חדשות היום

דירקטוריון התעשייה האווירית מינה את מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי, לתפקיד מנכ”ל התעשייה האווירית

  • כיהן כסמנכ”ל החברה ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בשמונה השנים האחרונות
  • חטיבת הטילים והחלל היא הרווחית ביותר מבין חטיבות החברה
  • מאבות פיתוח מערכת החץ ותפיסת ההגנה האווירית של מדינת ישראל
  • מומחה עולמי בתחומי ההגנה האווירית והטילאות
  • הוביל את עסקאות הייצוא הביטחוניות הגדולות ביותר בתולדות המדינה
  • הוביל את פרוייקט שיגור החללית בראשית לירח

דירקטוריון התעשייה האווירית בראשות היו”ר הראל לוקר, אישר היום, את המלצת וועדת האיתור שהורכבה מלוקר, ד”ר ועו”ד יוסף צ’חנובר, עו”ד מהא עלי ורו”ח (תא”ל במיל’) ראם עמינח, למנות לתפקיד מנכ”ל החברה את בועז לוי. לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בשמונה השנים האחרונות, יחליף בתפקידו את אלוף במיל’ נמרוד שפר, שסיים את תפקידו בחברה ביום 31.10.20. המינוי יעבור עתה לאישור שר הביטחון, רא”ל במיל’ ח”כ בני גנץ, ושר הדיגיטל, ח”כ דודי אמסלם, הממונה על רשות החברות הממשלתיות.

בועז לוי החל את דרכו בתעשייה האווירית בשנת 1990 כמהנדס בפרויקט ‘חץ’ ובשנת 1999 התמנה למהנדס הראשי של הפרויקט. בין השנים 2003-2006 שימש בועז כראש פרויקט ‘חץ’, מערכת הנשק האסטרטגית של מדינת ישראל, והוביל שורה ארוכה של ניסויים מוצלחים. בשנים 2006-2010 שימש בועז כראש תכנית ‘ברק 8’, מערכת ההגנה האווירית מהמתקדמות מסוגה בעולם, מנוע צמיחה וספינת דגל עסקית של החברה. בשנת 2010 התמנה למנהל מפעל מערכות הגנה אוויריות של החברה. בתפקידו זה היה אמון על פיתוח וייצור מערכות פורצות דרך בתפיסת ההגנה האווירית האקטיבית של מדינת ישראל. בשנת 2013 מונה לסמנכ”ל חטיבת מערכות טילים וחלל אותה הוביל לעמדה של החטיבה הרווחית ביותר בתעשייה האווירית בכל שנותיו כמנהל החטיבה. בשנים אלו, עמד בראש שורה של פיתוחים טכנולוגיים וניסויים פורצי דרך במערכות המשמעותיות ביותר להגנת מדינת ישראל. לוי אחראי לעסקאות הייצוא הביטחוניות הגדולות ביותר בתולדות מדינת ישראל- ביניהן מערכת ברק בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר למדינות ברחבי העולם, וכן הוביל את התעשייה האווירית לזכייה במספר  פרסי ביטחון ישראל. לוי יליד שנת 1961, נשוי ואב לשניים, מהנדס אווירונאוטיקה וחלל (טכניון) ובעל  תואר שני בהנדסת מערכות מהטכניון.

יו”ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר: “בתום הליך יסודי ומעמיק של ועדת האיתור לבחירת מנכ”ל החברה, החליט הדירקטוריון פה אחד לאמץ את המלצת הועדה לבחור במר בועז לוי למנכ”ל התעשייה האווירית.  בועז מנהל בהצלחה רבה את חטיבת מערכות טילים וחלל שהיא הרווחית ביותר בתעשייה האווירית. בשנים האחרונות החטיבה הגיעה למחוזות חדשים פורצי דרך הן טכנולוגית והן עסקית. בועז מכיר את השוק הביטחוני הבינלאומי והמקומי וצרכי הלקוחות לפני

ולפנים. התעשייה האווירית הגיעה בשנה האחרונה לשיא היסטורי בתוצאותיה הכספיות, ושברה לראשונה את מחסום ההכנסות של ארבעה מיליארד דולר לשנה. זו אחת החברות העסקיות המורכבות ביותר לניהול במדינת ישראל. דירקטוריון החברה מביע אמון ביכולותיו וניסיונו הייחודי של בועז להוביל את החברה הן להמשך התנופה והשינוי בהם היא מצויה, והן למול האתגרים העסקיים והטכנולוגיים של החברה בשנים הקרובות”.

מנכ”ל התעשייה האווירית הנכנס, בועז לוי: “אני מודה לדירקטוריון התעשייה האווירית על האמון בבחירתי ועל הזכות לעמוד בראש ארגון שהוא בית עבורי מזה עשרות שנים. אמלא את תפקידי בשיתוף כלל הנהלת החברה לטובת לקוחותינו, עובדינו, שותפינו וכלל בעלי העניין בארץ ובחו”ל. האתגר המקצועי העומד בפניי הינו גדול – החברה עשתה מהפך עסקי בשנים האחרונות ויש לנו עוד דרך לצעוד על מנת ממש את הפוטנציאל של החברה וחיזוק פעילותינו בשווקים הקיימים והחדשים”


בתמונה:  בועז לוי, מנכ”ל התעשייה האווירית הנכנס, קרדיט לצילום התעשייה האווירית

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות