קרן טרה ונצ’ר פרטנרס ביצעה 3 השקעות בחברות סטארט-אפ חדשות בהיקף כולל של כ 3 מיליון דולר

קרן טרה(Terra Venture Partners) , המתמקדת בהשקעות בתחומי האימפקט, השקיעה לאחרונה בשלוש חברות סטארט-אפ ישראליות – וויו-נטיק, קוגנישייפ ואיניפיניפלקס. סכום ההשקעות הוא מעל 3 מיליון דולר והן נעשו בשיתוף עם רשות החדשנות.

אסטורה מודנה, שותף בקרן טרה, ציין “למרות שהמגמה העולמית נמצאת בירידה בכל הקשור להשקעות ראשונות, קרן טרה מגדילה השקעות בשלבי סיד ופרה-סיד בתחומים בעלי אימפקט חיובי על האקלים או הבריאות. משבר האקלים והגידול באוכלוסייה העולמית יוצרים צורך גדול ובהתאם לכך גם הזדמנות משמעותית בתחומים אלו. קרן טרה, מחלוצי השקעות בתחום הClimate בישראל, פעילה מעל 15 שנים בתחום כמשקיע פרה-סיד וסיד, החלה לאחרונה לבחון השקעות בחברות בוגרות יותר בתחומי הפעילות שלה”.

חברת וויו-נטיק (ViewNetic) הוקמה בשנת 2018 על ידי עופר סנדלסון, מנכ”ל ודוד שינר, סמנכ”ל טכנולוגיה ודוד גל, יו”ר. סך הכל הושקעו בחברה 1.1 מיליון דולר על ידי טרה, המייסדים ומשקיעים פרטיים. החברה מפתחת מוצר מבוסס בינה מלאכותית ומערך ייחודי של מצלמות, המסייע בניטור וזיהוי מוקדם של מזיקים ומחלות בחממות לגידול ירקות. המוצר יסייע לחקלאים ומגדלים לקבל תמונת מצב של המזיקים והחרקים המועילים בצורה מדויקת ועדכנית בזמן אמת, ברמה שלא ניתן לייצר בשיטות המקובלות כיום. המערכת תפחית את השימוש בחומרי ההדברה ואת הפגיעה באיכות הסביבה. בנוסף, המערכת תפחית את התלות בכוח אדם מיומן ולא זמין, ותגביר את יעילות העבודה.

חברת קוגנישייפ (Cognishape) הוקמה ב 2020 על ידי אורן מאיר, מנכ”ל; ד”ר דניאלה איזנברג, מנהלת מדעית וגל נחום, יו”ר. בחברה 5 עובדים. קוגנישייפ מפתחת “תרופה דיגיטלית” שנועדה להאט ואף למנוע את תהליך ההתדרדרות הקוגניטיבית בגיל מבוגר. בחברה הושקעו כמליון דולר. הפתרון של קוגנישייפ עושה ״דמוקרטיזציה״ של פרקטיקות קליניות מוכחות, אשר לא היו נגישות לציבור הרחב עד כה. הטכנולוגיה של החברה מציעה מאמן אישי וירטואלי המשוחח עם המשתמש דרך אפליקציות מסרים מיידיים מוכרות ומציע לו משימות תרגול קוגניטיביות שנבנו במטרה לאבחן ולאמן את יכולות קוגניטיביות. הטכנולוגיה מבוססת על המחקר העדכני ביותר ועל תובנות לגבי המוצרים הקיימים בשוק, שנתקלים בקושי רב להוכיח שיפור בחיים האמיתיים מעבר לשיפור בביצועי המשתמש במשחק וירטואלי . המוצר עושה שימוש בבינה מלאכותית המתאימה אישית לכל משתמש תכנית אימון ייחודית המאפשרת לו שיפור מקסימלי.

חברת איניפיניפלקס (infiniplex) הוקמה בשנת 2021 על ידי עופר פלג, מדען ראשי; זאב רוסק, מנכ”ל; אן גורן, רגולציה וקשרי רפואה. בחברה 7 עובדים. סך ההשקעות כולל הגיוס הנוכחי כ-1.1 מיליון דולר. טכנולוגיית החברה מאפשרת בדיקת שרידי גידול סרטני זמן רב לפני הופעת תסמינים קליניים, כחלק מבדיקת דם תקופתית, בעלויות הדומות לבדיקת קורונה. על פי ארגון הבריאות העולמי, גילוי מוקדם יכול לצמצם מעל מחצית ממקרי המוות מסרטן. קופות חולים או הגורם המבטח יוכלו לחסוך ממון רב ולשפר את השרות בהוספת בדיקה שכזו לבדיקות הדם הסדירות.

“אנחנו מזמינים יזמים ישראלים אשר רוצים להשפיע לחיוב על העולם לפנות אלינו לבחינת השקעה. טרה מחפשת להשקיע בחברות בעלות השפעה חיובית על הסביבה, החברה ועל אוכלוסיות רחבות בעולם ומזמינים יזמים מתאימים לפנות אלינו“, הוסיף מודנה. “כיום מנהלת הקרן מעל ל- 30 חברות פורטפוליו”.


תמונת כותרת: ד”ר אסטורה מודנה, שותף בטרה ונצ’ר פרטנרס. קרדיט צילום: רוני פרל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות