חדשות היום

“קובוטים של FANUC עובדים שמונה שנים ללא תחזוקה”

בראיון עם בוב סטרויק, סגן נשיא FANUC  אירופה ומנכ”ל FANUC ישראל, מדבר על מוצרים חדשים ומסביר כיצד FANUC רוצה להפוך למובילת השוק של הקובוטים באירופה.

FANUC  השיקה זה עתה שלושה דגמי קובוט חדשים מטעינה של 5 עד 25 ק”ג. עד כמה רובוטים שיתופיים חשובים לעסק שלך?

אנו מצפים שדגמי הCRX שלנו יהיו בין דגמי הרובוטים הפופולריים ביותר שלנו מכיוון שהם מתאימים לכל סוג של יצרן המבקש להרחיב את היכולות שלהם. מעניינים משתמשים חדשים של רובוטים הודות לתכנותם הפשוט והאינטואיטיבי של גרירה ושחרור והמשקל הקל שלהם. סדרת CRX כבר פותחת פלחי לקוחות חדשים עבור FANUC ובמקביל מפגישה אותנו עם חברות שכבר יש להן ניסיון באוטומציה של קווי הייצור שלהן אך טרם יצרו קשר עם צוות המכירות שלנו. כאשר אנו מציגים את דגמי ה CRX שלנו ללקוחות פוטנציאליים, אנו מגלים התלהבות רבה וזה עוזר לנו במתן השירות לטווח הארוך , לא רק בתחום הקובוטים. בישראל יש לנו עכשיו כמות גדולה של רובוטים מותקנים, והביקוש רק הולך וגדל.

קרדיט: FANUC

אילו תכונות יש ל-CRX  שאף יצרן רובוט אחר לא יכול להשתוות?

אנו מביאים את 40 שנות הניסיון שלנו בבניית רובוטים תעשייתיים לתוך דגמי ה-CRX  שלנו. ראשית הם עובדים בצורה אמינה ומדויקת גם בתנאים קשים ומציעים ליצרנים ייצור לאורך שנים. שנית, ניתן לשלב פונקציות נוספות של  FANUC כמו מצלמת לזיהוי , זיהוי ולקיחה תוך כדי תנועה מקו , פונקציות תנועה שונות , ניתור תנועת הרובוט עצירה או האטה שלו בתוך שטח עבודה מוגדר ויציאתו מתחום זה. בנוסף, לסדרת CRX לא נדרשת תחזוקה במשך שמונה שנים מלבד החלפת סוללות!

לאיזה נתח שוק אתה מכוון?

אנו שואפים להפוך למובילת השוק הברורה של הקובוטים באירופה ע”י תמיכה בלקוחות שלנו ובהגברת השימוש בקובוטים בקווים שלהם למגוון רחב של יישומים. עם מגוון מוצרים של 11 דגמי קובוט, הנעים בין 4 ק”ג ל-35 ק”ג כושר הרמה , אני חושב שאנחנו ממוקמים היטב כדי להשיג את המטרה הזו.

בשנת 2019 הצגתם את הקובוט הקל משקל הראשון שלכם, הCRX-10iA  מה הניסיון שלך עם הרובוט הזה עד כה?

ה- CRX משמש כיום בתחומים רבים, החל מהרמה וטעינה , טעינת מכונה ועד פלטיזציה ואפילו ריתוך. אנו רואים יישומים רבים עבור סדרת הCRX שלנו, החל מהרכבת חלקים קטנים ועד להרמת והשמה או משטוח ​​של קופסאות גדולות ועוד , ואנו מצפים שהרחבת אפשרויות והיישומים תלך ותימשך.

קרדיט: FANUC

למה להשתמש בקובוט לטעינת מכונה?

ה-CRX קל משקל, 40 ק”ג בלבד, כך שתוכל לקחת אותו ולמקם אותו בקלות עם כל עגלה פשוטה. מצלמת הזיהוי של FANUC הרובוט יכול למצוא את המוצר לטעינה היישר מהמשטח ולהעמיס אותו למכונה. כמו כן, הרובוט יכול ללמוד בקלות את מיקום המכונה על ידי שימוש במדבקות מטרה המותקנות על מסגרת המכונה, כך שמצלמת הזיהוי של FANUC תוכל לזהות בקלות. המפעיל יכול להפעיל את המערכת תוך דקות. תחשוב על חנויות עבודה קטנות שעובדות משמרת אחת, עכשיו הן יכולות להפעיל את הקובוט בלילה, כל לילה על חלק אחר או על מכונה אחרת.

האם אתה יכול לרתך עם קובוט?

הריתוך נעשה קל יותר עם קובוט CRX ,מאז תחילת 2022 כשליש מכל הקובוטים החדשים שנמכרו משמשים לריתוך קשת הדבר נובע בעיקר מפונקציות ההוראה הידניות והקלות לגרירה ושחרור , כמו גם תוכנת FANUC ARCTOOL  המציעה רמה גבוהה של פונקציונליות ריתוך משולבת מבלי שהלקוח יצטרך לפתח דבר. המפעיל יכול להזין בקלות את פרמטרי הריתוך בטאבלט, להעביר באופן ידני את הרובוט לנקודות הריתוך ולהפעיל את התוכנית. כך הקובוט יכול לייצור ריתוכים באיכות גבוהה אפילו לגדלים קטנים של אצווה. גודל אצווה “1” הוא כעת אוטומטי!

מה כושר ייצור רובוט ביפן?

FANUC  יפן הגדילה משמעותית את יכולת ייצור הרובוטים שלה מבעבר לרמת ייצור נוכחית של 11,000 יחידות בחודש ומתכננים הרחבה נוספת שאינה מוגבלת לדגמי CRX על ידי ניצול שטח פנוי בתוך החברה ושיפור יעילות הייצור, הסיכויים להגדלת נפח הייצור שלנו לסביבות 14,000 יחידות בחודש טובים . בנוסף, אנו בודקים האם אנו יכולים להגיע לכושר ייצור של 16,500 יחידות בחודש ללא צורך בהקמת מבנים חדשים.

טיפ אחרון?

ה-CRX במצב בטיחותי עובד במהירות של עד 1000 מ”מ/שנייה, אבל במקרה שנקטת אמצעי בטיחות מספיקים, אתה יכול לכבות את מצב שיתוף הפעולה ולהפעיל במהירות כפולה, ולהגדיל את התפוקה שלך!

צור איתנו קשר בכתובת info.il@fanuc.eu או בקרו אותנו במשרדינו באיירפורט סיטי.

בוב סטרויק, סגן נשיא FANUC אירופה ומנכ”ל FANUC ישראל. קרדיט: FANUC


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות