חדשות היום

ערים ירוקות! בשורת הערים החכמות מגיעה לפריפריה: המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל יעניק אמצעים חכמים להתייעלות אנרגטית בהיקף של 50 מיליון ש״ח לרשויות בפריפריה במטרה שיהפכו לערים חכמות

בימים אלה רשויות בנגב בגליל ובפריפריה החברתית יכולות להגיש בקשות במסגרת קול קורא שפרסם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ולקבל ללא עלות אמצעים שיחסכו לרשויות מיליוני ש״ח וביניהם פינוי אשפה חכמה שתחסוך לרשות כ-30% בהוצאות פינוי האשפה; התקנת גגות סולאריים על מבני ציבור שיאפשרו ייצור חשמל עצמאי ומכירתו לחברת החשמל; התקנת תאורת רחוב חסכונית

מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריאל משעל: ״אין סיבה שרשויות בפריפריה לא תהיינה פורצות דרך”

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק את הרשויות המקומית בפריפריה, ומוביל מהלך בשם ״פריפריה חכמה״ שיאפשר לרשויות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית להפוך לערים חכמות. בתוך כך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מודיע על פרסום ״קול קורא להתקנת אמצעי ערים חכמות בתחום הרשויות המקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית״. רשויות שיגישו בימים אלה בקשות בהתאם לקול הקורא יקבלו ללא עלות אמצעים חכמים, וביניהם מערכת פינוי אשפה חכמה, מערכות סולאריות לגגות מבני ציבור ותאורת רחוב באמצעות לדים, שיובילו לחיסכון ולהתייעלות כלכלית ואנרגטית, לשיפור השירות לתושבים וליצירת מקורות הכנסה חדשים.  רשויות אשר יגישו בקשות במסגרת הקול הקורא יקבלו ללא עלות מערכת פינוי אשפה חכמה מבוססת חיישנים המזהה אוטומטית אילו פחים יש לרוקן ותחסוך לרשות כ- 30% בהוצאות פינוי האשפה. התקנת גגות סולאריים על מבני ציבור לרבות גנים ובתי ספר, כך שהרשות תוכל לייצר עצמאית חשמל ואף למכור חשמל לחברת החשמל והחלפת תאורת הרחוב בשטח הרשות לתאורה חסכונית וחכמה.

מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל ציין כי ״כיום מרבית הרשויות בפריפריה אינן נמצאות במודעות להתייעלות וחיסכון אנרגטי אך אין כל סיבה שרשויות בפריפריה לא תהיינה פורצות דרך ובמסגרת תוכנית “פריפריה חכמה” תוך 3-5 שנים כל רשות תוכל להפוך לעיר חכמה ובעקבות מהלך זה כמות הערים החכמות בארץ תגדל במאות אחוזים. באמצעות הקול הקןרא המשרד יאפשר לרשויות לקבל חיסכון והתייעלות כלכלית ואנרגטית, לשיפור השירות לתושבים וליצירת מקורות הכנסה חדשים לרשות. כיום הוצאות פינוי אשפה של רשות מקומית עומדות על בין 3-8 מיליון ש״ח בשנה , באמצעות המערכת החכמה לפינוי אשפה שמשלבת חיישנים וגלאי נפח, תאפשר לרשות לדעת מה כמות האשפה בכל פח בעיר ובכך לחסוך כ- 30% מידי שנה לתקציב הרשות. רשות שתזכה בהתקנת שתי מערכות שונות מערכת פינוי אשפה חכמה, שירותי תאורה חסכונית וגגות סולאריים תוכל להגיע לחיסכון של כמיליון ש״ח מידי שנה לטובת התושבים!״

התשלום עבור האמצעים יבוצע ישירות על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לחברות שזכו במכרזים פומביים שפרסם המשרד והרשויות המקומיות אינן נדרשת להשתתף כלל ברכישת ובהתקנת האמצעים, שניתנים להן על ידי המשרד ללא עלות. החלפת תאורת רחוב לתאורת לדים תבוצע על ידי חברת ג.מ. ברזילי בע”מ. התקנת מערכת אשפה חכמה תבוצע על ידי חברת טלדור מערכות מחשבים (1986) בע”מ. התקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל על גגות מבני ציבור תבוצע על ידי חברת נקסטקום אנרג’י בע”מ.

מתקני חשמל סולאריים – אחת ההוצאות הגדולות ביותר לרשויות מקומיות זה חשבון חשמל של מוסדות

ציבור המערכת הסולארית תספק את צריכת החשמל למבנה. מכייון שהמערכת מייצרת יותר חשמל ממה שמבנה הציבור צריך, עודפי החשמל ימכרו על ידי הרשות לחברת החשמל ובך יניבו לרשות חיסכון ורווח מצטבר בהיקפים משמעותיים. המתקנים הסולאריים מתחברים לגגות של מוסדות ציבור, יספקו חשמל למוסדות ציבור וביניהם בתי ספר וגני ילדים, בכך הרשות תספק את תצרוכת החשמל לעצמה ובכך תחליף את הצורך ברכישת חשמל מחברת החשמל ותחסוך מאות אלפי שקלים בחשבון החשמל ואף תמכור חשמל לחברת החשמל במצב של עודפי חשמל.

מערכת פינוי אשפה חכמה – שתחסוך לרשויות זמן עבודה, דלק וכ-30% בהוצאות פינוי האשפה. המערכת מזהה אוטומטית אילו פחים יש לרוקן באמצעות חיישנים. לכל נהג יהיה יישומן אשר יראה את מיקומם של כל פחי האשפה ברשות ואת עומסי אשפה ובאמצעות המערכת החכמה מסלול פינוי האשפה ינותב בהתאם לצורך בשטח. כך שהרשות המקומית תדע בכל זמן נתון אילו פחי אשפה היא צריכה לרוקן.

החלפת תאורת רחוב בשטח הרשות לתאורת LED חסכונית – אשר תוביל לחיסכון משמעותי בחשמל ולחיסכון בהוצאות השוטפות של העיריה באמצעות חיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה בחשבון החשמל ובכך להפנות תקציב נוסף לטובת התושבים. החלפת תאורת הרחוב מהווה חיסכון משמעותי של מאות אלפי שקלים בחשבון החשמל, באמצעות חלפת התאורה ניתן לכוון את העוצמה באופן מותאם לכל שכונה. המערכת מחוברת למערכת תקשורת מתקדמת שמראה היכן נשרפה נורה. הנורות מחזיקות ל10-15 שנה והחברה שזכתה במכרז, גם מחליפה את נורות התאורה כך שישנו גם חיסכון במשאבי זמן של עובדי הרשות.

רשויות מקומיות אשר עונות על תנאי הסף שנקבעו בקול הקורא ומעוניינות בהתקנת אמצעי ערים חכמות במימון המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מתבקשות להגיש בקשה על פי המפורט בקול הקורא המפורסם באתר המשרד.


תמונת כותרת: מנכל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל- אריאל משעל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות