חדשות היום

התעשייה האווירית, בית החלל של ישראל מציגה פיתוח חדש: תחנת קרקע ללוויינים בענן

Blue Sphere, המערכת שפותחה בתוכנית מואצת במרכז החדשנות של החברה, מאפשרת להגדיל את זמינות המידע המתקבל מלוויינים באופן משמעותי

פיתוח ייחודי חדש מבית מפעל חלל של התעשייה האווירית יאפשר להגדיל את זמינות המידע המתקבל מלוויינים: מערכת Blue Sphere  – פיתוח של תחנת קרקע ללוויינים הנמצאת בענן ומאפשרת תקשורת רציפה של הלוויין ויכולת ל”שוחח” עם כדור הארץ בכל רגע נתון.

בניית תחנת קרקע וירטואלית בענן מאפשרת להפיק תוצרים בזמינות גבוהה יותר מהלוויין, ובכך פוחתת התלות ב”זמן חליפת הלוויין” מעל תחנת הקרקע. הלוויין יכול לשדר את המידע הנאסף באמצעותו אל ענן ובכך לאפשר לתחנת הקרקע “להעביר” או “למשוך” את המידע מידית ללא תלות בתחנות קליטה הממוקמות באזורים שונים על גבי כדור הארץ.

מדובר בקונספט ייחודי שגיבשו מהנדסי החלל של החברה ופותח בהליך מהיר במרכז החדשנות של התעשייה האווירית IAI Innovation Center בשיתוף עם האקסלרטור (מאיץ) הבינלאומי Starburst המתמחה בעולמות התעופה והחלל – כל זאת כחלק מהליכי היזמות הפנים-ארגונית של התעשייה האווירית.

מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית, שלומי סודרי: “טכנולוגיות הענן המתפתחות אפשרו פיתוח ייחודי בהובלת צוות מהנדסי מפעל חלל למערכת Blue Sphere ההופכת את הלוויינים לזמינים 24/7. הפיתוח הינו חלק מהפיתוחים החדשניים לתחנת השליטה ובקרה ללווייני התעשייה האווירית המאפשרים למקסם את יכולות הלוויינים תוך שיפור מבצעיות המערך הלווייני מקצה לקצה. הקונספט הוכח ובימים אלו אנו מקדמים גרסה מתקדמת של תחנת השליטה והבקרה הקרקעית הווירטואלית לטובת לקוחותינו השונים בעולם”.

סמנכ”ל החדשנות והיזמות של התעשייה האווירית, ד”ר אמירה שרון: “מגוון תהליכי חדשנות הוא קריטי לארגון בעל מצוינות טכנולוגית ואנושית, כפי שקיימת בתעשייה האווירית. פיתוח חדשני זה מהווה הוכחת יכולות מדהימה לפיתוח מהיר שישמשו בסיס לאבני הבניין הטכנולוגיות העתידיות של התעשייה האווירית”.

חטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית אמונה על פיתוח ובניית מערכות הגנה אווירית ובהן מערכת הנשק חץ 2 וחץ 3, ברק 8, טילים משוטטים ואינספור מערכות טילים, מערכות לווין מתקדמות כגון לווייני תצפית, ננו-לווינים, משגרי לווינים, לוויני תקשורת, ובכלל זה לווין התקשורת הלאומי ‘דרור’ ואת החללית ‘בראשית’ במשימתה פורצת הדרך אל הירח ועוד. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ”מים, הלווינות, הכלים הבלתי-מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.


בתמונה:  הדמיה תחנת קרקע בענן, קרדיט: התעשייה האווירית  

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות