר כיום עלייה חדה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה חכמים, והטכנולוגיה פורצת הדרך של SoundChip SA שמוטמעת באוזניות חכמות תיתן לציבור הצרכנים צליל טוב יותר, תכונות חכמות יותר, חיי סוללה ארוכים יותר ונוחות משופרת – הכל במחירים נוחים יותר.”

עוד הוסיף אליקים “אנחנו ממנפים את מומחיות הליבה שלנו כדי להתמודד עם ענף תוסס וצומח שצפוי לחוות בתקופה הקרובה זינוק משמעותי בביקושים. טכנולוגיית SoundChip משלימה את הפורטפוליו הקיים של DSP Group.”

מארק דונלדסון, מנכ”ל SoundChip מסר כי “הצורך בנטרול רעשי אקטיבי, או ANC, נובע מבעיה ייחודית במערכת השמע. צריך לאזן בין רכיבי האקוסטיקה, הצדדים המכניים והחומרה. לא אחת נוצרת מורכבות שפשוט קשה ללקוחות לפתור. SoundChip מתמחה בפתרונות שמשפטים את ביטול הרעשים האקטיבי לתוך אוזניות חכמות.”

התחום שבו פועלת SoundChip צומח במהירות. כך למשל ברבעון הרביעי של שנת 2019 בלבד, השוק העולמי של אוזניות חכמות צומח במהירות. מ-370 מיליון יחידות שנמכרו ב-2018 להיקף מוערך של 800 מיליון יחידות שיימכרו ב-2024.

DSP Group מציעה כבר כיום טכנולוגיות מיוחדות שפיתחה לאוזניות חכמות בטכנולוגיית ה-TWS.

אתר iFixit חשף לאחרונה כי טכנולוגיית ה-SmartVoice המתקדמת של DSP Group מוטמעת בדור החדש של האוזניות מתוצרת חברת גוגל: Pixel Buds 2. בנוסף הוטעמה הטכנולוגיה גם באוזניות ממותגי פנסוניק וטכניקס. באוזניות שהשיקו שתי החברות האלה כבר הוטעמה הטכנולוגיה של DSP Group תוך שיתוף פעולה עם SoundChip בתחום ביטול הרעשים האקטיבי.

הטכנולוגיה של SoundChip SA מוטמעת בשבבים ייעודיים למכשירי שמע כגון אוזניות ומאפשרת ביטול רעשים לא רצויים, מניעת ‘דליפה’ של צלילים החוצה ושליטה כללית בסאונד שנכנס מהסביבה. הטכנולוגיה שומרת על צריכת חשמל נמוכה ותוטמע במשפחת ערכות השבבים החדשה של DSP Group.

העסקה לרכישת SoundChip SA, שהינה חברה פרטית, מחולקת לתשלום במזומן על סך של 14.5 מיליון דולר על ידי DSP Group ובנוסף תשלום של 6 מיליון דולרים בהתאם לעמידה באבני דרך. הרכישה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי של שנת 2020 והיא ממומנת מכספי המזומנים שמגולמים במאזן החברה.


תמונת כותרת: מנכל DSPG עופר אליקים קרדיט לצלמת קרן בן ציון

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות