חדשות היום

אינטל חשפה בכנס מעבדי העל פרטים חדשים אודות מעבד השרתים החדש שהיא צפויה להשיק בקרוב; אייס לייק, הדור ה-3 של Intel Xeon Scalable

עוקצת את המתחרים:  32 ליבות שלנו טובות יותר משל 64 ליבות של AMD

סנטה קלרה, קליפורניה, 17 בנובמבר, 2020- בתערוכת סופרקומפיוטינג 2020 (Supercomputing 2020) שעוסקת במחשבי על, אינטל עקצה את המתחרים והראתה כי מספר ליבות אינו המדד היחידי שחשוב. כמו כן, החברה חשפה פרטים חדשים אודות מעבד השרתים החדש שאינטל צפויה להשיק בקרוב, אייס לייק  או בשמו השני, הדור ה-3 של Intel Xeon Scalable. מבדיקות מוקדמות שאינטל ערכה על מעבד השרתים החדש, אייסלייק, עולה שמערכות של שני סוקטים העושות שימוש במעבדי אייס לייק עם 32 ליבות מסוגלות לספק ביצועים גבוהים יותר בעומסי עבודה ספציפיים בחצי ממספר הליבות בהשוואה למערכות x86 מתחרות עם מעבדים של 64 ליבות. במצגת שאינטל חשפה לעיתונאים היא הראתה כיצד המוצר החדש שלה לשרתים בעל 32 ליבות גובר על 64 core  AMD EPYC 7742.

כתוצאה מכך לקוחות המריצים יישומים של מדעי החיים ושירותים פיננסיים במחשבי על שעושים שימוש במעבדי אינטל החדשים לשרתים, יכולים לצפות לביצועים גבוהים יותר כמו למשל בסימולציות של דינמיקה מולקולרית NAMD (עד פי 1.2), סימולציות מונטה קרלו (עד פי 1.3) וסימולציה של מידול מולקולרי LAMMPS (עד פי 1.2). מעבד Ice Lake החדש של אינטל לשרתים כולל את ארכיטקטורת סאני קוב שפותחה באינטל חיפה ואינטל טוענת כי ה ארכיטקטורה תאפשר שיפור של 18% במספר פעולות שעון של המעבדים (Instructions per Clock) לעומת הדור הקודם.

במצגת המרכזית שנשאה לפתיחת סופרקומפיוטינג 2020, סגנית נשיא טריש דמקרוגר, מנהלת כללי של קבוצת המחשוב עתיר הביצועים באינטל, הראתה כיצד מעבד השרתים אייס לייק יספק ביצועים מתקדמים במגוון עומסי עבודה עתירי ביצועים, ויכלול רוחב פס זיכרון מוגדל. היא ציינה כי הוספתה של ארכיטקטורת סאני קוב, יחד עם תמיכה ב-PCIe Gen4 יסייעו ללקוחות לפתור אתגרים מדעיים מורכבים בתחומים שונים, לרבות מדעי החיים, מדעי החומרים ומידול מזג אוויר. דמקרוגר אמרה כי חברות שזקוקות למחשוב עתיר ביצועים. בוחרות במעבדי אינטל לסוגיהם (CPU, GPU, FGPA ומאיצים) ובסביבות תכנות oneAPI כדי להאיץ את הפיתוח והפריסה של מערכות מחשוב מתקדמות.

בין היתר ציינה אינטל כי אורקל תפרוס את אייס לייק בתשתית הענן שלה עבור טיפול בעומסי עבודה עתירי מחשוב כגון סימולציות של התנגשויות, ניתוח סיסמי ואוטומציה של תכן אלקטרוני . כמו כן, המנהל המטאורולוגי של קוריאה (KMA) בחר במעבדי השרתים אייס לייק כדי להריץ את מחשב על מס’ 5 שלהם, אשר יספק ביצועים של 50 FPFLOPS. המערכת תסייע בלמידת מזג האוויר ותספק חיזוי אמין יותר וכזה המאפשר נקיטת פעולה בהשוואת למערכת הקיימת. המכון הלאומי למדע תעשייתי וטכנולוגיה מתקדמים (AIST) ביפן ישתמש באייס לייק אף הוא, והמערכת צפויה לספק ביצועי שיא תיאורטיים של פעולות נקודה צפה בחצי דיוק של 850 PFLOPS. אוניברסיטת טוקיו ואוניברסיטת אוסקה ביפן יהיו שתי האוניברסיטאות היפניות הראשונות שישתמשו באייס לייק. המערכת של אוניברסיטת טוקיו, עם ביצועים של 2.0 PFLOPS ושלם אוסקה עם 2.8 PFLOPS ישמשו למחקר כללי וניתוח נתונים.  כמו כן אינטל הודיעה בתערוכת SC20, שהמעבדה לאומית של ארגונה המפתחת את מחשב העל אורורה, תעשה שימוש במעבדים הגרפיים של אינטל המבוססים על ארכיטקטורת Xe

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות