IBM מובילה את רשימת הפטנטים בארה”ב זו השנה ה-28 ברציפות עם חידושים בבינה מלאכותית, ענן היברידי, מחשוב קוונטי ואבטחת מידע

המדענים והחוקרים של IBM זכו בשנת 2020 ביותר מ-9,000 פטנטים בארה”ב – יותר מכל חברה אחרת, והכתירו אותה כמובילת רישום הפטנטים זו השנה ה-28 ברציפות. IBM מובילה את התעשייה גם במספר הפטנטים בתחומי הבינה המלאכותית (AI), הענן, מחשוב קוונטי, ופטנטים הקשורים לאבטחת מידע. הפטנטים הוענקו ליותר מ-9,000 ממציאים ב-46 מדינות שונות בארה”ב ו-54 מדינות בעולם, ביניהן ישראל.

IBM רשמה השנה יותר מ-2,300 פטנטים הקשורים לבינה מלאכותית הודות לפיתוחן של טכנולוגיות AI חדשות המעצימות את יכולותיהם של בני אדם וארגונים. הפטנטים שנרשמו בתחום זה כוללים, בין היתר, פתרון בינה מלאכותית המסייע לבני אדם לקבל החלטות, על ידי סיכום נקודות המפתח הדרושות לקבלת ההחלטה ממגוון מקורות מידע – בכתב או בעל פה, והצגתן בדרך חזותית וקלה להבנה. ב-2020 הכריז צוות IBM Watson על השקת המוצר המסחרי הראשון של יכולות עיבוד שפה טבעית המבוסס על Project Debater – פלטפורמה המעבדת כמויות עצומות של טקסט ובונה מהן נאומים מגובשים על נושא נתון שפותחה על ידי צוות בהובלת חוקרים ממעבדת המחקר בחיפה.

בתחום טכנולוגיות ענן וענן היברידי, IBM רשמה יותר מ-3,000 פטנטים. ככל שערכה של טכנולוגיית הענן ההיברידי מתחוור לכל, אחת ההחלטות המכריעות שעמן מתמודדים המנמ”רים היא אילו נתונים יעובדו באתר הפיזי ואילו בענן. אחד הפטנטים מבוס על טכנולוגיה שפיתחו החוקרים של IBM ומאפשרת אוטומציה של תהליך עיבוד הנתונים. הפיתוח מאפשר צימצום פוטנציאלי ניכר בשיהוי במערכות מבוססות ענן היברידי שם המהירות היא מרכיב קריטי, כמו למשל במערכות נהיגה מבוססות GPS.

מחשוב קוונטי הוא אחד מתחומי ההתמקדות העיקריים של IBM ועובדה זאת ניכרת במספר הפטנטים שרשמה החברה בתחום זה. אחד הפטנטים, למשל, מפשט את המיפוי של הדמיה מולקולרית קוונטית במחשב קוונטי. הודות לפטנט זה, חוקרים יוכלו לחקור הדמיות של ריאקציות כימיות על מחשבים קוונטיים כדי להבין כיצד ומתי תהליך הגילוי של חומרים ותרופות חדשים יגיע לשלב המאפשר פריצת דרך. IBM זכתה בפטנט גם על המצאה המניחה את היסוד לחקר סיכונים יותר מדויק ויעיל במחשב קוונטי. רעיונות אלה כבר מיושמים במחקר מעשי בשיתוף עם מוסדות פיננסיים מובילים.

בשעה שארגונים בכל העולם פועלים להגנת הנתונים שלהם, ממציאי IBM רשמו יותר מ-1,400 פטנטים הקשורים לאבטחת מידע. אחד מהם משמש להצפנה הומו-מורפית מלאה – שיטה שהגתה IBM לראשונה בה ניתן לבצע חישובים על נתונים בעודם מוצפנים על מנת למקסם את ההגנה עליהם. לפני כן, עריכת השוואות בין נתונים בסביבה הומו-מורפית הייתה כרוכה בהוצאת הנתונים מהסביבה המאובטחת. בדצמבר 2020 השיקה IBM Security שירות המאפשר לחברות לערוך ניסיונות בהצפנה הומו-מורפית מלאה.

“לנוכח האתגרים חסרי התקדים, העולם זקוק יותר מתמיד לחשיבה מדעית ולפעולות המתבססות על מדע”, אמר דריו גיל, סגן נשיא בכיר ומנהל IBM Research. 2020 הייתה שנה נוספת של חדשנות יוצאת דופן ב-IBM, הודות לממציאינו ברחבי העולם המקדישים את עצמם מדי יום לדחיקת גבולות הידע, כל אחד בתחומו. מחויבותה של IBM למחקר ופיתוח ארוכי טווח סללה את הדרך להובלה בשוק ובמוצרים חדשים, ובכך הועילה רבות ללקוחותינו ולחברה האנושית”.

תרבות המחקר המדעית של IBM היא חלק בלתי נפרד ממורשת החדשנות של החברה. זו גם הסיבה שבאפריל 2020 הכריזה IBM על הצטרפותה, כחברה מייסדת, ל-Open COVID Pledge – תכנית המעניקה גישה חופשית למאגר המכיל יותר מ-80,000 פטנטים ובקשות לרישום פטנטים בעולם עבור האנשים המפתחים טכנולוגיות שיסייעו באבחון, מניעה, בלימה או טיפול בנגיף הקורונה.

למידע נוסף אודות מעמדה המוביל של IBM בפטנטים, הקליקו כאן


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות