חדשות היום

מגמות בערוץ Fujitsu SELECT לשנת 2021

אין עוררין על כך ששנת 2020 הייתה מאתגרת. אין תעשייה או אדם שלא הושפעו מהמגפה העולמית, ומהפך שכזה הופך חיזוי מגמות עתידיות לקשה מאי פעם. עם זאת, החל מהטכנולוגיות שאומצו וכלה בציפיות הצרכנים, אנו צופים כי כמה מגמות יתורגמו להזדמנויות אטרקטיביות עבור עסקים וארגונים בשנת 2021.

מגמות טכנולוגיות – עבודה מרחוק, הצורך באבטחה והטמעות ענן היברידיותמגפת הקורונה גרמה לזינוק בהשקעות בטכנולוגיות שונות המאפשרות עבודה מרחוק, בעת שעסקים נלחמו להמשיך בפעילותם, בעיקר באמצעות כוח אדם העובד מהבית. מכיוון שעבודה מהבית היא עדיין הנורמה המקובלת, מגמה זו צפויה להימשך גם בשנת 2021, וחברות נוקטות בצעדים נוספים שיסייעו לעובדיהם לשתף פעולה בצורה יעילה גם מחוץ למשרד. העלייה האקספוננציאלית בעבודה מהבית, גרמה גם להתמקדות מחודשת באבטחה והגנה על מידע יקר ערך, מעבר להגנה שמספקת הרשת הארגונית. אנו מצפים לראות גם המשך אימוץ של הענן ההיברידי שהיינו עדים לו בשנים האחרונות – לנוכח העובדה שעסקים מעוניינים לייעל את עומסי העבודה בציוד מקומי, ובסביבות ענן פרטיות וציבוריות.

יחדיו, מגמות אלה מציגות הזדמנויות עצומות עבור שותפי הערוץ. ככל שנכסי ה- IT הופכים למורכבים יותר ויותר, מנהיגים עסקיים יעדיפו להסתמך יותר על שותפים מהימנים כדי לשמור על התשתיות שלהם מעודכנות, ולעמוד בקצב של הדרישות העסקיות.

 שיטות עבודה חדשות -רתימת כוחה של סביבת העבודה

הידע הנרחב והמעמיק הנדרש לניהול הנכסים הרבים הללו יעצב את מאפייני ערוץ ה-IT בשנת 2021, ומעבר לה. הרבה יותר שותפים עסקיים ישובו ויתמקדו בפיתוח כישוריהם הייחודיים, במקום לנסות לכסות את כל תחומי הטכנולוגיה. התמקדות זו בעוצמות ויתרונות אינדיבידואליים תאיץ בהמשך לכך את שיתופי הפעולה בין שותף לשותף – כפי שאנו מתחילים לראות כבר כעת. אלה גם יפתחו הזדמנויות חדשות לשותפי ערוצים מכל הגדלים להתרחב לאזורים חדשים מעבר לטריטוריה המוכרת להם, ויאפשרו גם לשותפים קטנים להשיא ערך לפרויקטים רחבי היקף.

שווקי צמיחה – חינוך, המגזר הציבורי והבריאות
אנו צופים פתיחה של הזדמנויות משמעותיות עבור עסקים בכל הענפים. עם זאת, כמה מגזרים מרכזיים צפויים לקצור את פירותיה של השקעה מהירה בטכנולוגיה – במיוחד המגזר הציבורי, החינוך והבריאות. המגזר החינוכי חווה גידול זמני בשנת 2020, לאחר שהמורים והתלמידים צוידו בטאבלטים ובמחשבים ניידים לטובת למידה מרחוק. אולם בשנת 2021  השוק יחזור להתמקד בכלים וביכולות לניהול תוכן ושיתופי פעולה, שיציעו תכונות חדשות בתחום הלמידה מרחוק. גם המגזר הציבורי מגלם בחובו הזדמנות ענקית; למרות המלל הרב שנשפך על יוזמות דיגיטליות, לרוב הממשלות יש עדיין דרך ארוכה לעשות כדי להפוך את שירותיהן לדיגיטליים. אנו צופים גם הזדמנויות בענף הבריאות, שם מגפת הקורונה חידדה את הצורך הדחוף לשתף רשומות רפואיות בין מרפאות, בתי חולים ומרכזים רפואיים. תחום הבינה המלאכותית יוצר גם כן הזדמנות עצומה לתעשיית הבריאות, החל מסיוע לאבחון וכלה בניתוח מידע לטובת ניבוי, ושיפור חווית המטופל.

מחסור במיומנויות ובהכשרה

סוגיה שצפויה להתחדש בשנת 2021 היא ההתמודדות עם המורכבות הגוברת והולכת של הטכנולוגיה. למרבה הצער, אנו מזהים מחסור הולך וגדל במספר העובדים המיומנים הדרושים לניהול טכנולוגיות מורכבות אלו עבור עסקים. בסופו של דבר, מינופן של טכנולוגיות מחוללות-שינוי אלה תלויה ביכולת של העסק לגייס את המומחה שיודע ליישמן בצורה הנכונה. כתוצאה מכך, ליכולת לגייס עובדים בעלי הכישורים הרלוונטיים, להכשירם ולשמר אותם, תהיה חשיבות עצומה בהצלחה העסקית בשנת 2021. הרצון למנף ביעילות מסדי נתונים בארגוניים צומחים, והמחסור במיומנויות מיוחדות בתחומי מדעי הנתונים וניתוח המידע, יובילו עסקים לפנות לשותפי ערוץ מהימנים כדי לסגור את הפערים.

האמון הופך לחלק בלתי נפרד מההחלטה לבצע רכישה

פרננדה קאטארינו, ראש ערוצי
מוצרים עסקיים באירופה , פוג’יטסו

אמון ויושרה הם הבסיס לחדשנות המציבה את האנושות במרכז, ומשתמשת בטכנולוגיה כדי לפתור את הבעיות עימן מתמודדת החברה. אמון הופך לעניין קריטי לקבוצות רבות נוספות – והוא מרכיב בסיסי ביצירת חוויה חיובית לשותפים עסקיים. המגיפה העלתה את המודעות הציבורית לאתיקה של הארגונים, ולפרקטיקות העסקיות שלהם. יותר ויותר צרכנים החלו להעריך עסקים במונחים של תרומה לחברה וייעודם בכלל, בנוסף לגורמים מוחשיים הניתנים למדידה, כגון מחויבותם לערכי קיימות. הן חברות והן צרכנים מעדיפים להסתמך על טכנולוגיה, גם כשהיא הופכת לעניין עמום יותר ויותר.

הנבירה בסולם הערכים של כל עסק תימשך בשנת 2021 ותתרחב גם לרשתות האספקה ​​שלהם, סביבות העבודה שלהם והשותפים שלהם. כאשר סביבות עבודה של השותפים הופכות לחשובות, שותפי הערוץ שיכולים להבהיר מהו ייעודם, יהיו בעלי יתרון.

לסיכום, לא משנה מה יקרה ב-2021, אנו יודעים שכולנו נצטרך לנסות לדמיין מחדש מהי בעצם הנורמליות החדשה- גם לכולנו כיחידים וגם לערוץ ה-IT בכללותו. יהיה צורך לתמרן, להסתגל וליצור חדשנות כדי לתת מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות, ולמצוא פתרונות לאתגרים החדשים העסקיים שצצו. הדרך בה הם התמודדו עם אתגרים אלה ויצאו מהם מחוזקים ועמידים יותר, מוכיחה שסביבת העבודה שלנו ערוכה לכל תרחיש ולכל אתגר שתביא איתה שנת 2021.


פרננדה קאטארינו, ראש ערוצי מוצרים עסקיים באירופה , פוג'יטסו

תגובות סגורות