חדשות היום

אפלייד מטיריאלס פרסמה את התוצאות לרבעון השלישי של 2020

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-4.4 מיליארד דולר, גידול של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד;

הרווח למניה עמד על 0.91 גידול של 49% משנה לשנה; החברה החזירה  402 מיליון דולר לבעלי המניות

פעילות אפלייד בישראל צפויה לרשום השנה צמיחה של יותר מ- 40%

אפלייד מטיריאלס (נאסד”ק: AMAT) פרסמה (ה) את תוצאות הרבעון השלישי שהסתיים ב-26 ביולי, 2020.

הכנסות החברה הסתכמו ב-4.40 מיליארד דולר. לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP) רשמה החברה רווח גולמי של 44.5%, רווח תפעולי של 1.11 מיליארד דולר או 25.2% מהמכירות נטו, ורווח למניה של 0.91 דולר.

במונחים מתואמים שלא לפי GAAP דיווחה החברה על רווח גולמי של 45% אחוזים, רווח תפעולי של 1.16 מיליארד דולר או 26.4% אחוזים מהמכירות נטו, ורווח למניה של 1.06 דולר.

החברה החזירה  402 מיליון דולר לבעלי המניות, סכום הכולל 200 מיליון דולר ברכישה מחדש של מניות ו-202 מיליון דולר בדיבידנדים.

“הודות לחריצותם והסתגלותם המהירה של עובדינו וספקינו, אפלייד מטיריאלס פועלת בפרודוקטיביות זהה לתקופה שהיתה טרום התפרצות ה- Covid19 ומספקת תוצאות כספיות מצוינות,” אמר גארי דיקרסון, נשיא ומנכ”ל החברה. “אנו מספקים מענה לבעיות החשובות של לקוחותינו וזו הסיבה שאנו משיגים ביצועי יתר היום ונמצאים בעמדה מצוינת לצמיחה מהירה יותר מהשוק בשנים הבאות.”

תחזית עסקית

אפלייד צופה כי ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2020 יסתכמו המכירות נטו ב-כ-4.60 מיליארד דולר, פלוס מינוס 200 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה, על בסיס מדולל שלא לפי GAAP, צפוי להיות בין 1.11 ל-1.23 דולר למניה.

תחזית זאת לרווח למניה על בסיס מדולל שלא לפי GAAP אינה כוללת חיוביים ידועים הקשורים לרכישות שהושלמו, בסך 0.01 דולר למניה. התחזית כוללת הטבת מס מנורמלת של תגמול במניות בערך של 0.02 דולר למניה והטבת מס נטו הקשורה להעברות נכסים בלתי מוחשיים בתוך הארגון, בערך של 0.02 דולר למניה. התחזית אינה משקפת מרכיבים שלא היו ידועים במועד הכנת התחזית, כגון חיובים נוספים כלשהם הקשורים לרכישות, לפריטים לא תפעוליים או חריגים אחרים, כמו גם נושאי מיסוי שלא ניתן לחזות ללא מאמץ בלתי סביר עקב אי-הוודאות המאפיינת אותם.

פעילות אפלייד בישראל בצמיחה מואצת – צפויה לרשום השנה צמיחה של יותר מ- 40%

בישראל פועלת אפלייד כחטיבה עסקית עצמאית ומבצעת בין היתר פעילויות פיתוח, ייצור, שיווק ומכירות של מערכות בדיקה ובקרה מתקדמות ללקוחות גלובליים בתעשיית השבבים. תהליך בקרת הייצור (Process Diagnostics and Control), בו מתמחה החברה, הוא חלק מהותי בענף השבבים כולו המהווה בסיס לכל מוצר אלקטרוני מסביבנו – מטלפונים ניידים, מחשבים, מכוניות, מצלמות, ציוד רפואי, מכונות תעשייתיות ועוד. כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך המכונות של אפלייד מטיריאלס המיוצרות בישראל.

בנוגע לתחום זה, ציין דיקרסון שהחברה נמצאת בצמיחה הגבוהה ביותר בענף. בהתייחס לאמצע טווח תחזית ההכנסות, הפעילות צפויה לצמוח ביותר מ- 40% השנה, כאשר סך הכנסות החברה מפעילות זאת כולל שירות תעבור השנה את המיליארד דולר.
דיקרסון הוסיף כי אפלייד מגדילה נתח שוק בבדיקות אופטיות וב- e-beam (בדיקות מבוססות קרן אלקטרונית) עם מוצרים חדשים הנמצאים כיום בשלבי אימוץ מוקדמים, הזוכים לביקוש רב בקרב לקוחות מובילים.


תמנות כותרת: עופר גרינברגר מנכל אפלייד מטיריאלס ישראל קרדיט אורי שרון

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות