חדשות היום

PTC חתמה עם הטכניון על שת”פ אסטרטגי ארוך טווח; תקים מרכז מחקר ופיתוח בקמפוס בהשקעה של 15 מיליון שקל

PTC  תשקיע 15 מיליון שקלים בהקמת מרכז המחקר והפיתוח החדש שלה בטכניון ותעביר את 100 עובדי מרכז הפיתוח החיפאי שלה, ששכן עד כה בפארק התעשייה מת”ם, לבניין ייעודי בטכניון. החברה מתכננת להרחיב את מרכז הפיתוח בשנים הקרובות.

 בנוסף תסייע החברה במחקר ובהוראה בתחומים הקשורים לטכנולוגיות ייצור מתקדמות ותמלא תפקיד מרכזי בהקמת מועדון של חברות הפועלות בתחומים שונים של ייצור מתקדם לחיזוק שיתוף פעולה של הטכניון עם התעשייה

חברת התוכנה PTC (נאסד”ק: PTC) והטכניון חתמו על הסכם שת”פ אסטרטגי ארוך טווח. במסגרת ההסכם תקים PTC  מרכז מחקר ופיתוח בקמפוס הטכניון בחיפה בהשקעה של 15 מיליון שקלים לחמש שנים. בנוסף תסייע החברה במחקר ובשדרוג של תהליכי לימוד במגוון רחב של תחומים הקשורים לטכנולוגיות ייצור מתקדם. יחד עם הטכניון תוביל PTC מאמצים להקמת מועדון של חברות מתחומי התעשייה השונים שיתמקד בשיתופי פעולה עם התעשייה.

לפני מספר שנים השיקה PTC יחד עם הטכניון תוכנית לרובוטיקה ותוכן דיגיטלי בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. במסגרת זו הוקמה מעבדה להוראת טכנולוגיות מתקדמות הקשורות לאינטרנט של הדברים, תיב”מ, מציאות רבודה וכו’. במעבדה זו כבר למדו מאות סטודנטים ונערכו מחקרים משותפים שתוצאותיהם פורסמו והוצגו בעולם. רובוט לימודי שפותח במעבדה הוצג לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא ארה”ב אובמה. בשנים האחרונות הרחיבה PTC  את התמיכה בפקולטות שונות דרך קורסים מקצועיים, פרויקטים, הרצאות וימי זרקור.

במסגרת ההסכם החדש תעביר החברה את 100 עובדי מרכז הפיתוח החיפאי שלה, ששכן עד כה בפארק התעשייה מת”ם, לבניין ייעודי בטכניון. החברה מתכננת להרחיב את מרכז הפיתוח בשנים הקרובות.

בנוסף תעניק החברה תקציב שנתי רחב היקף למחקרים משותפים בתחומים אסטרטגיים ובהם אינטרנט של הדברים, מציאות רבודה, סימולציות ו-Generative Design. החברה גם תתמוך בכל הפקולטות בטכניון ותספק מוצרי תוכנה, תעניק מלגות ותמריצים לסטודנטים ולחוקרים, תיזום אירועי האקתון ותחרויות ותהיה מעורבת באופן אקטיבי בתוכניות חינוך.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב-תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה. התעשייה נמצאת בחזית העשייה היישומית ומכירה היטב את צורכי השוק; האקדמיה, מצדה, מביאה עימה ידע מדעי בסיסי ועומק מחקרי. לכן פועל הטכניון בשנים האחרונות ביתר שאת להידוק קשריו עם התעשייה, וההסכם הנוכחי, שיוביל להקמת סניף של חברת PTC בקמפוס, מעגן קשר רב שנים בין הטכניון לחברה ויאפשר לשני הצדדים להתקדם, לצמוח וליהנות מפירותיו של שיתוף הפעולה הזה.”

זיו בלפר, סגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח ומנכ”ל PTC ישראל, אמר כי “בכל העולם מכירים בחשיבות שיתוף הפעולה בין האקדמיה והתעשייה. בהקשר זה צברה  PTC15 שנים מוצלחות במיוחד של שיתוף פעולה עם אוניברסיטת אאכן בגרמניה, שבמסגרתו נבנה קמפוס נפרד שכולל מעבדות פיתוח ומחקר עבור חברות שמשתפות פעולה עם הסגל האקדמי. כך כבר הוקמו כמה מיזמים מוצלחים שהפכו לחברות מסחריות. כעת אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה הזאת עם הטכניון ועם השוק הישראלי.”

PTC היא חברה אמריקאית שבסיסה בבוסטון והיא נסחרת בנאסד”ק. הטכנולוגיה שלה מסייעת לחברות בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצר שלהן לרבות תכנון, ייצור, תפעול ותחזוקה של המוצרים בעולם חכם ומחובר. עם לקוחותיה של  PTC נמנות חברות ייצור וטכנולוגיה מהגדולות בעולם ובהן טויוטה, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, קאטרפילר, ג’נרל אלקטריק, רייתיאון, EADS, סמסונג, דל, טושיבה ומוטורולה.

מרכז הפיתוח של PTC  בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה”ב. מאז היווסדו, מובל מרכז פיתוח זה ע”י בוגרי הטכניון שחלקם אף התקדמו לעמדות בכירות במסגרת הגלובלית של PTC.  כיום מעסיקה החברה  מאות עובדים בשני מרכזי פיתוח בהרצליה ובחיפה. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם מחוץ לארה”ב והוא אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC.

התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים בתלת-ממד ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן והייצור ועד לתמיכה אצל הלקוח. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לראות אותו בתלת-ממד, לבחון כיצד כל המרכיבים שלו משתלבים יחד ולאפשר ללקוחות ולספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולשנות אותו בקלות יחסית עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור. מחזור המכירות של חברת PTC בשנת 2019 היה  1.25 מיליארד דולר והיא מוכרת את מוצריה ליותר מ-28,000 ארגונים בכל רחבי העולם.


קרדיט תמונה: ניצן זהר

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות