חדשות היום

עיר העתיד של טויוטה יוצאת לדרך – “Woven City”

טויוטה הכריזה על עלייתו לקרקע של פרויקט “Woven City”

בניית האב טיפוס של עיר העתיד, שבה כל המערכות יהיו מחוברות זו לזו, החלה באתר היגשי-פוג’י ביפן

העיר הארוגה של טויוטה-עיר העתיד:

  • נועד לסייע בפיתוח חברה טובה יותר הודות להאצה של פיתוח שירותים חדשניים ו טכנולוגיות עתידניות.
  • הפרויקט יפיח חיים בטכנולוגיות חדשות בסביבה מציאותית ובמגוון תחומים כגון נהיגה אוטונומית, ניידות אישית, רובוטיקה ובינה מלאכותית
  • בעיר יהיו שלושה סוגי רחובות המשתלבים זה בזה במפלס הקרקע: רחוב כלי רכב אוטונומיים, רחוב הולכי רגל ורחוב הולכי רגל עם כלי ניידות אישיים. בנוסף ייבנה כביש תת-קרקעי שישמש לשינוע סחורות.
  • קהילת העיר תמנה 360 תושבים בשלב ראשון, וצפויה להגיע ליותר מ-2,000 תושבים

חברת טויוטה העולמית ו-Woven Planet Holdings, Inc. (Woven Planet), חברה מקבוצת טויוטה האחראית למגוון רחב של פרויקטים מבוססי תוכנה לפיתוח ניידות,  קיימה היום (23.2) את טקס העלייה לקרקע לקראת הקמתה של “העיר הארוגה” ה- Woven City. הטקס נערך במגרש מכוניות ישנות באתר ששימש בעבר את מפעל היגשי-פוג’י של חברת טויוטה מוטור מזרח יפן Toyota Motor East Japan, Inc. (TMEJ) אשר ממוקם בסוסונו סיטי, מחוז שיזואוקה ביפן.

בכדי להתכונן לעידן שבו כל המערכות התומכות בחיי היומיום מחוברות באמצעות נתונים, טויוטה הכריזה בתערוכת CES 2020 שנערכה בינואר 2020 בלאס ווגאס על הקמת העיר הארוגה. פרויקט זה שואף לסייע בפיתוח חברה טובה יותר הודות להאצת טכנולוגיות מתקדמות ופיתוח שירותים ובחינתם בתנאי מציאות

פרויקט העיר הארוגה יהווה דוגמה לפיתוח קהילתי המתמקד באדם. כחלק מהמעבר של טויוטה מיצרנית מכוניות לחברת ניידות, הפרויקט יפיח חיים בטכנולוגיות חדשות בסביבה מציאותית ובמגוון תחומים כגון נהיגה אוטונומית, ניידות אישית, רובוטיקה ובינה מלאכותית (AI). הפרויקט צפוי לספק הזדמנויות רבות לעסקים וחוקרים מתחומים מגוונים מכל העולם.

בעיר הארוגה יהיו שלושה סוגי רחובות המשתלבים זה בזה במפלס הקרקע: סוג אחד יוקדש לכלי רכב אוטונומיים, סוג שני להולכי רגל וסוג שלישי להולכי רגל עם כלי ניידות אישיים. בנוסף ייבנה כביש תת-קרקעי שישמש לשינוע סחורות.

הקהילה תתחיל עם 360 תושבים, ברובם קשישים, משפחות עם ילדים צעירים וממציאים ותגיע בסופו של דבר ליותר מ-2,000 בני אדם לרבות עובדי טויוטה. התשתית של Woven City  שואפת ליצור סביבה שבה נוצרות באופן שוטף המצאות עם פוטנציאל לפתרון בעיות חברתיות.

טקס העלייה לקרקע של העיר הארוגה נערך בנוכחותם של מושל מחוז שיזואוקה, האיטה קווקטסו, ראש עיריית סוסונו סיטי, קנג’י טקמורה ונציגים נוספים של הקהילה המקומית, כמו גם נשיא טויוטה, אקיו טויודה, מנכ”ל Woven City ג’יימס קאפנר, נשיא TMEJ קזוהירו מיאוצ’י ואחרים. המנהיגים הביעו את תקוותם המשותפת להתחלה מוצלחת ובטוחה של הבנייה.

“פרויקט העיר הארוגה מתחיל היום באופן רשמי,” אמר נשיא טויוטה, אקיו טויודה. “המעבר מהחלטה לפעולה לעולם אינו משימה קלה. אני רוצה להביע תודה מקרב לב לכל מי שהעניקו לנו תמיכה ושיתוף פעולה מלאים בפרויקט עד כה. פרויקט העיר הארוגה נועד להתמקד באדם, לשמש כמעבדה חיה ולהמשיך להתפתח ברציפות. יחד עם שותפינו לפרויקט, נתמודד עם האתגר של יצירת עתיד שבו אנשים בעלי רקעים שונים ומגוונים יכולים לחיות זה לצד זה בשמחה.”

נשיא TMEJ מיאוצ’י הוסיף, “אני אסיר תודה על כך שמפעל היגשי-פוג’י פעל כאן במשך 53 שנים בתמיכתה של הקהילה המקומית. הידע והמומחיות שלמדנו מכל האנשים שעבדו במפעל חייב לעבור לפרק הבא בתולדותיו. מתוך אמונה ש- Woven City לא תעמוד על קרקע ריקה אלא תישען על ההיסטוריה של מפעל היגשי-פוג’י, אני מתכוון להושיט לפרויקט את העזרה המרבית שתידרש לו בעתיד.”

תגובות סגורות