הספאק Gesher 1 הייעודי לחברות ישראליות מגייס 115 מיליון דולר בנסדא״ק

מאחורי החברה עומדים וותיקי המשקיעים בהייטק הישראלי ויזמים, בניהם: אדי שלו, עזרא גרדנר, קובי מרנקו מנכל arbe, וקרן High House Investments של משפחת צ’רני.

חברת הספאק (SPAC) Gesher 1 החלה להיסחר היום בנסדא״ק עם התחייבויות של 115 מיליון דולר, במטרה להתמזג עם חברת סטארט-אפ ישראלית. חברות רכישה לצרכים מיוחדים (SPAC), הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן קצוב מראש. חברת  Gesher הנסחרת תחת הסימול “GIACU”  מתכננת להתמזג עם חברת מטרה ישראלית לה מודל עסקי מוכח, הכנסות צומחות ו פעילות בינלאומית בשוקי אסיה, אירופה או צפון אמריקה.

חברת גשר נתמכת על ידי בכירים מקרנות ההשקעה Varana CapitalHigh House Investments , ו- Newtyn Management.

את ה- SPAC מובילים עזרא גרדנר, מייסד ושותף בקרן ההשקעות האמריקאית Varana Capital, עמרי צ’רני, מייסד ושותף בקרן High House Investments הישראלית, וכריס קווארד, בכיר לשעבר ב-UBS  ובקרן Point72. מאחורי Gesher 1 עומדים גם המשקיעים וחברי הועדה המייעצת אדי שלו וקובי מרנקו. מוותיקי המשקיעים בהייטק הישראלי, ייסד את קרן Genesis Partners אשר נמכרה ל- Insight Partners, ומכהן כנשיא קרן F2. מרנקו הוא משקיע אנג׳ל מוכר ומכהן כמנכ״ל חברת ארבה רובוטיקס (arbe) שהונפקה לפני מספר ימים, במסגרת מיזוג עם ספאק.

גרדנר מייסד ושותף בקרן Varana, קרן המתמקדת בהשקעות פרטיות וציבוריות בחברות ישראליות בתחומי הפינטק והאוטומוטיב. בעבר שימש גרדנר כמנהל תיקי הנכסים וההשקעות הישירות של UBS בארה”ב. גרדנר מסר בהודעת החברה כי ״יחד עם ווראנה ושותפינו בגשר אנו שואפים למנף את הגישה הייחודית שלנו לשוק הישראלי, המייצר חברות בשלות להנפקה בקצב מואץ. חברות אלו זקוקות למומחיות ונגישות לשוק הציבורי בארה”ב, וזו המומחיות שלנו”. הוא הוסיף כי ״הצוות שלנו מורכב ממשקיעים ויזמים מנוסים המגיעים מתעשיית הסטארט-אפ הישראלית, ובמשך שנים אנו מייצרים ערך רב לחברות הפורטפוליו שלנו, הרבה מעבר להון אותו אנו משקיעים. חברת Gesher 1 היא המשך ישיר של החזון שלנו ליצור גשר אמריקאי-ישראלי, מפרטי לציבורי, בין ניו יורק לישראל״.

צ’רני, הוא מייסד שותף בקרן High House Investments אותה הקים עם אחיו, היזם והמשקיע גיא צ׳רני. הקרן מתמחה בין היתר בטכנולוגיה ישראלית, והשקיעה בחברות סטארט-אפ מצליחות רבות. צ׳רני החל את דרכו בקרן JVP של אראל מרגלית, ולאחר מכן שימש כשותף בקרן ההשקעות של תאגיד Generali בישראל, שם התמקד בעסקאות בשלבי צמיחה בתחומי סייבר, רובוטיקה וחומרה. הוא ייסד את חברת השקעות הקוואנט לוגיקה ואת חברת הרחפנים האוטונומיים Atlas Dynamics, שהפכה להיות אחת מיצרניות וספקיות המל״טים המרכזיות ביותר באיחוד האירופי.

צ׳רני: ״אנו מכוונים לחברות שכבר נמצאות בשלב של מכירות משמעותיות, מה שמאפשר לנו ללמוד על יכולת ההנהלה לקבוע יעדים ולעמוד בהם לאורך זמן״. הוא הוסיף כי ״ודאות היא אספקט חשוב גם במבנה הספאק; בנינו את גשר בצורה שונה מאשר עסקאות דומות שנראו בשוק, כך ברגע שעסקת המיזוג תאושר כל הכסף יכנס לחברה, וימנע צורך בפייפ (Pipe) ודילול נוסף, בכך אנו מספקים לחברה וודאות לסגירת עסקה במינימום דילול״.


Picture: Ezra Gardner

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות