חדשות היום

Micropol משיקה תוף כבלים בהנעה חשמלית המיועד לתנאי סביבה קשים!

פיתוח מוצרים הוא המפתח להצלחת Micropol מאז ייסוד החברה ב-1988. במקרים רבים לקוחות הקצה הנם לקוחות בתחום הצבאי. תוף הכבלים המכני החדש של מיקרופול מבוסס על הניסיון של Micropol עם הכוחות המזוינים בשבדיה והוא מיועד לתנאי סביבה קשים, ביישומים אזרחיים וצבאיים כאחד.

במצבים שבהם הפעילות מתבצעת תוך סיכון הבריאות והבטיחות האישית, לעיתים נעשה שימוש ברובוטים כדי להפחית את הסכנה לפציעה. לרוב משתמשים ברובוטים הנשלטים באמצעות תקשורת רדיו, אולם בתנאי קיצון, מתחת לפני הקרקע או בסביבות רדיואקטיביות, חובה להשתמש בתקשורת קווית כדי לצמצם את הסיכונים לשיבוש בתקשורת, למשל כתוצאה מקרינה. עבור לקוחות צבאיים ישנה חשיבות גם במתן האפשרות לפעולה בתנאי “דממת רדיו”, כדי להימנע מזיהוי.

תוף הכבלים החשמלי של Micropol מאפשר שימוש בטוח לחלוטין בכבל במהלך הפעילות, מבלי להגביל את יכולת התמרון. הכבל שבו נעשה שימוש זהה לכבל ש-Micropol מספקת ל-SAF, וכולל מפרט מרשים המאפשר לו להתקפל יותר מ-15 מיליון פעם ברדיוס של 30 מ”מ ולהיפרס באופן חופשי לאורך 2,000 מטר ללא כל פגיעה בפרופורציות ובביצועים האופטיים. המערכת משתמשת בטכנולוגיית FALCON של Micropol, מחבר אלומה מורחבת הניחן בביצועים האופטיים הטובים בעולם. FALCON מהווה את ההתאמה המושלמת, משום שהוא מתוכנן להיות תפעולי בסביבות התובעניות ביותר שקיימות.

אחד מלקוחותיה הראשונים של Micropol, שביקש להישאר בעילום שם, הוא חברה גלובלית שבסיסה בשוודיה המתמחה ברובוטים לתנאי סביבה קשים. מוצריה המרכזיים מיועדים דווקא לתחום של הריסת מבנים, אך סקטור הביטחון והאבטחה אף הוא מקטע שוק לא פחות חשוב ונרחב, כשם שהוא חשוב ועיקרי גם עבור Micropol.

“פרויקט זה הוא דוגמה טיפוסית לאופן שבו Micropol משתפת פעולה עם לקוחותיה כדי לייצר ערך לשווקים חדשים”, אומר מיקאל אנדרסון, סמנכ”ל מחקר ופיתוח ב-Micropol. “לעיתים קרובות מבקשים מאתנו לפתור בעיות שמאתגרות את המהנדסים ואת הספקים המסורתיים. אנו מציעים ללקוחותינו למעלה מ-30 שנות ניסיון בתחום של סיבים אופטיים פסיביים, ומעטות הבעיות שאיננו מסוגלים לספק להן פתרונות. העובדה שאנו מפעילים מערך ייצור מלא משלנו, סביבת חדר נקי ומעבדת מו”פ, ממלאת אף היא תפקיד חשוב, כמובן.”

כיום, למרות כלכלתה הקטנה יחסית, ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום הפיתוח, הייצור והייצוא של מערכות ביטחוניות. במקביל להשקעה הגדולה בהקמת תעשייה ביטחונית מקומית גישתה של מדינת ישראל כלפי רכש מחו”ל היא אבן יסוד במדיניות הביטחון של ישראל, ומתקיימים מאמצים למצות הזדמנויות של רכש בחו”ל כגורם חשוב, אולי אף החשוב ביותר! זאת בהתאם לתפיסתו של דויד בן גוריון במכתבו הסודי מתאריך ה 12 ליולי 1949, בו כתב כי “ביטחוננו מחייב גם פיתוח התעשייה – הנהפכת בשעת מלחמה לגורם מסייע ולפעמים מכריע בשטחה ההתגוננות”. כחלק מחזונה של קומטל ישראל להביא לשוק הישראלי פתרונות ממשיים בקצה הטכנולוגיה כמענה לצרכיו של הלקוח, ומתוך התאמתה המלאה של Micropol לדרישות השוק הבטחוני הישראלי, נחתם בסוף שנת 2019 חוזה נציגות בין חברת Micropol השוודית לקומטל ישראל ומוצריה ניתנים לרכישה ויישום בישראל בתמיכתה המלאה של חברת Micropol.


אילוסטרציות מאת מרטין ברגמן, Bergman Design

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות