חדשות היום

Claroty השלימה גיוס בסך 140 מיליון דולר בסבב D

הגיוס מבסס את מעמדה של Claroty הישראלית כמובילה בשוק הגלובלי של אבטחת הסייבר התעשייתי

הקרנות Bessemer Venture Partners ו-40 North  של Standard Industries הובילו את ההשקעה, שנחשבת לגדולה ביותר אי פעם בתחום הסייבר התעשייתי

בסבב השתתפו גם משקיעים קודמים: Team 8, Rockwell Automation, Siemens ו Schneider ElectricClaroty (קלארוטי), החברה הישראלית הגלובלית לאבטחת סייבר תעשייתי, הודיעה היום על השלמת גיוס בסך 140 מיליון דולר בסבב D, סבב ההשקעה הגדול ביותר אי פעם בחברת סייבר תעשייתי[1]. השקעה זאת מבססת את מעמדה של קלארוטי כמובילת שוק הסייבר התעשייתי, בעת שהעולם מתמודד עם זינוק בהתקפות סייבר על תשתיות קריטיות בחודשים האחרונים. הסכום שגויס ישמש את קלארוטי להאצת ההתרחבות הגלובלית שלה ולהרחבת המגזרים העסקיים אליהם היא פונה, כמו גם להמשך פיתוח סל המוצרים החדשניים שלה.

את הסבב הובילו במשותף קרן הצמיחה Century II של Bessemer Venture Partners, שהוקמה במטרה להשקיע בחברות צמיחה מובילות שוק שיעצבו את המאה הבאה, ו-40 North, זרוע ההשקעות של ענקית התעשייה הגלובלית Standard Industries. משקיעים אסטרטגיים נוספים שהשתתפו בסבב הם LG וקרן ההשקעות ISQ Global InfraTech Fund של I Squared Capital. בנוסף, כל המשקיעים הקודמים בקלארוטי – כולל Team8 והלקוחות והשותפים הוותיקים שלה Rockwell Automation, Siemens ו-Schneider Electric – השתתפו גם הם בסבב ההשקעה הנוכחי, אשר מביא את סך ההון שגייסה קלארוטי עד היום ל-235 מיליון דולר.

יניב ורדי, מנכ”ל קלארוטי: “המשימה שלנו היא לאפשר נראות, המשכיות עסקית ועמידות לארגונים בכל מגזרי התעשייה, בעזרת הפתרונות המקיפים ביותר שמגינים ביעילות על כל המכשירים וההתקנים של אתרי תעשייה המחוברים לרשת, לרבות כל נכסי הטכנולוגיה התפעולית (OT), האינטרנט של הדברים (IoT) וה-IoT התעשייתי (IIoT). ההשקעה החדשה, בהשתתפות הקרנות והארגונים המובילים בעולם, מספקת את הדלק הדרוש לנו כדי להמריא על בסיס אסטרטגיית המוצרים המוכחת שלנו בשוק צומח במהירות, עם צוות הנהלה ברמה עולמית ורשת שותפים חזקה”.

משנת 2020 חלה עלייה ניכרת בתדירות ובהיקף הנזק של מתקפות סייבר נגד ארגונים שנמצאים בבסיס התשתית הקריטית ושרשרת האספקה העולמית. על פי Cybersecurity Ventures, הנזק ממתקפות כופרה צפוי להגיע עד שנת 2031 ל-265 מיליארד דולר, לעומת 20 מיליארד דולר בלבד ב-2021. מאחר שאירועי תקיפה בסייבר התעשייתי אינם מראים סימני האטה, ההשקעה החדשה בקלארוטי ממקמת אותה בחזית השוק עם כל המשאבים, הניסיון והיכולות, הדרושים לחיזוק הגנת הסייבר התעשייתי בעתיד.

הארגונים המובילים בעולם סומכים על קלארוטי להגנה על הנכסים והתהליכים התעשייתיים שלהם. לחברה לקוחות באלפי אתרים ומתקני תעשייה ותשתיות בכל שבע היבשות. לאחרונה, קלארוטי עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם חברת התרופות Pfizer בכדי לאבטח את שרשרת האספקה של חיסוני הקורונה ולעמוד בביקוש חסר התקדים לחיסונים בכל העולם.

סבב הגיוס הנוכחי מהווה צעד נוסף בסדרת אבני דרך עבור קלארוטי, הכוללת גם:

  • צמיחה שנתית צפויה (YoY) של 133% בהכנסות חדשות (new ARR), מהחציון הראשון של 2020 לחציון הראשון של 2021.
  • זינוק של 110% במספר הלקוחות החדשים בשנה (year-over-year) תוך שימור 100% מהלקוחות הקיימים, כולל לקוחות מובילים כמו Coca-Cola EuroPacific Partners (Australia, Pacific, Indonesia) ו- IRPC Public Company Limited.
  • החברה גייסה 80 עובדים חדשים ברחבי העולם מתחילת 2021 ומתכננת להגדיל את מספר העובדים ב-50% עד סוף השנה.
  • קלארוטי הרחיבה את מערך השותפים שלה ב-50% בשנת 2020, עם צירופן של Deloitte, KPMG, PwC, CrowdStrike, Atos, Yokogawa ואחרות לתוכנית השותפים החדשה שלה FOCUS Partner Program.
  • קלארוטי השיקה את Claroty Edge, תוספת חדשה ומוגנת בפטנט ל- Claroty Platform, אשר מהווה את פתרון אבטחת הסייבר התעשייתי הראשון הדורש אפס-תשתיות.
  • זכתה בפרס ‘Best IOT/IIOT Security Solution’ לשנת 2021 של SC Awards Europe.
  • לאחר שחשף יותר מ-120 חולשות אבטחה חדשות בתחומי ה-ICS עד כה, צוות המחקר של קלארוטי מוביל את תעשיית חקר האיומים בעולמות ה-ICS, ומסייע לשותפים האסטרטגיים של קלארוטי לספק מוצרים מאובטחים יותר.

קלארוטי תשתמש בכספי סבב ההשקעה כדי לעמוד בביקוש הגובר ליכולות שמעניקה Claroty Platform לניהול הנראות, גילוי איומים, ניהול סיכונים וחולשות אבטחה, לצד יכולות הגישה המאובטחת מרחוק שלה. זאת, באמצעות התרחבות למגזרי תעשייה ולאזורים חדשים, הגדלת מספר העובדים, הגברת המחויבות שלה להגנה על התקני IoT, והמשך העצמת המסע של לקוחותיה לענן.

דיוויד קוואן, שותף ב-Bessemer Venture Partners: “השקנו את קרן הצמיחה שלנו במטרה להשקיע במובילי שוק מובהקים. אנו מתמקדים בסיוע לדור הבא של חברות המגדירות קטגוריות ואשר מראות התאמה ברורה של המוצר לשוק, לצד מדרגיות והנהלה חזקה. מאז ההשקעה הראשונה שלנו בקלארוטי בשנת 2016, החברה המשיכה להוכיח כי יש לה את החזון, הצוות והטכנולוגיה הטובים ביותר כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות”.

דייוויד מילסטון, מנכ”ל משותף ב-Standard Industries ו-CIO משותף ב-40 North : “דייוויד ווינטר ואני אוהבים להשקיע בחברות בעלות פוטנציאל רב, בעיקר כאלה שמתמקדות בבניית עתיד התעשייה. אבטחת סייבר מהווה מרכיב קריטי בכך וקלארוטי הוכיחה את עצמה כחברה המנוסה, בעלת החזון והחדשנית ביותר בתחום זה. אנו מצפים לעבוד עם הצוות המצוין שלה על אבטחת המהפכה התעשייתית החדשה”.

 [1] מקור: Internal company analysis of Crunchbase data


תמונת כותרת יניב ורדי, מנכ”ל קלארוטי, מותרת לשימושכם (קרדיט צילום: קרן מזור)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות