סטארט-אפ ישראלי המייצר חמצן חנקי מהאויר זכה במקום ה-1 בתחרות חדשנות טכנולוגית בטייוואן

הסטארטאפ אינוהייל משתתף במחזור השני של תכנית IP² LaunchPad להאצת פעילות עסקית לחברות ישראליות באקוסיסטם של טייוואן

חברת Innohale Therapeutics (אינוהייל), מפתחת פלטפורמה טכנולוגית פורצת דרך לייצור חנקן חמצני NO (nitric oxide) מאוויר החדר, אספקה וניטור של הטיפול בגז, זכתה במקום ה-1 בתחרות היזמות והחדשנות הטכנולוגית השנתית של InnoVEX בטייוואן. החברה השתתפה בתחרות במסגרת בחירתה למחזור השני של תכנית IP² LaunchPad להאצת פעילות עסקית לחברות ישראליות באקוסיסטם של טייוואן. התכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן.

הטכנולוגיה של אינוהייל, המוגנת פטנטים, מאפשרת לייצר גז מהאוויר תוך שימוש יעיל באנרגיית חשמל  נקייה, באופן שמייתר את מיכלי הגז הכבדים וכן לנטר באופן מדויק את כמות הגז הנשאף עם חיישנים מתקדמים. על בסיס פלטפורמה זו החברה מפתחת שורה של מכשירים רפואיים שנועדו לספק טיפול NO בשאיפה באופן חסכוני, יעיל וקל במחלקות נוספות בבית החולים ובמקביל מפתחת החברה קו מוצרים שיאפשרו טיפול בNO  בקהילה או בבית המטופל.

שופטי התחרות InnoVEX הדגישו כי הם סבורים שטכנולוגיית אינוהייל תתאים הן לשימוש ביתי והן לשימוש מוסדי, והיא בעלת פוטנציאל גבוה במיוחד להתפתחות בזירה הבינלאומית. לדברי דיויד וואנג מנכ”ל Taiwania Capital, מהשופטים בתחרות ומעניק הפרס: “הפתרון של אינוהייל בעל פוטנציאל גבוה לפתור בעיות משמעותיות מורכבות ברחבי העולם. אנחנו מאמינים שההשפעה של החברה בטיפול בבעיות בריאותיות ואפידמיולוגיות תהיה גלובלית”. בעקבות זכייתה בתחרות אינוהייל קיבלה פרס של 20,000 דולר.

דן רפפורט, מנכ”ל אינוהייל אמר “עם הזדקנות האוכלוסיה ובייחוד באזור אסיה פסיפיק, זיהום האוויר ושיעורי העישון הגבוהים, שיעור החולים במחלות נשימתיות עולה. בנוסף ההתמודדות העולמית עם מגיפת הקורונה, מחייבים פיתוח כלים יעילים לטיפול ביתי ולקיצור אשפוזים בבית החולים. החזון שלנו הינו ליצור מכשירים יעילים וקלים לתפעול בדומה למחוללי חמצן שמאפשרים למטופלים לקבל טיפול נגיש ומציל חיים בכל מקום. אנחנו שמחים על הזכייה שמגדילה את החשיפה שלנו לאקוסיסטם בטייוואן ותסייע בקידום שיתופי פעולה בתחום המחקר, הייצור והשיווק עם חברות מובילות בטייוואן”.

שלב הגמר של התחרות התקיים ביום שישי האחרון 30.7 בפעם הראשונה באון-ליין בשל מגבלות הקורונה. לשלב הגמר הגיעו 10 חברות, מתוכן עוד שתי חברות ישראליות המשתתפות בתכנית תכנית IP² LaunchPad – האחת PathKeeper Surgical שפיתחה מערכת ניווט בעמוד השדרה באמצעות מצלמה תלת ממדית. והשנייה, OutSense שפיתחה פטנט טכנולוגי באמצעות מכשיר קטן המצויד עם חיישן אופטי לשירותים וסורק את הפסולת האנושית באופן אוטומטי.

רני שיפרון, מנכ”ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe מנהל את תכנית IP² LaunchPad בישראל מטעם חברת i2i הטייוואנית אמר “אנחנו ממשיכים את המומנטום של הצלחת התוכנית משנה שעברה. לפני כשבוע הכרזנו על 21 חברות ישראליות שנבחרו להשתתף בשלוש תכניות soft landing שאנו מפעילים בישראל ובטייוואן, 6 מהן כבר חתמו על הסכמי הפצה וניסויים קליניים”.

כנס InnoVEX לחברות סטארטאפ, הינו חלק מ COMPUTEX TAIPEI, התערוכה הטכנולוגית המובילה בעולם והוא מתקיים מדי שנה החל מ 2016. בשנה שעברה השתתפו 467 חברות סטארטאפ מ -25 מדינות, מעל 18 אלף מבקרים הגיעו לכנס, כולל מאות משקיעים בינלאומיים. השנה, בפעם הראשונה, הכנס התקיים באון-ליין. לרשימת הפיינליסיטיות בתחרות https://innovex.computex.biz/SHOW/pitch.aspx

לסרטון על הטכנולוגיה של אינוהייל https://youtu.be/DfhdCQQrDtA


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות