הסטארט-אפ NeuReality חושף פלטפורמת AI-centric ראשונה מסוגה המשנה את הארכיטקטורה המסורתית של מערכות AI

משה תנ”ך, מייסד משותף ומנכ”ל NeuReality: “אנו מספקים הפחתה עצומה בהוצאות ההון ובהוצאות התפעול עבור בעלים של תשתיות בינה מלאכותית. לקוחות שעושים שימוש ביישומים בהיקפים גדולים של עיבוד תמונות כמו זיהוי עצמים או זיהוי פנים יוכלו לחסוך 50% מעלות הטכנולוגיה שלהם או מנגד להשיג קיבולת גדולה פי שניים עבור אותה עלות”

פלטפורמת ה-AI-centric, שמבוססת על סוג חדש של מערכת על גבי שבב, מיועדת להאצת הצמיחה של יישומי AI דוגמת ביטחון פנים, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, רפואה, עוזרים דיגיטליים, מערכות המלצה ועיבוד שפה טבעית (NLP)

סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה חושף פלטפורמת AI-centric ראשונה מסוגה, המבוססת על הגדרה מחדש של הארכיטקטורה המסורתית של מערכות AI ועל סוג חדש של מערכת על גבי שבב (System on a Chip – SoC).

ניוריאליטי כבר החלה להדגים את האב-טיפוס של פלטפורמת ה-NR1-P שלה ללקוחות ולשותפים. הפלטפורמה מספקת פתרון בעל עוצמת מחשוב חזקה ליישומים קיימים וחדשים של בינה מלאכותית במגוון שימושים וביניהם ביטחון פנים, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, רפואה, עוזרים דיגיטליים, מערכות המלצה ועיבוד שפה טבעית (NLP).

פלטפורמת ה-NR1-P החדשה מוכיחה את הטכנולוגיה הייחודית שפותחה בחברה ומיועדת למערכות מחשוב מנוהלות בדטה סנטרים בענן ובארגונים, כמו גם בחברות תקשורת, מפעילי תקשורת וארגונים אחרים המשתמשים בפתרונות מחשוב הקרובים למכשירי הקצה (near edge). ניוריאליטי צופה שלקוחות ארגוניים אלה ייתקלו במחסומים של סקלביליות ושל עלויות כאשר יעברו לפריסות בהיקף רחב עם יישומי ה-AI שלהם.

ניוריאליטי נחשפה לראשונה בפברואר השנה כשהודיעה על השלמת גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר מ-Cardumen Capital, OurCrowd ו-Varana Capital, ועל צירופו למועצת המנהלים של החברה של ד”ר נאוין ראו (Dr. Naveen Rao), מומחה בינה מלאכותית עולמי ששימש כמנכ”ל חטיבת ה-AI של אינטל וכמנכ”ל חברת הבינה המלאכותית נרוונה סיסטמס שנרכשה על ידי אינטל.

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 על ידי משה תנך, המשמש כמנכ”ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. לפני הקמת ניוריאליטי, משה תנך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו”פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ’יפ. ניוריאליטי מעסיקה כיום  20 עובדות ועובדים במרכז הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב. בכוונת החברה להכפיל בשנה הקרובה את צוות עובדי החברה על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח.

לפי מבחני הביצועים של ניוריאליטי, פלטפורמת ה-NR1-P מספקת שיפור של יותר מפי 2 בעלות כוללת של בעלות (TCO – Total Cost of Ownership) בהשוואה לפלטפורמות של NVIDIA המבוססות על ארכיטקטורת מעבד מרכזי (CPU centric), המספקות שירותי למידה עמוקה בסביבה מבוזרת. החברה ממוקדת כעת בפיתוח של מוצר המשך, שיביא שיפור בסדר גודל בביצועים, בעלויות ובצריכת ההספק של תשתיות AI לעומת פלטפורמות קיימות, שבנויות סביב יחידת עיבוד מרכזית.

משה תנ”ך, מייסד משותף ומנכ”ל NeuReality, מסר: “אנו מספקים הפחתה עצומה בהוצאות הון ובהוצאות תפעול עבור בעלים של תשתיות בינה מלאכותית. לקוחות שעושים שימוש ביישומים בהיקפים גדולה של עיבוד תמונות כמו זיהוי עצמים או זיהוי פנים יוכלו לחסוך 50% מהעלות של הטכנולוגיה שלהם או מנגד להשיג קיבולת גדולה פי שניים עבור אותה עלות. הציפיה מאיתנו, ספקי מוליכים למחצה ומערכות מחשוב, היא לספק קפיצת מדרגה ביעילות המערכות על מנת לתמוך בצמיחה האקספוננציאלית של השימוש ב-AI. אנחנו בניוריאליטי ממוקדים בעמידה בציפייה הזו בדיוק”.

NeuReality’s AI-centric platform integrated with Xilinx

תנ”ך הוסיף: “בעלים של דטה סנטרים ולקוחות של AI כשירות (AI as-a-service) יגלו שהטכנולוגיה שלנו היא הדרך היחידה להגדיל את היקף השימוש שלהם בלמידה עמוקה ובו בזמן לשמור על עלויות סבירות. המשימה שלנו היתה להגדיר מחדש את הארכיטקטורה המיושנת של מערכות ה-AI ולפתח פלטפורמות שה-AI נמצא במרכזן על בסיס סוג חדש של מערכת על גבי שבב”.

ענקית האלקטרוניקה זיילינקס (Xilinx), שעל רכיביה התבססה ניוריאליטי לצורך פיתוח ה-NR1-P, היא  תומכת נלהבת בטכנולוגיה החדשה של החברה. “עבדנו באופן הדוק עם ניוריאליטי בכדי להביא קטגוריה חדשה זו של פלטפורמה לשוק. הפיתוח שילב בין הסתגלנות וזמן השיהוי הקצר של רכיב ה-Versal ACAP שלנו לבין הקניין הרוחני של ניוריאליטי הפותר את אתגרי הסקלביליות הקיימים שמעכבים כעת את הצמיחה של שוק ההיסק בבינה מלאכותית”, אמר סודיפ נאג, סגן נשיא תאגידי למוצרי תוכנה ו-AI בזיילינקס.


תמונת כותרת: Neureality founders. From left to right – VP VLSI Yossi Kasus CEO Moshe Tanach VP Operations Tzvika Shmueli. Credit – Neureality

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות