האגדה המוטורית משנות ה-60 קמה לתחייה:  יצרנית מכונית המירוץ Lotus Type 62-2  תאפשר לקונים – בסיוע סטרטסיס – להתאים אישית מאות חלקים ותוספים שיודפסו בתלת מימד

שוחרי מכוניות המירוץ המיתולוגיות, ממקמים תמיד בכל ראש רשימה את מכונית המירוץ האגדית Lotus Type 62-2. זו גם הסיבה מדוע יצרנית המכוניות הבריטית Radford שנרכשה לא מכבר על ידי ג׳נסון בוטון, אלוף העולם לשעבר במרוצי הפורמולה 1, החליטה שזו תהיה גם המכונית הראשונה שתצא במהדורה מוגבלת מפסי היצור של החברה. והגימיק כפול: ייוצרו רק 62 מכוניות וכל אחת מהן תותאם לדרישות כל קונה וקונה.

לביצוע המשימה פנתה Radford לחטיבת הייצור של סטרטסיס (Stratasys), מובילה עולמית בפלטפורמות הדפסה בתלת מימד. המטרה הייתה לשמור על משקל נמוך (קצת פחות מ-1000 ק״ג) שיושג תודות למרכב אלומיניום וגוף סיבי פחמן (שאורזים מנוע של 3.5 ליטר V-6 שמספק 430 כו״ס). מעבר למפרט הבסיס המשכנע, יוכלו 62 המאושרים והמעושרים לשנות ולהוסיף מגוון חלקים שיתנו למכונית את הייחוד וה׳טאץ׳ האישי של כל קונה – שיודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס.

לדברי מעצב המכונית, מארק סטאבס, הקונים יוכלו להחליף פאנלים ולבחור מתוך כ-500 תוספות מודפסות שיתווספו למכונית בזמן ההרכבה. לדבריו, אם למייסד החברה, הארולד ראדפורד, הייתה מדפסת תלת מימד שיודעת להדפיס סיבי פחמן וחלקי טיטניום, הוא ללא ספק היה משתמש בה בשנת 1948 – שנת ההקמה של המפעל המקורי. ״השימוש בטכנולוגיות ההדפסה המתקדמות מאפשר לנו להשיג רמות דיוק ועיצוב שכמותן לא היו אפשריות קודם לכן, תוך קיצור משמעותי של זמני הייצור״.

השקת המכונית החדשה/ישנה נערכה בקליפורניה בסוף אוגוסט והמכוניות הראשונות ללקוחות יימסרו בסוף 2022.

לדברי מנכ״ל חברת סטרטסיס, יואב זייף, בשנים האחרונות ניתן למצוא לא מעט יצרני מכוניות שאימצו את הדפסות התלת מימד לטובת ייצור חלקים לפי הזמנה. ״היתרונות עבור יצרני הרכב שנמצאים בתחרות יומיומית גדולים: החל ממהירות הייצור בהשוואה למערכי הייצור המסורתיים, היכולת לבחון בתנאי שטח אבות טיפוס, מיידיות ההפקה שמאפשרת מעבר זריז ביותר מרעיון, לקובץ ולמוצר מוגמר ועד להתאמה האישית שמאפשרת לא רק הפקה של ריצות קצרות אלא בעיקר ייצור חלקים לפי הרצון האישי של הקונה. יצרני רכב וספקים בכל העולם מבינים כיום שטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד יכולה לסייע להם לשרוד בשוק כה תחרותי״.


 

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות