באטמ מאשרת כי ערכת הדיאגנוסטיקה שלה לקורונה מאבחנת גם את הזן החדש של הנגיף שזוהה באנגליה

24 בדצמבר 2020 – באטמ, (תא: BVC; לונדון: BVC) חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, מודיעה כי ערכת הדיאגנוסטיקה שלה לזיהוי נגיף הקורונה נבדקה גם עבור הזן החדש של נגיף SARS-CoV-2 הגורם לקורונה, אשר התפרצותו המהירה נצפתה באנגליה וברחבי העולם, והקבוצה מאשרת כי הערכה יעילה לאיבחון זן זה.

 הזן החדש של SARS-CoV-2, המכונה SARS-CoV-2 VUI 202012/01, מאופיין על ידי מוטציות מרובות של חלבון מסוג S (Spike) וכן מוטציות נוספות באזורים נוספים. הקבוצה, בשיתוף אוניברסיטת Tor Vergata באיטליה, ממשיכה לבחון את הערכות שלה עבור כל מוטציה המזוהה, בעל משמעות קלינית, על מנת לוודא כי הערכות שלה מסוגלות לאבחן במדויק את כל הזנים החדשים הידועים של נגיף הקורונה.

בדיקת האנטיגנים של הקבוצה כוללת יכולת זיהוי של 4+1 גנים, כולל חלבון S (Spike), בהשוואה ליכולות הזיהוי הסטנדרטיות של 1-3 גנים בלבד בקיטים אחרים בשוק. יכולת זו מאפשרת תוצאות מדויקות יותר ומורידה את הסיכון בטעויות בדיקה אפשריות (false positives and false negatives). הקבוצה מציעה כעת את ערכת ה-4+1 כערכה הסטנדרטית שלה, ומסופקת למספר לקוחות פרטיים וממשלתיים באירופה ובגיאוגרפיות נוספות.

ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ: “אנו שמחים לאשר כי הערכות שלנו לאיבחון נגיף הקורונה יעילות בזיהוי מדויק של כל מוטציות הנגיף, כולל המוטציה האחרונה שזוהתה. נגיפים משתנים תדיר למוטציות שונות. פלטפורמת הדיאגנוסטיקה של באטמ נבנתה על רקע ההכרה שלנו שתמיד צריך לחשוב על ההתפתחויות העתידיות. כתוצאה מכך, אנו יכולים לפתח במהירות ערכות לנגיף הקורונה כתגובה להתפרצות וערכות אלו תוכננו לזיהוי יעיל של מוטציות חדשות”.


תמונת כותרת: ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות