חדשות היום

נשיא המדינה השיק את שיתוף הפעולה בין בית הנשיא ל”קרן לערבות הדדית”

עשרות חברות הייטק הצטרפו למיזם שכבר גייס כעשרה מיליון שקלים בהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, אפלייד מטיריאלס, סייברארק ועוד

נשיא המדינה השיק ביום חמישי, את שיתוף הפעולה בין בית הנשיא ל”קרן לערבות הדדית”. בהשתתפות מוביל היוזמה רב-אלוף (במיל’) גדי איזנקוט, ומנכ”לית עמותת “מתן – משקיעים בקהילה” אהובה ינאי, והשותף-מייסד קרנות פיטנגו ויו”ר מרכז פרס לשלום וחדשנות חמי פרס.

הקרן לערבות הדדית הוקמה על ידי ראשי חברות ואנשי מפתח בכלכלה ובתעשייה הישראלית בשיתוף עמותת ‘מתן – משקיעים בקהילה’, ותומכת באנשים ומשפחות שנפגעו כלכלית כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה, באמצעות איתור הנפגעים והעברת סיוע כספי. הקרן גייסה עד כה כעשרה מיליון שקלים, וסייעה לאלפי משפחות בכל רחבי הארץ. לקרן הצטרפו למעלה מ-60 חברות ובהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, כי”ל, אפלייד מטיריאלס, סייברארק, כלל ביטוח ועוד.

בתום דבריו הודה הנשיא למוביל היוזמה, הרמטכ”ל לשעבר רב-אלוף (במיל’) גדי איזנקוט והדגיש: “המלאכה, ידידי, מרובה, ואין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת. אתה אמנם כבר לא מפקד, אבל אני חייל שלך. אני רוצה לעבוד בקידום יוזמות של הקרן, ככל שהם יהיו יוזמות לטובת אזרחי ישראל, ומדינת ישראל. אני קורא לכלל החברות, המעסיקים, מהסקטור הפרטי והציבורי, תושיטו יד בכל דרך שבה אתם מוצאים לנכון, עזרו למשק הישראלי לצאת מן הבוץ. אני מאחל הצלחה מרובה לכולנו, וקדימה, לעבודה.”

רב-אלוף (במיל’) גדי איזנקוט אמר במפגש: “הקרן הישראלית לערבות הדדית, שאנו מובילים, שמה לה למטרה להעניק סיוע כלכלי מהיר לאלו שהתפרנסו בכבוד עד לפרוץ הקורונה ואז באחת וללא כל אזהרה מקור פרנסתם נפגע קשות. תקוותנו היא כי הקרן תסייע להם לשרוד את הימים הקשים האלה עד אשר פרנסתם תשוב. כמו במלחמה, גם במשבר הקורונה יש סכנה גדולה, איומים בנפש ובהשלכות כלכליות וחברתיות על החברה בישראל. אך לצד האיומים, יש כאן הזדמנות לעתיד טוב יותר אם נשאף לנצל את המשבר כהזדמנות לבנות סדר יום ישראלי חדש של תקווה ואחדות.”

חמי פרס, שותף-מייסד קרנות פיטנגו ויו”ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, שיתף את הנשיא בהתגייסות המגזר העסקי לקרן ואמר: “הקרן פנתה לחברות, ליחידים ולעובדים, למי שפרנסתם מובטחת וקיומם הכלכלי לא נפגע, בבקשה להושיט יד לאחינו ולאחיותינו שאיבדו את עבודתם, כדי שלא יאבדו את עולמם. כבר למעלה משישים חברות נענו בהתלהבות ביניהן: סטארטאפים, חברות רב לאומיות, חברות מתחומי התעשייה, היצור והשירותים, חברות ביטוח, כולם התגייסו כאחד. רק יחד, ומתוך הערך המופלא של ערבות הדדית, נוכל להתגבר על המשבר.”

אהובה ינאי, מנכ”לית “מתן – משקיעים בקהילה” הוסיפה: “חשוב לנו שכל תרומה שמתקבלת תועבר במלואה למקבלי הסיוע, זו מהות המסע הישראלי המשותף לערבות הדדית והמהות שלנו כחברה בכלל. היד המושטת היא לא רק תמיכה כלכלית חיונית אלא גם מסר של אכפתיות בין אנשים. האתגר המשותף לכולנו הוא להמשיך ולסייע לעוד ועוד משפחות, ולהעניק תקווה לעתיד לכל אילו שאיבדו את מקור פרנסתם ואת חלומותיהם.”


בתמונה מימין לשמאל:

הראל טובי- מנכ”ל בית הנשיא
עינת רובנשטיין- סמנכ”ל מתן משקיעים בקהילה
ראובן (רובי) ריבלין – נשיא המדינה
גדי אייזנקוט- רא”ל במיל
אהובה ינאי – מנכ”ל מתן משקיעים בקהילה
חמי פרס – שותף מייסד קרן פיטנגו ויו”ר מרכז פרס לשלום וחדשנות

קרדיט – מארק ניימן – לע”מ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות