חדשות היום
מנכ"ל ראפרל יואב הר-אבן. קרדיט צילום- רפאל מערכות

חברת רפאל בע”מ סיימה את שנת 2020 עם מכירות בהיקף של 9,454 מש”ח (2,746 מיליון ד’)  ורווח נקי של 322 מש”ח (94 מיליון ד’)

חברת רפאל מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, כפי שאושרו בישיבת הדירקטוריון של החברה, עם מכירות בהיקף של 9,454 מיליון שקלים (2,746 מיליון דולר) ורווח נקי של 322 מיליון שקלים (94 מיליון דולר). היקף ההזמנות עומד על סך 7,900 מיליון שקלים (2,295 מיליון דולר) וצבר ההזמנות עומד על 22,880 מיליון שקלים (7,116 מיליון דולר) המהווה 2.3 שנות מכירה.

עם סיכום שנת העבודה 2020, אמר מנכל רפאל, האלוף (במיל‘) יואב הראבן: “אנחנו מסכמים שנה נוספת של עשייה רבה שנועדה בראש וראשונה לתת מענה לצורכי הביטחון של מדינת ישראל. השפעת הקורונה, היעדר תקציב מדינה שפגע בקבלת הזמנות ושחיקת שער החליפין הרעו חלק מהפרמטרים הכלכליים שלנו. יחד עם זאת, ההיערכות הכוללת שביצענו, אשר כללה את ההתאמות הנדרשות בהיבטים השיווקיים והתפעוליים ומעל לכל, ההירתמות של המנהלים והעובדים כאחד, סייעו לנו למזער את הפגיעה ולהמשיך את תנופת העשייה  תוך עמידה מלאה באספקות בארץ ובחו”ל, המשך תהליך רכישות ומיזוגים ובפיתוח שווקים בינלאומיים והרחבת הפעילות בארץ, עם הקמת מפעל ייצור נוסף בשלומי”.

ד”ר עוזי לנדאו, יו”ר דירקטוריון רפאל: “רפאל השכילה גם בשנה מורכבת ומאתגרת זו  להמשיך ולהוות עוגן מרכזי בביטחון הלאומי, עם השפעה רבה על הכלכלה, התעסוקה והחברה בישראל. המחויבות, המסירות והמקצועיות של עובדי החברה, בתמיכת הדירקטוריון וההנהלה, היא זו המאפשרת לנו להגיע להישגים טכנולוגיים מבצעיים פורצי דרך, לצד הישגים עסקיים ושיווקיים בינלאומיים, ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה לעובדים ולשותפים שלנו בארץ ובעולם”.

בשנה האחרונה ציינה החברה מספר הישגים בולטים, בהם:

מסירת  שתי סוללות כיפת-ברזל ראשונות ומערכות מעיל רוח לצבא ארה”ב, הרחבת מעגל הלקוחות של מערכת טילי “ספייק”, ניסוי מערכתי של שרביט קסמים ושל כיפת ברזל, הדגמה של יכולת יירוט רחפנים, וכן הדגמה והצגה של תפיסת הקרב החדשנית. כמו כן חנכה רפאל מרכז חלל ללווינות, תוך הרחבת פעילות בשלוחות הפיתוח בירושלים ובתל אביב, זכייה בפרויקט מודיעיני רב-זרועי חשוב ואסטרטגי עבור מערכת הביטחון ובשני פרסי ביטחון ישראל, בפעם ה-54.

בשנת 2020 לקחה רפאל חלק משמעותי במאמץ הלאומי במלחמה בקורונה, עם מגוון יכולות וטכנולוגיות.

במהלך השנה שחלפה, המשיכה רפאל להוות גורם מהותי בתעסוקה, בחברה ובכלכלה בעיקר באזור הצפון, עם המשך השקעה וטיפוח ההון האנושי, אשר כללה גם היערכות ומתן מענה מותאם בתקופת הקורונה, המשך גיוס כוח אדם איכותי, לרוב במקצועות הטכנולוגיים ותמיכה וסיוע לספקים ולקהילה הסובבת את אזורי פעילות החברה.

כ-9.3% מסך מכירותיה של החברה מוקצים להשקעה במחקר ופיתוח. ההשקעה כוללת גם פעילויות משותפות עם מוסדות אקדמיה בארץ ובעולם ומעורבות בפעילויות אזרחיות שונות, כולל שיתופי פעולה עם סטארטאפים ומרכזי חדשנות


בתמונה: מנכ”ל ראפרל יואב הר-אבן. קרדיט צילום- רפאל מערכות

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות