חדשות היום

לא עוצרת: אורקם הישראלית זוכה בפרס יוקרתי בגרמניה

שבוע לאחר ההודעה על שיתוף הפעולה יוצא הדופן עם ליאו מסי שישמש כשגריר עבור אורקם הישראלית, אמש התבשרה החברה כי היא זוכה בפרס NRW.INVEST AWARD בגרמניה. אורקם היא החברה הישראלית הראשונה לזכות בפרס היוקרתי

הפרס מוענק מדי שנה לארבע חברות מופת התורמות בצורה יוצאת דופן לכלכלה המקומית, מחזקת את תנופת החדשנות, ומביאות מוצרים ושירותים חדשניים ל-NRW ולגרמניה. השנה, זוכה לראשונה חברה ישראלית בפרס היוקרתי בגין חדשנות טכנולוגית.

(North Rhine-Westphalia) NRW הוא המחוז המאוכלס בגרמניה ומהמרכזים הכלכליים החשובים במדינה. NRW.Invest הוא פרס מקומי המוקיר חברות מופת התורמות תרומה יוצאת דופן לכלכלת האזור, מסמלות חדשנות טכנולוגית, והטביעו חותם משמעותי על המחוז NRW ועל גרמניה בכלל.  האירוע התקיים במעמד פרופ’ אנדראס פינקווארט, השר לענייני כלכלה.

חברת אורקם הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי, עם החזון לרתום את כוחה של הראייה המלאכותית כדי לשנות את חייהם של אנשים הסובלים מלקויות שונות ברחבי העולם. אורקם כיום היא חברה מובילה בפיתוח טכנולוגיות לבישות מבוססות ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית, שנועדו לספק עצמאות לעיוורים, לקויי ראייה, בעלי קשיי קריאה ולמידה, כבדי שמיעה ואוכלוסיות נוספות.

 גרמניה נחשבת לאחת ממדינות המפתח עבור אורקם, נוכח שיתוף פעולה המקיף עם חברות ביטוח הבריאות במדינה, המאפשר מימון מלא של מכשיר ה-OrCam MyEye עבור עיוורים ולקויי ראייה במדינה. כחלק ממגמת הצמיחה של החברה באירופה, מעמיקה אורקם את שיתופי הפעולה עם גורמי ממשל וגופים ציבוריים בגרמניה, ובפרט מחוז NRW במערב המדינה המזוהה עם חדשנות וטכנולוגיה.

 נתנאל פרץ, מנהל הפיתוח העסקי במדינות דוברות גרמנית בחברת אורקם: “זהו הישג מדהים עבורנו כחברה ישראלית לזכות בפרס כה משמעותי בגרמניה. אחרי אלפי משתמשים בגרמניה אנחנו מקבלים אות כבוד עבור הטכנולוגיה והחדשנות, מה שמסמל בעיניי הצלחה גדולה באיזור ובאירופה בכלל. “

ד”ר ניקול גרנוולד, נשיאת לשכת התעשייה והמסחר של קלן, במעמד הענקת הפרס:  היכולת לקרוא ולזהות שלט רחוב, תפריט במסעדה, מפרט של מוצר בסופר, זהו כוחה של ראיה מלאכותית, הכל בזמן אמת ועל גבי מכשיר אחד. הזוכה השנה בפרס היא טכנולוגיה משנה מציאות.

 MyEye OrCam– פריצת דרך בתחום הטכנולוגיות הלבישות לאנשים עם מוגבלויות.

OrCam MyEye הוא מכשיר אלחוטי וקומפקטי הנצמד לכל מסגרת משקפיים באמצעות מחבר מגטי, ומסוגל לזהות טקסט מכל משטח ולהקריאו באוזנו של המשתמש בזמן אמת. המכשיר מבוסס על טכנולוגיית ראייה מלאכותית פורצת דרך, והוא מאפשר קריאה טקסט מעיתונים, ספרים, מסכי מחשב וסמארטפון, תפריטים, מוצרים בסופרמרקט ושילוט ברחוב – כל הסביבה הטקסטואלית המקיפה את המשתמש ביומיום מונגשת לו בין רגע. נוסף על אלו, OrCam MyEye מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים ואף מאפשר למשתמשים לסרוק ברקודים, ולזהות שטרות וצבעים.

זוהי טכנולוגיית הראייה המלאכותית הלבישה היחידה המופעלת בתנועת הצבעה אינטואיטיבית או על ידי מעקב אחר מבטו של המשתמש, ללא צורך בסמארטפון או בחיבור לאינטרנט. יתרונות אלו מאפשרים תקשורת קולית בזמן אמת תוך הגנה מלאה על פרטיות המשתמש.

OrCam MyEye זמין ב-25 שפות וביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. מגזין טיים כלל את מוצר הדגל של החברה ברשימת ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2019.


תמונת כותרת מהאירוע. קרדיט: ©️NRW.INVEST GmbH/Jürgen Markus

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות