חדשות היום

וויביט מתקדמת לקראת ייצור שבבי זיכרון בטכנולוגיית ReRAM: מדווחת על טייפ-אאוט ראשון בפאב של SkyWater בארה״ב

בשבוע שעבר הציגה וויביט לראשונה שבב זיכרון שהוכיח יעילות גבוהה משמעותית בהשוואה לזיכרון מבוסס פלאש

מפתחת טכנולוגיות הזיכרון וויביט ננו (ASX: WBT) דיווחה היום על התקדמותה לקראת ייצור מדגמי של שבבי זיכרון בטכנולוגיית ReRAM בפאב של SkyWater בארה״ב. זהו הטייפ-אאוט (העברה לייצור) הראשון של טכנולוגיית הזיכרון שפיתחה וויביט בתהליך ייצור CMOS מסחרי.

הטכנולוגיה של וויביט מתאפיינת בצריכת הספק נמוכה במיוחד, תומכת גם בטמפרטורות גבוהות ומותאמת לתנאי סביבה קשים, ולכן מתאימה ליישומים אנלוגיים ויישומי ניהול צריכת חשמל במגוון שווקים – בהם רכב, מכשירי IoT ומכשירים רפואיים. לאחר תהליכי בדיקה והכשרה (qualification) לייצור המוני של השבבים, יוכלו  לקוחות SkyWater לשלב את טכנולוגיית הזיכרון במוצרים סופיים.

השבבים שנשלחו לייצור מכילים תת-מערכת שלמה, כולל מעבד RISC-V, וכן מודול אינטגרטיבי של זיכרון ה-ReRAM של החברה. לצד מערך תאי הזכרון, המודול מממש אלגוריתמים מתקדמים לניהול הזיכרון, תיקון שגיאות, הארכת משך החיים ושיפור ביצועי הזיכרון. שבבים אלה ישמשו גם להדגמה ובדיקות עבור לקוחות פוטנציאליים.

הזדמנויות משמעותיות

״השותפות הקרובה עם SkyWater מאפשרת לנו להשיג ביעילות את אבני הדרך שקבענו ולהתקרב לשלב הייצור״, אמר מנכ״ל וויביט, קובי חנוך. ״הטייפ-אאוט שהודענו עליו היום בפאב של SkyWater בארה״ב פותח בפני וויביט הזדמנויות משמעותיות. אנו בשיחות עם לקוחות המעונינים לשלב את טכנולוגיית הזיכרון המתקדמת שפיתחנו ולבסס לעצמם יתרון תחרותי בשוק״.

נשיא ומנכ״ל SkyWater, תומס סונדרמן, הוסיף: ״בכוונתנו להציע את טכנולוגיית הזיכרון של וויביט כחלק מסל המוצרים הגדל שלנו. לקוחותינו יוכלו למנף טכנולוגיה זו לתכנון שבבים חדשניים עם יתרון תחרותי. צריכת ההספק הנמוכה במיוחד לצד הגמישות בשילוב טכנולוגיה ייחודית זו במגוון מוצרים, מסבירות את ההתעניינות וההתלהבות של לקוחות בתחומי ה-IoT, ניהול צריכת חשמל, ותכנון מוצרים במעגל משולב״.

מהירה מהפלאש

בשבוע שעבר הדגימה וויביט לראשונה את טכנולוגיית הזיכרון שלה על גבי שבב באירוע של מכון המחקר הצרפתי Leti. בהשוואה לזיכרון מבוסס פלאש, טכנולוגיית הזיכרון של וויביט הוכיחה יכולות טובות יותר משמעותית במונחי מהירות מחיקת וכתיבת זיכרון.

https://www.youtube.com/watch?v=b1u–tnWvWE&t=3s


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות