צפרה כץ מנכ”לית אורקל העולמית, בביקור בישראל: “בישראל אי אפשר לשמור את הדאטה מעל פני האדמה”

לארי אליסון ואני מחוייבים באופן ציבורי ופרטי לישראל. בנינו את הדאטה סנטר כאן, תת-קרקעי, כי אנחנו אוהבים את ישראל ויודעים שהיא צריכה את זה”

“ישראל מאוד מיוחדת עבורי, כשאני פה אני מרגישה בבית”, אמרה מנכ”לית אורקל העולמית, צפרה כץ המבקרת בימים אלה בארץ, כאשר זוהי הנסיעה הראשונה שלה מחוץ לארה”ב, מאז הקורונה.

“בנינו דאטה סנטר תת קרקעי לענן אורקל, שהוא ייחודי בעולם מבחינת הטכנולוגיה, עם תכונות אבטחה ייחודיות, שאין להן אח ורע. כיוון שהיינו אחד השחקנים האחרונים שהצטרפו לזירת הענן, היתה לנו הזדמנות פז לבנות את ענן דור 2, ((Gen 2 . שאלנו כמה מהאנשים שהיו הכי מעורבים בבניית דור ראשון של הענן לפני כ-15 שנה שאלה אחת: אילו היתה לכם אפשרות להשקעה בלתי מוגבלת, אילו ידעתם את מה שאתם יודעים היום, ולא הייתם צריכים לעשות שום פשרה על אבטחה בשום אופן, מה הייתם בונים?

מה שבנינו על בסיס הלקחים שלהם, זה ענן שאפשר להריץ עליו עומסי עבודה קריטיים, רבים מאוד, במהירות עצומה, ענן שנבנה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר. אנחנו אוהבים את ישראל ויודעים שהיא צריכה אזור ענן ישראלי, שבו הדאטה תישאר בריבונות ישראלית.”

השבוע ביקרה צפרה כץ בדאטה סנטר שמקימה אורקל בירושלים, יחד עם אלון בן צור מנכ”ל בינת, שמקימה עבור אורקל את חוות השרתים. לדבריה: “רציתי לראות בעצמי מה בנינו עבור ישראל, לראות במו עיניי. זה מהמם ומרשים לרדת 9 קומות מתחת לאדמה, לענן שהוא חסין נגד כל נשק שלא יהיה, חסין גם למתקפות טילים. זה חלק ממה שמשקף מהי צורת החשיבה של ענן דור 2.  עננים דור 1 היו בבניין ענן. דור 2 , תת קרקעי, זו הגישה שלנו. הסתכלנו על ענן דור 1 וחשבנו: איך ישימו את עומסי העבודה החשובים בעולם במקום כזה? חושבים שאפשר לשים בישראל את הדאטה מעל פני האדמה. אפיו עם גיבוי. איך נוכל לסכן את ההמידע הכי חשוב, הכי פרטי, הכי סודי, הכי קריטי לכלכלה או לבריאות של העם בישראל מעל פני הקרקע? זה פשוט לא הגיוני. “

“כולם עושים את הדברים בדרך מסויימת, ואנחנו עושים אותם אחרת. זו החשיבה של לארי אליסון (יו”ר, מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי של אורקל). הוא לא מתעניין בחוכמה ההמונים אלא באיך שהדברים צריכים להיות. אם תשאלו אותו באיזה דירקטוריון הוא חבר הוא יענה לכם – בטסלה. הוא תמיד חושב אחרת ולפני כולם.”

כץ ציינה שמנהל אורקל ישראל הנוכחי, ערן פייגנבאום, שהוא סגן נשיא בחברה, שימש לפני כן כמנהל האבטחה הראשי של ענן אורקל העולמית. לדברי פייגנבאום, “אנחנו עובדים בגישה שמשרתת את הארגונים הגדולים בעולם והרגישים בעולם, של הפרדה מלאה בין לקוח ללקוח, ובין הלקוח לספק הענן, דברים שלא היו בענן דור 1. זה משרת כמובן גם ארגונים קטנים יותר שיכולים להינות מאותה רמה. פייגנבאום ציין כי 8 מתוך 10 הסוכנויות הפדראליות הגדולות בארה”ב משתמשות באורקל כדי לספק שירותי ממשל קריטיים, כל ארבע זרועות הצבא וכוחות הביטחון האמריקאים, ו-36 מדינות בארה”ב. חברת ZOOM משתמשת בענן אורקל בשל המהירות ורמת האבטחה, משרד ההגנה האמריקאי, משרד ההגנה הבריטי ועוד גופי ממשל במדינות רבות משתמשים בו.”

“אני אוהבת את עובדי אורקל, והם יודעים שלארי ואני מחוייבים באופן ציבורי וגם פרטי לישראל, ואנו משקיעים כמות עצומה מזמננו הפרטי לתמיכה בישראל ובעשיה למען ישראל זוהי משימתנו – לתמוך במדינת ישראל, כי אנחנו חושבים שקיומה הוא צורך קיומי עבור כל יהודי באשר הוא.

לגבי החלטת המדינה בעניין מכרז הענן נימבוס אמרה: “זו החלטה שקשה מאוד להבין”.

כץ התייחסה גם לחדשות על ביטול תוצאות מכרז הענן של הפנטגון ואמרה שדקות אחרי מסיבת העתונאים של מכרז JEDI, היא קבלה שיחה מ”אותו אדם שדיבר במסיבת העתונאים של הפטנגון ((Active CIO שאמר לה שהם מצפים לעבוד עם אורקל.”

בנושא סטארטאפים וטכנולוגיה ישראלית אמרה כץ: “שיפורים טכנולוגיים הם הדרך היחידה לעמוד ביעדים שניצבים מול כדור הארץ שלנו. זה קריטי, בביקורי כאן בישראל אני נפגשת עם סטארטאפים, עם חברות סייבר, קריפטו, הטכנולוגיה שיוצאת מישראל היא משנה כללי משחק, פורצת דרך.”


צילום תמונת כותרת:

עזרא לוי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות