חדשות היום

בכרמיאל מאיצים את התעשיה החכמה 4.0

מאיץ הגליל לתעשייה חכמה הפגיש סטארטאפים בתחום תעשייה 4.0, עם בכירים מהתעשייה היצרנית

מאיץ הגליל לתעשייה חכמה, מיסודה של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, הפגיש סטארטאפים בתחום המהפיכה התעשייתית הרביעית – תעשייה 4.0, עם בכירים מהתעשייה היצרנית.

המפגש התקיים בהאב החדש “קליקה כרמיאל”, והשתתפו בו נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כרמיאל פרופ’ אריה מהרשק, ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, ומנכ”ל i4Valley – שאירחה את האירוע – סיון יחיאלי.

האירוע, שמהווה את “אמצע הדרך” של מחזור היזמים הנוכחי של המאיץ, כלל נציגים של חברות כגון KLA, כתר פלסטיק, שניידר-אלקטריק, Nvidia, תנובה, נטפים וסטארפלסט.

אנשי התעשייה נחשפו ל-  12 סטארטאפים שמביאים את החדשנות שבבסיסה של תעשיה 4.0, ונפגשו עם היזמים פרטנית.

בין הסטאטראפים המרתקים של המחזור הנוכחי של המאיץ, שהשתתפו באירוע, ניתן למנות את:

מס’ מיזם Startup נושא  
1 NoWaste4S מיחזור פלסטיק חקלאי פלטפורמה לחיבור חקלאים, מפעלים ממחזרי פלסטיק, ומפעלי פלסטיק – למיחזור פלסטיק משדות חקלאיים
2 Convaze מחסן אוטומטי על רכב הפצה מחסן אוטומטי בתוך רכב הפצה, המאפשר העלאת תפוקות רכב ההפצה והגדלת ניצולת נפח האחסון ברכב
3 Bruno עיצובי טקסטיל להדפסה בעזרת AI מנגנון בינה מלאכותית המייצר משפחות עיצובים לפי טעם הלקוחות.
4 DrioT בקרת ייבוש פלסטיק בקרה ואופטימזציה בתהליך ייצור פלסטיק הכולל ייבוש חומר הגלם
5 APS ניטור ואיתור עובדים לצורך בטיחות מעקב ואיתור עובדים לצורך בטיחות באתרי בניה (מעל ומתחת לקרקע), מנהרות, מכרות ותעשייה.
6 Swathly פלטפורמת תמיכה במכירות ליצרנים מענה על הצורך של יצרנים בינוניים/קטנים בתחום המכירות – ייצור לידים איכותיים ושיפור תהליך ההתקשרות עם הלידים.
7 Loona העברה מתכנון לייצור – קולוברציה עם קבלני משנה פלטפורמת SaaS מבוססת Conversational AI המאפשרת ליצרנים ולקבלני משנה בייצור לנהל באופן אפקטיבי את תהליכי שיתוף הפעולה והתקשורת ביניהם
8 Brillianteor קבוצת רובוטים /רחפנים – Collaborative AI טכנולוגית AI פורצת דרך המאפשרת לרובוטים או לרחפנים לעבוד בשיתוף פעולה אחד עם השני באופן אוטונומי ובכך לייעל ביצועים ולחסוך משמעותית.
9 Justa ניהול ידע תוך ארגוני – שאלות ותשובות מערכת מבוססת AI שמסייעת לעובדים להגיע לידע הנדרש להם במהירות – ולמלא את משימותיהם ביעילות תוך קבלת תחושת העצמה.
10 SilverBees רכש – שוק עודפי מלאי פלטפורמת אינטרנט שמאפשרת לחברות למכור את עודפי המלאי שלהם, בעוד חברות אחרות יכולות לרכוש בפלטפורמה פריטים שבד”כ קשים להשגה.
11 RSM רובוטיקה – שוק מוצרים, רכיבים ושירותים שוק מקצה לקצה לשוק הרובוטיקה, המציע רובוטים / מערכות מלאות, חלקים ואביזרים, ייעוץ ושילוב
12 RobotAI רובוטיקה – ראייה תלת ממדית לרובוטים מתן יכולת ראיה תלת ממדית לרובוטים, ברמת דיוק ומהירות יוצאי דופן

המחזור הנוכחי של יזמי המאיץ ימשיך את הדרך עד ל – DEMO DAY – בדצמבר.

המאיץ מהווה בית ליזמים שפותרים את הבעיות של העולם היצרני והלוגיסטי, ומחבר בין התעשייה, המשקיעים והיזמים.  השותפים במאיץ כוללים את המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, i4Valley, חברת KLA – חברה רב-לאומית שמקדמת באופן אינטנסיבי את תחום החדשנות בתעשייה ועיריית כרמיאל.

יחד עם המכון לייצור מתקדם, מיסודה של המכללה, העוסק בהכנסת החדשנות לכלכלה הישראלית, ו- i4Valley , הממוקמים שניהם בכרמיאל, המאיץ מהווה חלק חשוב מה”אקו-סיסטם” בתחום תעשייה 4.0 שמתפתח בכרמיאל, שהפכה להיות בפועל המרכז הלאומי לסטרטאפים המקדמים תעשייה חכמה.

לדברי רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל, “למאיץ יש “קבלות”, עם מיזמים בוגרי המאיץ שפיתחו טכנולוגיות פורצות דרך המותקנות בארץ ובעולם, וגיוס כספים משמעותי ממשקיעים. נמשיך להרחיב ולהעמיק את קשרינו בתעשייה ועם יזמים ישראליים הפועלים בתחום. יש היום הזדמנות אדירה שיוצרת המהפיכה התעשייתית הרביעית, שקורית היום בעולם והואצה מאד ע”י הקורונה. אסור למדינת ישראל לפספס את ההזדמנות הזו.  אנחנו במאיץ הגליל גאים לקחת חלק במימוש ההזדמנות ונמשיך לחבר את היזמים שלנו עם התעשייה הישראלית והעולמית. ישראל תמשיך לפתח את יכולותיה כ- startup nation  ולהוביל גם בתחום התעשייה החכמה”.

לדברי צביקה וינשטוק, ה-CTO של i4Valley: “המאיץ מהוה תרומה משמעותית ליזמים בתחום תעשיה 4.0. נוכחנו להבין, במפגש הזה ובמפגשים נוספים שנערכו בשנה האחרונה, שחשיבות המאיץ הינה בהכוונת המיזמים המצוינים להסתכל על הבעיה והפתרון דרך עיניים עסקיות ובהבנה עמוקה של המודלים העסקיים ומצד שני להיות נועזים בישום חדשנות טכנולוגית פורצת דרך. השילוב הזה, של עסקי וטכנולוגי, נחוץ ביותר ליזמים. ישראל ניצבת בתחילתה של מהפכה, שתופסת תאוצה בעולם. כיום זו התקופה הטובה ביותר להיכנס לתחום של תעשיה  4.0 הן ביזמות והן בהשקעה”.


תמונת כותרת: סיון מיכאלי, מנכ”ל i4Valley,  במפגש. קרדיט: יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות