חדשות היום

הנפקה ראשונית מוצלחת לשותפות המו”פ יוניקורן טכנולוגיות: גייסה סך מיידי של 70 מיליון שקל ובמימוש מלא של האופציות תגייס עוד 95 מיליון שקל

השותף הכללי השקיע 10 מיליון שקל, ובמסגרת ההתחייבויות המוקדמות התקבלו הזמנות ממשקיעים מוסדיים מובילים בהיקף של 66.5 מיליון שקל

במכרז הציבורי התקבלו ביקושים בסך 126 מיליון ₪, פי 36, ושיעור ההקצאה עמד על 2.8%

ת”א, 10 בספטמבר, 2020, יוניקורן טכנולוגיות (ת”א: ינקט), שותפות השקעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח מדווחת על השלמה מוצלחת של הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בהיקף של 70 מיליון שקל. בנוסף הונפקו גם שתי סדרות אופציות שמימושן המלא יכניס לשותפות עוד 95 מיליון שקל. השותפות הוקמה על מנת לאפשר למשקיעים להיחשף להשקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות ומבטיחות.

השלמת הגיוס הובטחה מראש על ידי משקיעים מוסדיים מובילים בהיקף כולל של 66.5 מיליון שקל. לאחר שהשותפות פרסמה בשבוע שעבר טיוטא לציבור של תשקיף הנפקה לגיוס של 60 מיליון שקל, עלה היקף הגיוס הכולל ל-70 מיליון שקל לאור ביקושי יתר. לציבור הוצעו ניירות ערך של השותפות בהיקף 3.5 מיליון שקל ובמכרז הציבורי התקבלו ביקושים של 126 מיליון שקלים, פי 36 ושיעור ההקצאה עמד על 2.8%. השותף הכללי, המנהל את השותפות, השקיע במסגרת גיוס זה סך של 10 מיליון שקלים. בכוונת יוניקורן טכנולוגיות להשלים את הרישום למסחר בימים הקרובים.

ליגד רוטלוי, יו”ר יוניקורן טכנולוגיות: “הגיוס מהווה הבעת אמון של המשקיעים בהנהלת השותפות ובוועדת ההשקעות, שכוללות בין היתר את יענקל’ה טננבוים, מוטי גוטמן, יוסי בן שלום, עמית גרין ודן וינטראוב, וכן ביכולתו של הצוות לבצע מחקר מעמיק, סינון, זיהוי נכון של חברות בעלות עומק טכנולוגי וחדשנות הפונות לשווקים משמעותיים. זאת, לאור הצלחות רבות בחברות ומיזמים קודמים של חברות מקבוצת “פרוסיד” ו”הון הטבע”, כגון אלקטריאון, אוגווינד, נור מקרופרינטרס ומזור רובוטיקה, וכן אקזיטים רבים משמעותיים כגון: SPL תוכנה, אינשורוורקס, ג’יניו וסומוטו אותם הוביל יענקל’ה טננבוים.”

עמית גרין, מנכ”ל יוניקורן טכנולוגיות: “לצד ההשקעות הראשונות, סייברוואן, ווייפלאש ובובייל, השותפות תתמקד באיתור חברות בתחומי טכנולוגיה, תוכנה ואינטרנט מתוך מטרה לבצע השקעה בשלבי הצמיחה של כל חברה, ולייצר ערך רב על ידי ליווי החברות, התוויית אסטרטגיה עסקית וחתירה להסכמים עם שותפים פיננסים ואסטרטגיים בפרק זמן קצר.”

את ההנפקה ליוו עוה”ד איתי ברפמן ועדי רון ממשרד עוה”ד ד”ר זאב הולנדר, רוה”ח מיקי בלומנטל, ישי דה-ליאון  ומאיה דהן ממשרד רו”ח פאהן קנה Grant Thornton Israel. את ההנפקה הוביל החתם רוסריו קפיטל בניהולו של ליאור פייס.

אסטרטגיית ההשקעה של שותפות יוניקורן מבוססת על מיקוד בחברות צעירות הפועלות בתחומי הטכנולוגיה, התוכנה והאינטרנט, עם השקעה שבין 1-2 מיליון דולר בכל חברה לטווח של כשלוש שנים. החברות שנבחנות כוללות הנהלות איכותיות עם פתרונות חדשניים הפונים לשווקים איתנים, ומספקים מענה לצרכים המייצרים ביקוש משמעותי בשוק היעד. נבחנת גם המידה בה מסוגלת הנהלת השותפות לסייע באופן ניכר לקידום החברה וליישום אסטרטגיית יציאה למימוש השקעה או הנפקה בטווח הנראה לעין.

שותפות יוניקורן מחזיקה היום בשלושה הסכמי השקעה מחייבים בהיקף כולל של 2.5 מיליון דולר. הראשון הוא החזקה של 1.68% בסייברוואן – חברה ציבורית בישראל שגייסה לאחרונה כ-26 מיליון שקל ועוסקת בפיתוח מערכות מצילות חיים על ידי מניעת שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה. השקעת יוניקורן מובטחת במחיר ההנפקה של סייברוואן ולא במחיר הנוכחי, המשקף פרמיה של כ-90% על מחיר ההנפקה. הסכם השקעה נוסף הוא להחזקה של 8.62% בחברת בובייל, העוסקת במחקר ופיתוח יישומים לארגונים קטנים, והסכם ההשקעה השלישי הוא להחזקה של 12.69% בחברת וויפלאש, המפתחת בד מתפרק למגבונים נשטפים מחומרים מתכלים שאינם כוללים פלסטיק ומזהמים.


בתמונה: עמית גרין, מנכ”ל יניקורן טכנולוגיות, קרדיט: יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות