חדשות היום

פורטליקס ו-NVIDIA יספקו פתרון משותף לפיתוח, בדיקה ואימות של מערכות עזר לנהג (ADAS) ורכבים אוטונומיים

הפלטפורמה המשותפת משלבת את העוצמה של טכנולוגיית Foretify של פורטליקס ואת סימולטור הרכב של NVIDIA, ועונה על צרכים של לקוחות משותפים של שתי החברות

פורטליקס ו – NVIDIA מכריזות על פתרון משותף לפיתוח, בדיקה ואימות של מערכות עזר לנהג (ADAS) ורכבים אוטונומיים. החיבור של כלי הסימולציה של NVIDIA עם פלטפורמת הבדיקה והאימות של Foretellix יוצר פתרון מקיף ופורץ דרך לפיתוח וביצוע בדיקות של מערכות ה-ADAS (עזר לנהג) ושל רכבים אוטונומיים. באמצעות הפתרון המשותף, ניתן להפחית את עלויות הפיתוח, לסייע ליצרנים להגיע לשוק מהר יותר ולשפר את הבטיחות של  מערכות ה-ADAS (עזר לנהג) ושל הרכבים האוטונומיים.

“טכנולוגיית Foretify היא כלי מוביל לוולידציה ואימות; סימולטור הרכב שלNVIDIA  (DRIVE Sim) הוא פלטפורמה מבוססת וסקלבילית לסימולציה עבור רכבים אוטונומיים. השילוב בין שניהם מאפשר למפתחים לקבל גישה לארגז הכלים המתקדם ביותר כדי להאיץ את תהליכי הפיתוח והפריסה של רכבים אוטונומיים”, אומר צבי גרינשטיין, מנהל יחידה עסקית (General Manager) ב-NVIDIA.

הגישה המסורתית לבדיקת רכב, הכוללת נהיגה בעולם האמיתי עם רכבי ניסוי לקראת ייצור,  דורשת זמן רב ועלות כספית גבוהה ליצרן, ואינה סקלבילית.  ככל שגדלה המורכבות של מערכות ADAS ומערכות נהיגה אוטונומיות, כמעט בלתי אפשרי לבחון את התרחישים הנדירים והמסוכנים הנדרשים לצורך ולידציה ואימות מקיפים של רכב אוטונומי. העוצמה המשולבת בין הסימולטור הווירטואלי של אנבידיה, DRIVE Sim, ובין פלטפורמת האימות והוולידיציה של פורטליקס, יכולה לתת פתרון סקלבילי ואפקטיבי כדי לגלות באגים, מקרי קיצון, ומקרים לא יודעים (unknowns) שונים באופן יעיל ומהיר יותר.

הפתרון המשולב מבוסס על היכולות של Foretify לייצר ולנהל כמות מאוד גדולה של בדיקות משמעותיות. אותן בדיקות נשלחות בהמשך לסימולטור DRIVE Sim, שבו נערכת סימולציה פיזית ריאליסטית של הבדיקה, אשר מאתגרת את ההנחיות שהתוכנה במערכת העזר לנהג או מערכת הנהיגה האוטונומית מספקת כדי להתאים למצבים שהוגדרו בבדיקות. Foretify מנטרת  את הבדיקות ויכולה לשלוט בהן באופן דינמי כדי להבטיח שהבדיקה מבוצעת כמתוכנן. תוצאות הבדיקות, כולל ה- KPIs, נשלחות חזרה ל-Foretify לניתוח ואופטימיזציה, כדי לאפשר לצוותי הפיתוח לתקן את המוצר ולהריץ את הרגרסיות של הבדיקות הללו שוב עד שמתקבלת תוצאה בטוחה ומוצלחת.

NVIDIA DRIVE Sim™  , כלי הסימולציה לרכב של אנבידיה, מספק פלטפורמת סימולציה מקצה לקצה, המתוכננת מהשלב הראשוני ועד להרצה של סימולציה פיזית על בסיס ריבוי-סנסורים בהיקף נרחב. הוא פתוח, סקלבילי, מודולרי ותומך בפיתוח רכב אוטונומי משלב הקונספט והדרישות ההנדסיות ועד להשקה מסחרית, תוך שיפור הפרודוקטיביות של צוותי הפיתוח והאצת זמן היציאה לשוק.

קרדיט: Foretellix

פלטפורמת האימות (וריפיקציה) של פורטליקס Foretellix’s verification platform Foretify™ – משתמשת במתודולוגיות מוכחות בגישת coverage driven כדי לבצע אימות של מערכות סיוע לנהג ומערכות נהיגה אוטונומיות. Foretify יכולה לייצר מספר עצום של בדיקות הנדרשות כדי לכסות את כל התרחישים הרלוונטיים שמערכות נהיגה אוטומטיות עשויות לפגוש בעולם האמיתי. תרחישים מוגדרים בעזרת שימוש ב-OpenScenario 2.0 של ארגון ASAM, שפה לתיאור תרחישים הניתנת לקריאה אנושית, שאומצה לאחרונה כסטנדרט בתעשייה. פורטליקס מספקת גם חבילות מוכנות לבדיקה ואימות בשם V-Suites עבור פונקציות של מערכות ADAS, רגולציית L3 ALKS, נהיגה בכבישים מהירים L4, ומכרות, שמסייעות ללקוחותינו להעמיד תוכנית בדיקות מתפקדת בזמן קצר מאוד. דאשבורד מאוחד של בטיחות ופרודוקטיביות המבוסס על אנליטיקת ביג דאטה מספק להם תמונת מצב בגישת Coverage driven על ההתקדמות של תוכנית הבדיקות שלהם.

וידאו להמחשה: https://youtu.be/Hr7wc5pj8nE


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות