חדשות היום

פיטר מרטנס, מבכירי תעשיית הרכב העולמית, מונה ליושב ראש הדירקטוריון של אורורה לאבס

מרטנס כיהן בעבר בתפקידי ניהול טכנולוגי בכירים בחברות מתעשיית הרכב ביניהן דיימלר, ג’נרל מוטורס, וולוו, ואאודי

תל אביב – 27 באפריל 2021 — אורורה לאבס, (Aurora Labs) מפתחת תוכנת Self-Healing לתעשיית הרכב המחובר, האוטונומי והחשמלי, המאפשרת לשמור על הבטיחות ואבטחת התוכנה של כלי הרכב, הודיעה היום על מינויו של פיטר מרטנס (Peter Mertens) לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון של החברה.

פיטר הינו מנהל בכיר בתעשיית הרכב, עם למעלה מ-35 שנות ניסיון בניהול חברות רכב הידועות כמובילות בתחום הטכנולוגיה. הוא כיהן בתפקידי ניהול בכירים בחברות מתעשיית הרכב ביניהן דיימלר, ניהול קו כלי הרכב הקומפקטיים בג’נרל מוטורס וסמנכ”ל המחקר והפיתוח בוולוו. בתפקידו האחרון שימש כמנהל הטכנולוגיות הראשי וסמנכ”ל המו”פ והעיצוב באאודי, טרם פרישתו עקב סיבות בריאותיות. בסוף שנת 2019 חזר מרטנס לפעילות בתעשייה והצטרף למספר דירקטוריונים של חברות גלובליות מובילות הפועלות בתחום המוביליטי, ביניהן Faurecia, proteanTecs, Recogni, V-HOLA, Valens, Next Mobility Labs ו-Circunomics.

מרטנס יכהן כיו”ר הדירקטוריון הראשון של אורורה לאבס. “אני נלהב לעבוד עם אורורה לאבס. הצוות פיתח טכנולוגיה חשובה ומשמעותית מאוד, שהינה אבן היסוד עבור יצרניות הרכב המנווטות את דרכן במעבר של התעשייה לעולמות התוכנה. השילוב בין הבנת אופן ההתנהגות של התוכנות בכלי הרכב ובין היכולת לצפות מראש ולתקן תקלות תוכנה, הוא המפתח להפיכתם של כלי רכב מקושרים, אוטונומיים וחשמליים למציאות,” אמר מרטנס.

אורורה לאבס המציאה מחדש את האופן בו יצרניות הרכב וחברות Tier-1, מבצעות ניהול, אבחון ועדכון תוכנה מרחוק (OTA). לחברה שותפויות אסטרטגיות עם יצרניות רכב גלובליות מובילות וכן עם יצרני מכשירים תעשייתיים וביתיים. פתרונות החברה, המעוגנים בעשרות פטנטים, מאפשרים לאסוף נתונים בזמן ההרצה ולהפיק הבנה עמוקה על התנהגות שורות הקוד בתוכנה. רמת הבנה זו מבטיחה שכלי הרכב וכל המכשירים יפעלו ברציפות ללא השבתה ועם יכולת חיזוי תקלות בתוכנה ותיקון התקלות, תוך הפחתת עלויות משמעותית ושיפור זמן הפעילות שלהם.

לדברי זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ”ל אורורה לאבס, “הניסיון, הידע והמוניטין של פיטר בקרב מנהלי מחקר ופיתוח בכירים בתעשיית הרכב, יקדמו אותנו לעבר השלב הבא בצמיחה של החברה. פיטר מבין את החשיבות הקריטית של בטיחות ואבטחת התוכנות בכלי רכב מקושרים, אוטונומיים וחשמליים. הוא מביא עמו גם תובנות עמוקות בנוגע לתהליכי אימוץ ויישום של טכנולוגיות חדשות בתעשיית הרכב. זהו כבוד גדול עבורנו לעבוד בשיתוף עם פיטר. מינויו ליו”ר הדירקטוריון הוא אבן דרך משמעותית נוספת בהצלחתה של אורורה לאבס”.

בספטמבר 2020 גייסה אורורה לאבס 23 מיליון דולר בסבב השקעה B מיצרניות רכב מובילות, תאגידי אלקטרוניקה וטכנולוגיה וקרנות הון סיכון. את הסבב הובילו במשותף מריוס נכט, אחד מהיזמים הסדרתיים, ממייסדי הטכנולוגיה והמשקיעים המובילים בישראל ו- LG Technology Ventures שהינה זרוע ההשקעות של LG Group. בסבב השתתפו גם חברת פורשה SE המחזיקה העיקרית בקבוצת פולקסווגן הכוללת בין היתר את המותגים פולקסווגן, אאודי, פורשה, סקודה וסיאט, חברת Toyota Tsusho  חברה בקבוצת טויוטה, UL Ventures זרוע ההשקעות של חברת תקני הבטיחות העולמית UL וכן המשקיעים הקיימים. סבב ההשקעה הסתיים עם ביקוש עודף מצד המשקיעים. גיוס זה התווסף לסבבי הגיוס הקודמים של החברה בהיקף של 11.1 מיליון דולר.


תמונת כותרת: Dr.Peter Mertens. credit-AUDI AG

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות