חדשות היום

מדוע טכנולוגיות כגון IoT-NB, 1-CAT LTE ו 5G מובילות את שוק ה IoT

יש כעת מגוון מעורר מבוכה מול מגוון האפשרויות עבור ארגוני IoT המחפשים לחבר את המכשירים שלהם ולאפשר את היישומים שלהם לתקשורת. אלה חוצים את ממדי העלות, הכיסוי, הקיבולת, צריכת החשמל, האבטחה, עמידה ברגולציה וזמינות, והתייחסות לטכנולוגיה האופטימלית היא אתגר מוכר כיום בשוק. Neset Yalcinkaya, סמנכ”לית מוצרים ב-Quectel Wireless Solutions, מסבירה מדוע טכנולוגיות סלולריות פופולריות מובילות כעת את הדרך מכיוון שהן פוגשות בקלות יותר מהפריטים ברשימות הבדיקה של ארגונים.

יש סדרה של פונקציות חדשות שעומדות להיכנס למיינסטרים ואלה כוללות שירותים רגישים ביותר כגון נהיגה מסייעת, שתוביל בסופו של דבר לנהיגה אוטונומית, וטיפול רפואי מרחוק, שיאפשר ביצוע פעולות מומחים מצילות חיים או טיפולי חירום על ידי מנתחים מרחוק. ניסויים נמשכים בשווקים רבים ברחבי העולם והם יסתמכו על טכנולוגיות רשת חדשות יותר כגון 5G כדי לספק את המהירויות ששירותים כאלה דורשים.

בלוגיסטיקה, נראה יותר ויותר ששרשראות אספקה מורכבות מסתמכות על קישוריות עד לרמת המכולה, המשטח או החבילה. דבר הדורש פתרונות כמעט חד פעמיים בעלות נמוכה במיוחד, המופעלים על ידי טכנולוגיות ברוחב פס נמוך יותר כגון NB-IoT או רשתות שטח רחבות (LPWAN) אחרות. אנו גם מצפים לראות טכנולוגיות בינוניות המאפשרות יוזמות חברתיות כמו מכשירים מחוברים לחינוך ילדים. טכנולוגיה כמו LTE-M תספיק לכך וזהו סוג הפרויקט שמאוד מלהיב את Quectel מכיוון שאנו יכולים להפעיל את המומחיות שלנו כדי לאפשר באמת אפשרויות חדשות לחברה.

אנו צופים אימוץ גדול ורחב יותר של טכנולוגיות הרשת הבאות מכיוון שיישומים שונים ניגשים לקישוריות המתאימה ביותר למקרי השימוש שלהם, בואו נבחן אותן:

LTE CAT-1
אחוז הולך וגדל של תעשיית ה-IoT מחפש פתרון הכל-באחד המספק כיסוי מעולה, אמין ומאובטח תוך מתן יתרונות עלות, תעריפים אופטימליים וכיסוי גלובלי המאפשר נדידה ויכולות קול. קטגוריית LTE 1 (LTE Cat-1, או רק CAT-1) מפגישה את כל התכונות הללו וזה הופך אותה לטכנולוגיית קישוריות הכרחית עבור IoT.

אמנם פיתרון זה לא בהכרח מתאים לכולם אבל ליישומים רבים יש דרישות דומות ותכונות CAT-1 מתגלות כפופולריות. חברת האנליסטים, Berg Insight, למשל, העריכה כי 28 מיליון מודולי CAT-1 נמכרו בשנת 2018 וחזו כי משלוחי המודולים בשנת 2020 יעלו על 55 מיליון יחידות ברחבי העולם. ABI Research צופה כי המשלוחים ימשיכו לגדול ויעלו על 212 מיליון יחידות בשנת 2023.

NB-IoT
Narrowband-IoT היא טכנולוגיה מבוססת סטנדרט (LPWA) שפותחה כדי לאפשר מגוון רחב של התקני IoT ושירותים חדשים. NB-IoT משפר משמעותית את צריכת החשמל של מכשירי המשתמש, קיבולת המערכת ויעילות הספקטרום, במיוחד עבור כיסוי פנימי. חיי סוללה של יותר מעשר שנים הם תכונה שהופכת את הטכנולוגיה הזו לאטרקטיבית במיוחד.

הכיסוי המורחב ומורכבות המכשיר הנמוכה במיוחד של NB-IoT והעובדה שהעלות הראשונית של מודולי NB-IoT צפויה להיות דומה ל-GSM/GPRS (דור 2) הם יתרונות נוספים. בנוסף, הטכנולוגיה הבסיסית היא הרבה יותר פשוטה מאשר GSM או GPRS ועלות NB-IoT צפויה לרדת במהירות ככל שהביקוש יגדל, ופותח הזדמנויות שוק חדשות.

5G
הביקוש הגובר בשוק הצרכנים משפיע על הריאליזם של שוק ה-IoT אבל פריסות IoT של 5G מתרחשות. תמונת השוק של GSA מאוגוסט 2020 מדווחת כי יש כעת 92 רשתות 5G מסחריות הפועלות ב-38 מדינות, מה שמוכיח שיש כעת בסיס משמעותי גדול של שווקים שיש להם כיסוי 5G זמין לשימוש על ידי התעשיות . בנוסף, 392 מפעילים ב-126 מדינות הודיעו שהם משקיעים ב-5G בסוף יולי 2020.

להרבה יישומי IoT מבוססים אין דרישות ליכולות של 5G או פשוט אין סיבה עסקית שיכולה להצדיק את העלות שלו. עבור יישומי IoT רבים, רוחב הפס המוצע על ידי רשתות שטח רחבות (LPWAN) עם הספק נמוך, 3G ו-4G/LTE מספיק בשפע לצרכי העברת הנתונים שלהם. עם זאת, עם הפסקת רשתות סלולריות של 2G והחלפתה ב-NB-IoT הופכת עצומה ברחבי העולם, ההזדמנות ל-5G IoT מתחילה להתגבש. יתרונות הליבה של 5G -של מהירות גבוהה, זמן תגובה נמוך וצפיפות חיבור גבוהה, הינם ידועים, ובעצם, מאפשרים שינוי פרדיגמה בביצועים בהשוואה לחלופות.

תמונה 1 :פתרונות מקצה לקצה למגוון יישומים
קרדיט: Quectel

תמונה 2 :מגוון של פתרונות בגדלים ובביצועים שונים
קרדיט: Quectel

הבנת צרכי הפרויקט שלך:
ללא קשר לדרישות שלך, Quectel נוקטת בגישת הקשבה. אנו רוצים להבין היטב מה הלקוחות שלנו צריכים, לאסוף את כל הדרישות שלהם כדי שנוכל לבחור את המודול הטוב ביותר עבור הפריסה שלהם. בדרך כלל זה מבוסס על המשוואה המורכבת שתוארה קודם לכן, בה אנו מאזנים בין צרכים לביצועי קישוריות לבין צריכת חשמל, עלות, גודל (על גבי הכרטיס), מיקום הפריסה, רגולציה ודרישות אבטחה.

לדוגמה, לקוח עשוי לרצות לפתח מכשיר בעלויות נמוכות יותר לפריסה גלובלית. זה מונע מיד בחירה של מודול 5G בטענה שאין זמינות גלובלית ועלות המודול גבוהה מדי עבור מקרי שימוש בעלי ערך נמוך יותר. לאחר מכן נבחן את יכולת התקשורת שהם דורשים ונזהה, בשוק הסלולר, האם LTE CAT-1 או NB-IoT יכולים לענות על הצרכים שלהם. זה יכול להיות זה המתאים ביותר, כאשר CAT-1 מספק תפוקה גדולה יותר וכיסוי גלובלי כמעט בכל מקום או NB-IoT יעיל יותר.

ההתמקדות שלנו במודולי תקשורת עבור IoT פירושה שהצלחנו לספק מודולים לטכנולוגיות חדשות כמו NB-IoT ו-5G בשלבים המוקדמים ביותר של עקומות הפיתוח של הטכנולוגיות הללו. קצב הפיתוח המהיר הזה אומר שהלקוחות יכולים להיות הראשונים לתכנן ולבדוק את הטכנולוגיות החדשות באמצעות המודולים שלנו ובכך לזהות את טכנולוגיית התקשורת האופטימלית לפריסה ולמקרה העסקי שלהם.

המטרה שלנו היא לעזור ללקוחות שלנו לגדול בשווקי היעד שלהם עם המודולים שאנו מספקים. אנו מתכננים את ההצלחה של הלקוחות שלנו מההתחלה וזה אומר שהלקוחות יכולים לסמוך עלינו ולבחור מודול אחד וטכנולוגיה אחת מתוך ידיעה שיש להם עיצוב תואם שיניע אותם לעתיד.


 תמונת כותרת: יישומים שונים במימוש תקשורת סללורית –אינטרנט הדברים. קרדיט: Quectel

יובל גרמה, מנהל מחלקת אמבדד –טלסיס

תגובות סגורות