חדשות היום

אינטל משיקה את “טייגר לייק”, הדור ה -11 של מעבדי Intel® Core™: “הלאפטופים הטובים ביותר בעולם”

אינטל משיקה היום את הדור ה-11 של מעבדי Intel® Core™, שם קוד “טייגר לייק”. מדובר במעבדים הטובים בעולם ללאפטופים. למעלה מ-150 דגמי מחשבים המבוססים על מעבדי 11th Gen Intel Core צפויים לצאת לשוק עם המעבדים החדשים, לרבות אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, LG, רייזר, סמסונג ואחרים. דור המעבדים החדש, יחליף את מעבדי דור ה-10 של מעבדי Intel® Core™, שיצאו לפני כשנה, בעלי שם הקוד “אייסלייק”. מעבדי הטייגר לייק, מבוססים על ארכיטקטורה חדשה ““Willow Cove” ומיוצרים בטכנולוגיית 10nm SuperFin. המעבדים מסוגלים להגיע לתדרים גבוהים במיוחד – עד 4.8 Ghz!

 

בנוסף, אינטל משיקה את Intel® Evo™ – מותג חדש עבור לאפטופים – שכולל בין היתר: תגובתיות מהירה במיוחד, התעוררות משינה בתוך פחות משניה וחיי סוללה מעל ל-9 שעות ב-FHD.  עד סוף השנה צפויים לצאת לשוק יותר מ-20 לאפטופים של Intel® Evo™.  בין החברות שכבר ישיקו מחשבים עם המותג החדש ניתן לציין את אייסר  (עם המותג Acer Swift 3 ו-5); אסוס (ZenBook Flip 13, Zenbook Flip S ו- ExpertBook B9), HP (Spectre x360), לנובו (יוגה Yoga 9i), וסמסונג גלקסי (Flex 5G). המחירים  צפויים להתחיל בכ-799 דולר. לאפטופים עם Intel® Evo™ יאפשרו למשתמשים 8 שעות או יותר עם צגי QHD , 7 שעות או יותר עם צגי 4K UHD  ובנוסף יציעו 4 שעות או יותר חיי סוללה אחרי טעינה של חצי שעה. כמו כן הם יכללו טכנולוגיית Thunderbolt 4, Wi-Fi 6 (Gig +), ורכיבי אודיו וויז’ואל משובחים.

מעבדי 11th Gen Core  יציעו למשתמשים חוויה שעולה על המתחרים, בין  אם מדובר בפרודוקטיביות בעבודה, צריכת ויצירת תוכן, משחקים, ועוד.

החברה לא מהססת לעקוץ את המתחרים, AMD.  לטענת אינטל, מעבד 11th Gen Core i7-1185G7  עולה בביצועיו על אלה של Ryzen 7 4800U   של AMD ומציע לצרכנים ביצועים גרפיים טובים ב-67%; ביצועי יצירת מדיה טובים ב-35%; ופי 2 בביצועי גיימינג וסטרימינג.

הדור ה-11 של מעבדי Intel® Core™ יכלול גם תמיכה ביכולות בינה מלאכותית, שתאפשר למשתמשים לערוך תמונות בצורה קלה יותר, לטשטש ולהעלים אובייקטים, למנוע רעשים מיותרים, לחפש מהר יותר במחשב ועוד.

“אפקטים מיוחדים, אשר בעבר הצריכו עבודה ידנית של צוותים בהוליווד, יהיו זמינים כיום בהקלקה על כפתור  בתוכנת עריכת תמונות ווידיאו. יכולות ה-AI של אינטל במעבדים החדשים יאפשרו להסיר רעשים מפריעים משיחות קוליות וידאו, כמו למשל נביחת כלב, צלצול בדלת, או שואב אבק”, מסבירים באינטל.

גם הגיימרים וחובבי הגרפיקה יראו ביצועים משופרים בעקבות השקת המעבדים החדשים. הם יכללו לראשונה את ארכיטקטורת  הגרפיקהXe  החדשה של אינטל המספקת ביצועים יוצאי דופן במשחקים ובידור, ותומכת ב-במסכי 8k. הכרטיס הגרפי החדש של החברה משפר  ב-50% את הביצועים לעומת לאפטופים עם כרטיס גרפי מהדור הקודם. אינטל הודיעה כי תשווק בהמשך השנה כרטיסי מסך גרפיים ראשונים.

 

החברה התייחסה לביצועים של 11th Gen Core  מול מחשבי אפל. “אנו מצפים שמעבדי טייגר לייק יהפכו לפלטפורמה המועדפת על משתמשים ביישומים של חיי יומיום, כגון גלישה באינטרנט, יצירת תכנים ועוד. השבבים של אינטל עברו אופטימיזציה להרצת יישומים באופן נייטיב, מה שהופך אותם לבחירה האידיאלית למשתמשים המבקשים להפיק את המירב מיחידת העיבוד המרכזית. יש לזכור שרוב היישומים אינם מפותחים עבור שבבי אפל וצריכים להשתמש בטכניקות כגון תרגום בינארי עם Rosetta 2, מהלך העלול להשפיע לרעה על הביצועים בכ-30%-40% בממוצע. נדע טוב יותר כאשר השבב של אפל יהיה זמין”.

“מעבדי 11th Gen Intel Core עם גרפיקת Intel Iris Xe  הם המעבדים הטובים ביותר שבנינו אי פעם”, אמר גרגורי בריאנט, סגן נשיא בכיר ומנכ”ל קבוצת מחשוב הלקוח באינטל.  “מדבקת Evo מעידה על מחשב שהונדס יחד עם אינטל ואומת להיות המחשב הכי טוב שאינטל יכולה להציע לשוק”.  בריאנט ציין כי ממחקר שערכה אינטל, עולה כי למעלה מ-80% מהשתמשים מעדיפים להשתמש במחשבים שלהם כדי לבצע משימות שדורשות פרודוקטיביות. לפי המחקר, חמשת הדברים שהכי חשובים לצרכני מחשבים הם: חיי סוללה ארוכים יותר, ביצועים מהירים יותר, יותר RAM (זיכרון), יותר נפח אחסון וזמן הדלקה מהיר יותר. באינטל אומרים כי לאפטופים עם מעבדי הדור החדש, בוודאי אלה עם מדבקת evo, הם המענה של החברה לדרישות של אנשים מהמחשבים שלהם בימים אלה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות