חדשות היום

LG ו- ELEMENT AI חושפות בתערוכת CES 2021 דו”ח ידע ושיתוף ניסיון בתחום הבינה המלאכותית

חוקרים בינלאומיים מובילים, מעצבי מדיניות, מתכננים וחברות משתפים את זוויות הראיה שלהם בתחומים דוגמת עבודה משולבת של אדם ומכונה, והקפדה על גיוון חברתי ביישומי בינה מלאכותית

נשיא LG Electronics ומנהל הטכנולוגיות של החברה, I.P. Park, ועמיתו Jean-François Gagné  מנכ”ל Element AI , חושפים במסגרת כנס CES 2021 את זירת שיתוף הידע AIX Exchange: דו”ח רב תחומי בתחום הבינה המלאכותית והחוויה האנושית, פעילות צרכנית, עיצוב ותכנון, ופעילות עסקית. AIX Exchange מבוססת על מסגרת ניתוח רמות החוויה הדיגיטלית Levels of Artificial Intelligence Experience (AIX), שהוצגה לראשונה בתערוכת CES 2020, ומציעה הגדרה משותפת של ההתקדמות הנרשמת בעולם הבינה המלאכותית, תוך שימור ההתמקדות בתכנון הממוקד בבני אדם.

הדו”ח – בסביבת מולטימדיה – בוחן עיצובי AIX בשישה תחומים וזוויות שונות: תפיסה ציבורית, אתיקה, שקיפות, חוויית משתמש, הקשרים וקשרים. כל אחד מהתחומים האלה מנותח בפרקי משנה ובנושאים מקושרים – דוגמת חשיבות ממשק המשתמש לבניית שקיפות, וכיצד יכולה הגדרת מטרות ברורה של יישומי בינה מלאכותית לתמוך באימוץ המערכות על ידי משתמשי קצה. על מנת להבטיח היענות מצידם של מקבלי עניין, נכלל בדו”ח גם פרק המאפשר הבנה לעומק של עולם הבינה המלאכותית ומסייע לציבור במעקב אחר ההיבטים הטכניים של הדיון.

לדברי ד”ר פארק, נשיא LG, “הרגשנו כי סביבנו מתנהלים דיונים שונים המערבים בעלי עניין ופלטפורמות מקוונות – ורצינו ליצור דרך נגישה שתאפשר לתעשייה לבחון את כלל הנושאים האלה במקום אחד. המאמץ הזה אינו נוגע למתן תשובות לשאולות – אלא להצגתן במסגרת הנוגעת למשתמש הקצה. אנו מקווים כי העלאת הנושאים וההזדמנויות אותן מציג עולם הבינה המלאכותית, תאפשר להבין טוב יותר את התמונה הניצבת בפנינו, ולעצב את העתיד באמצעות שיתוף פעולה”.

הדו”ח מוצג בנקודת זמן חשובה לטכנולוגיה ההולכת וחודרת לבתים, לכלי רכב ולארנק הכסף. חברת הייעוץ מקינזי מעריכה1 כי טכניקות בינה מלאכותית מציגות פוטנציאל יצירת ערך של 3.5-5.8 מיליארד דולר בשנה, בעוד חברת PwC חוזה כי 30% מהמשרות הקיימות כיום נתונות לסיכון פוטנציאלי של אוטומטיצזיה באמצע העשור הבא2.

לדברי Gagné, ” AIX Exchange נוצרה על מנת להפגיש מגוון רחב של פרספקטיבות אודות עתיד הבינה המלאכותית ויישומיה במרחבים אנושיים, דוגמת בתים, מכוניות, מקומות עבודה ומרחב ציבורי. רבים בתעשייה הזאת רואים את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה – אולם גם את הסיכונים והצורך להתאחד על מנת לסייע בעיצוב עתידנו ובשמירה עליו”.

ראיונות שהתקיימו בחודשים האחרונים עם אישים מרכזיים השותפים לדו”ח החדש ניתנים לצפיה בערוץ יוטיוב ייעודי של AIX Exchange או במסגרת הדו”ח עצמו, הכולל גם הפניות למידע אודות החידושים האחרונים בתעשיה, תוכן לשימוש צרכני לרבות אינפוגרפיקה אודות ההיסטוריה של הבינה המלאכותית, ואף דו”ח אודות עיבוד שפה טבעית ולמידה עמוקה המנתח את אופן ההתייחסות של בעלי עניין ונושאי השיחה שלהם בתחומי הבינה המלאכותית. בין המרואיינים ניתן למצוא את:

  • Yoshua Bengio, Scientific Director of Mila and recent Turing Award winner
  • Rodney Brooks, robotics entrepreneur who founded iRobot Corp., inventor of the Roomba robot vacuum
  • Christina J. Colclough, global policymaker focused on workers’ rights and the impact of technology
  • David Foster, Head of Lyft Transit, Bikes and Scooters
  • Yuko Harayama, who helped develop Japan’s Society 5.0 roadmap as Executive Member of Japan’s Council for Science, Technology and Innovation
  • Charles Lee Isbell Jr., Dean of Computing at Georgia Tech
  • Helena Leurent, Director General of global consumer rights group, Consumers International
  • Bo Peng, Portfolio Director at renowned design agency IDEO
  • Jeff Poggi, Co-CEO of the McIntosh Group
  • Sri Shivananda, SVP and CTO at PayPal
  • Max Welling, VP Technologies at Qualcomm Netherlands and research chair in Machine Learning, University of Amsterdam
  • Alex Zafiroglu, Deputy Director at the 3A Institute (3Ai, Australian National University

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות