פרופיוז טכנולוגיות זכתה למימון של כ-4 מיליון ש”ח מחממת פרש סטארט

הטכנולוגיה של החברה, שמבוססת  על מחקר שבוצע במכון ויצמן למדע, מתבססת על אופטימיזציה של מיון ואיחוי של תאי השריר, שמשפרת את יכולת הייצור של בשר מתורבת ומפחיתה את מחירו.

פרופיוז טכנולוגיות (ProFuse Technology) הוקמה ע”י חממת פרש סטארט בקריית שמונה, הנתמכת ע”י הרשות לחדשנות ומופעלת על-ידי הקונסורציום של תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd וקרן ההשקעות Finistere Ventures. החברה ייחודית בהתמחותה באופטימיזציה של שלב המיון והאיחוי בתהליך ייצור בשר מתורבת, אשר אחראי לכ-50% מעלות ייצורו.

החברה פיתחה פתרון חדשני ויעיל במיוחד המפחית את זמן הייצור ומגביר את התפוקה של בשר מתורבת, ע”י האצת גידול סיבי השריר.

הפתרונות והתוספים של החברה מצמצים את מחזורי הייצור הנדרשים, מגבירים את תפוקת הבשר לכל מחזור, משפרים את איכות הסיבים ומגדילים את תכולת החלבון. הדבר מתרגם לירידה של עד 40% בעלות ייצור הבשר המתורבת ואף צפוי להשפיע על איכות הנתחים המופקים בתהליך. בכך צפויה החברה להשיא ערך משמעותי ליצרני בשר מתורבת, ולקדמם בדרך להשגת שוויון במחיר מול בשר שמקורו בגידול חקלאי מסורתי.

הטכנולוגיה מבוססת על מחקר בן שש שנים שנערך במכון ויצמן למדע בהובלת פרופ’ אלדד צחור, מומחה בעל שם עולמי בתחום ההתפתחות העוברית והתחדשות התאים, ד”ר אורי אבינועם, המתמחה בהיתוך בין תאים ובהיווצרות רקמות וד”ר תמר אייגלר המתמחה בביולוגיה של תאי גזע. החברה החלה לפעול ביוני 2021 בהובלת ד”ר תמר אייגלר (CTO) וגיא נבו מיכרובסקי (מנכ”ל).

מייסדי החברה הם מומחים בתחומי פיתוח והתחדשות הלב וכלי הדם, שכעת מוטמעים בקידום אחת הטכנולוגיות המבטיחות והמושקעות ביותר בתחום הפודטק כיום – בשר מתורבת.

ד”ר תמי מירון, CTO, חממת פרש סטארט: “פרופיוז נענית לאחד האתגרים המשמעותיים המעסיקים לחברות בשר מתורבת היום, ומהווה טכנולוגיה מאפשרת (enabler) חשובה. פרש סטארט גאה לקחת חלק בתהליך החשוב של גיוס טכנולוגיות מתחום הביוטק והסבתן לחברות סטארטאפ שיקדמו תעשיית מזון ברת קיימא”.

ד”ר עופר שפירא, מנכ”ל ידע (הזרוע המסחרית של מכון ויצמן למדע): “פרופיוז היא חברת פודטק מבטיחה נוספת שנולדה כתוצאה ממחקר שהתבצע  במכון ויצמן למדע. אנחנו נרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם פרש סטארט, שעתיד לקחת את המחקר בהובלתו של פרופ’ צחור לשלב הבא במסע לייעול תהליך הפיתוח של בשר מתורבת”.


המייסדים מימין לשמאל – אורי תמר אלדד וגיא

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות