חדשות היום

דאסו סיסטמס משתפת פעולה עם Philharmonie de Paris לרגל חזרתם הבטוחה של הקהל והתזמורות לאולם הקונצרטים הגדול ביותר שלה

  • דאסו סיסטמס יצרה מודל תלת ממדי של אולם הקונצרטים כדי להעריך את אמצעי הבטיחות של הפילהרמונית בעקבות סגר הקורונה
  • סימולציה של זרימת האוויר בחלל האולם, חשפה את השפעותיהם החיוביות של שימוש במסכות והפחתת עוצמת האוורור על שיעור התפשטות חלקיקי הנגיף
  • עולמות וירטואליים מאפשרים לערוך ניסויים על מנת לחשוף את הלא נודע

דאסו סיסטמס סייעה לפילהרמוני דה פריז, תזמורת הדגל של עיר הבירה הצרפתית, להיערך לפתיחה המחודשת של אולם הקונצרטים הגדול ביותר שלה לאחר תום הסגר שהוטל בעקבות משבר הקורונה. הסימולציה אפשרה לחוות ולהבין כיצד אוויר נע בתוך החלל, להעריך את יעילות אמצעי הבטיחות והמניעה של הפילהרמוני דה פריז לנגיף, ולזהות אמצעים אפשריים חדשים במידת הצורך.

עם קיבולת של 2,400 מושבים, הגרנד סאל פייר בולה, מבנה מקיף העוטף את קהל אולם הקונצרטים במוסיקה ומערכת אוורור ייחודית בכל מושב, המזרימה אוויר צח ומווסתת את כיוונו ומהירותו בתהליך שקט. דאסו סיסטמס, ספקית טכנולוגיות דיגיטליות תלת ממדיות, עשתה שימוש בנתונים שסופקו על ידי הפילהרמונית דה פריז ובתוכנת הסימולציה שלה כדי להפיק מודל של אולם הקונצרטים במלוא תפוקתו בתלת ממד. אמצעים אלו שימשו על מנת להמחיש את אופן זרימת האוויר מהיציעים העליונים אל בור התזמורת ולהעריך את השפעות עטיית המסכות וזרימת אוויר על התפשטות חלקיקי הנגיף.

נוצרו מספר תרחישים הממחישים את ריכוז החלקיקים שנפלטו על ידי אדם בקהל המשתעל עם וללא מסכה בעודו נגוע בנגיף. כמו כן, הם הדגימו את התפשטות החלקיקים הללו אל אנשים נוספים בקהל, על הנגנים ועל המנצחים, בהתבסס על מערכת האוורור שבכל מושב ועל הכיוונים השונים שבהם האוויר זורם סביב גרם המדרגות, המושבים ובור התזמורת.

הסימולציות חשפו כי הסיכון להתפשטות חלקיקי הנגיף פחת כאשר אנשים בקהל עוטים מסכות מותאמות וכשעוצמת האוורור בכל מושב הופחתה ב -50%. מסכות, ממלאות תפקיד מרכזי בהפחתת כמות ומהירות תנועת החלקיקים הנפלטים לאוויר, מה שהופך אותן לחסם ראשון משמעותי, בעיקר כשהן מותאמות כראוי. הסימולציות הראו גם כי אולם הקונצרטים ניחן בתנאים הדומים יותר למופע באוויר הפתוח עם סיכון מוגבל מאוד של התפשטות הנגיף מקצה לקצה. מערכת האוורור מפחיתה מטבע הדברים את הסיכון לזיהום על ידי הגבלת תנועת האוויר לצדדים והכוונתה אל מאחורי הקהל והנגנים.

“כשזה נוגע לציבור הקהל שלנו, לאמנים ולצוות שלנו, אין כל פשרה על הבטיחות. זו הסיבה שהחלטנו לשתף פעולה עם דאסו סיסטמס. הודות לטכנולוגיית הסימולציה החדישה שלהם, אנו ערוכים לפתיחתו המחודשת של אולם הקונצרטים שלנו בתנאים הטובים ביותר העומדים לרשותנו”, אמר לורן בייל, מנכ”ל פילהרמוני דה פריז. במקביל, סימולציות זרימת האוויר בכניסה לאולם הקונצרטים אישרו כי אמצעי עטיית המסכות והריחוק החברתי שכבר נהוגים במקום מספיקים לאזור מסוים זה.

“שיתוף הפעולה שלנו עם הפילהרמוני דה פריז מהווה חלק מהמאמצים המתמשכים שלנו לסייע לארגונים לדמות, לדמיין ולנתח את התנאים הקיימים, להעריך השלכות תרחישים היפותטיים ולזהות פתרונות לפתיחה שיאפשרו לנו לפעול בבטחה”, אמרה פלורנס ורזלן, סמנכ”לית תעשייה, שיווק וקיימות, דאסו סיסטמס. “לחיים אין חזרות. בעוד שהעולם האמיתי מתקשה לצאת מסגר המגיפה, העולם הווירטואלי מאפשר לנו להתנסות בלא נודע ולשפוך אור על תרחישים אפשריים”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות