חדשות היום

נוסטרומו, הנמצאת בתהליך מיזוג המתקדם כמתוכנן עם סומוטו, מודיעה על כניסה לארה”ב עם הסכם ראשון להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג’לס

התקנת המערכת תמומן על ידי BIRD Energy, קרן הפועלת לקידום שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי בחדשנות טכנולוגית, והעובדת בשיתוף פעולה מלא עם רשות החדשנות הישראלית ועם משרד האנרגיה האמריקאי (Department of Energy)
קליפורניה סובלת מתקלות והפסקות ברשת חשמל על רקע גלי החום הפוקדים אותה, שריפות ורשת חשמל שאינה עומדת בביקושים
התקנת המערכת מהווה תשתית להתקנת מערכות נוספות בשוק משמעותי

רמת החייל, 13 בספטמבר, 2020- סומוטו, אשר הודיעה לאחרונה על מהלך משמעותי להצפת ערך לבעלי המניות של סומוטו, באמצעות רכישת חברת נוסטרומו מודיעה כי בהתאם למידע שנמסר לה מנוסטרומו, חתמה נוסטרומו על שיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג’לס, קליפורניה בארה”ב. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה”ב וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם . המדינה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.
המערכת היא בהיקף של כ-750 קילוואט-שעה והתקנתה תמומן על ידי קרן BIRD Energy, קרן הפועלת לקידום שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי בחדשנות טכנולוגית והעובדת בשיתוף פעולה מלא עם רשות החדשנות הישראלית ועם משרד האנרגיה האמריקאי (Department of Energy). כל העבודות הקשורות למערכת, לרבות תפעולה ואחזקתה, יהיו באחריותה של נוסטרומו ועל חשבונה. במהלך תקופת ההסכם, נוסטרומו תנהל את ביצועי המערכת והלקוח ישתף את נוסטרומו בכל מידע רלוונטי לצריכות החשמל ולחיסכון הנגרם כתוצאה מהשימוש במערכת של נוסטרומו.
להערכת נוסטרומו מסירת המערכת והפעלתה תבוצע לקראת סוף חודש ינואר 2021. תקופת ההסכם נקבעה למשך 36 חודשים ממועד התקנת המערכת בבניין המשרדים, בסוף תקופת ההסכם, תהיה ללקוח אפשרות לשמור את המערכת ברשותו, ובמקרה כזה הלקוח ונוסטרומו יחתמו על הסכם השתתפות בחיסכון בחשבון החשמל, אשר במסגרתו ישלם הלקוח לנוסטרומו 50% מהחיסכון החודשי שיווצר בפועל מהתפעול השוטף של המערכת בבניין המשרדים.
ירון בן נון, מנכ”ל ומייסד נוסטרומו: “הכניסה של נוסטרומו לשוק האמריקאי, דווקא בקליפורניה היא אבן דרך חשובה במימוש האסטרטגיה העיסקית להרחבה משמעותית של השימוש במערכות שלנו. קליפורניה סובלת השנה מגלי חום קיצוניים, שריפות והפסקות חשמל תכופות הגורמות לאי יכולת לספק את צריכתה. בנוסף, קיימת במדינה רגולציה תומכת לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים ויעדים אגרסיביים לשימוש במקורות אלה. נכון למועד זה יעדי אגירת האנרגיה בקליפורניה בלבד עומדים על יותר מ- 40,000 מגה-וואט-שעה עד שנת 2030, והדרישה להעמקת כושר האגירה של הכלכלה החמישית בגודלה בעולם הולכת וגדלה בכל יום שעובר. קליפורניה היום מראה לכל העולם את הדרך לקראת משק חשמל המתבסס על 100% מקורות מתחדשים ואנו משוכנעים כי המערכת הראשונה בקליפורניה סוללת בפנינו את הדרך להתקנת מערכות רבות נוספות.”


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות