חדשות היום

מחברים עגולים עמידים במים לחיבורים מרובים

מחברי push-pull עגולים עמידים במים עם דירוג הגנה IP68, מאפשרים לקיים יישומים חדשים בתעשייה במסלול Industry 4.0 וב (IIoT). המחברים בסדרת-T של קבוצת המוצרים Y–Circ P מציעה יתרונות רבים לעומת מחברים אחרים.

היעילות בחלק האחראי על איטום הכבל-  הופכת את ההרכבה לפשוטה. בסדרת T מרכיבים חלק אחד בלבד, לעומת מחברים אחרים שבהם מרכיבים מספר חלקים בכדי לייצר אטימות.  באופן כזה, ההרכבה הפשוטה מקטינה באופן משמעותי את הסכנה של נזק באיטום. מנגנון הנעילה המשופר, עם ווי הנעילה הארוכים שלו, הופכים את המחבר לאמין כאשר מדובר במחזורי חיבור רבים.

כיום המחברים חייבים להעביר אנרגיה ואותות בצד כמות נתונים רבה ככל האפשר. לקצבי נתונים מהירים בטווח של ג’יגה סיביות בשנייה יש צורך בעקרונות ת”ר (RF) מתוחכמים. לכן, המשתמש זקוק לפתרונות חיבור גמישים , בעלי עוצמה וייחודיים ליישום . ומעל הכל, קומפקטיים וקשיחים. לתכונות כמו אמינות, זמינות, כדאיות כלכלית והרכבה חלקה,  יש חשיבות מיוחדת עבור היצרנים ומשתמשי היישומים .

חברת Yamaichi Electronics יצאה לשוק עם טווח רחב של מחברי push-pull עגולים שעומדים בכל הדרישות הנזכרות לעיל. הם מציעים יתרונות עלות ויתרונות אחרים, מפני שהם חוסכים בחומר ובמרחב וקלים בהרכבה.

קרדיט תמונות: YAMAICHI ELECTRONICS

מזעור חוסך בעלויות, מקום ובמאמצי הרכבה

הסדרה Y–Circ P (השם מרמז על מחבר push-pull עגול) – מציע יתרונות בזכות מזעור. את המחברים אפשר לחבר לסדרות הקיימות בשוק. תלוי בסוג, המחבר קל משקל וקצר ב- 20% ממחברים עגולים הקיימים בשוק וברי השוואה. פירושו של דבר, שימוש בשקעי התקן קצרים יותר -מאפשרים מיקום רב יותר ביישום הלקוח.

האורך האופטימלי הופך את המחבר לקל יותר ופגיע פחות לרעידות. מנגנון הנעילה מסוג Push-pull מאפשר חיבור וניתוק נוח על ידי משיכה של בית המחבר.

מגעים(contacts) באיכות גבוהה מבטיחים 5000 מחזורי חיבור, לפחות. בנוסף, התכנון של מגע הסיכוך עבר אופטימיזציה. חלקי חצאי הגלילה זהים (Half-Shell ( ולא ניתן עוד לבלבל ביניהם במהלך ההרכבה ובכך הופכת הרכבת המחברים לפשוטה יותר באופן משמעותי.

לבית המתכתי עמידות גבוהה ולציפוי הכרום יש ערך רב, לכן המחבר מתאים גם לשימוש בהתקנים עם דרישות אופטיות גבוהות. בזכות המגעים המיוצרים בעיבוד שבבי , מובטח העברת אותות/ נתונים וזרמים-גבוהים ללא בעיה.

המוצר הראשון היה בסדרה B. יש לו דירוג הגנת IP50 והוא מוצע בשילובים רבים. המחברים בסדרה זו מוצעים במידות גודל 9, 12, 15 ו- 18 שכל אחת מהן יכולה להיות עם מספר שונה של מגעים.

בהתבסס על סדרה B, היצרן פיתח מחבר עמיד במים: סדרת T מתאימה ליישומים חדשים בכל מקום שבו מתקיימים תנאים של אבק, מים וכל צורות הלחות האחרות שיכולות לפגום בתפקוד הכבלים ו/או המחברים.

בהם נכללים תנאים שנחשבים לתנאי סביבה קשים בהנדסת מכונות, במערכות IT ובתעשיית הרכב והתעופה. היישומים נמצאים בטווח שבין שימוש בתוך מים לבין טכנולוגיה רפואית. יישומים אפשריים נוספים כוללים מצלמות ומערכות בקרה המשמשות מחוץ למבנה.

מחברי סדרת T מציעים יתרונות רבים בהשוואה למחברים דומים. מזעור היה גם הוא במוקד גרסה זו. האתגר שעמד בפני המהנדסים במהלך הפיתוח היה שילוב מנגנון הנעילה והגנת IP68 לגודל מחבר של סדרה B. בנוסף נדרש השימוש במבודדים (Insulator  / Contacts Block  ) של סדרה B.

קרדיט תמונה: YAMAICHI ELECTRONICS

אופטימיזציה של רכיב איטום-הכבל הופך את ההרכבה לפשוטה

התכונה החשובה ביותר היא יעילות האטום לכבל. לצורך כך, אנשי הפיתוח מימשו תפיסת איטום קומפקטית, שבה אפשר להרכיב מחבר אטום למים באופן קשיח, מהר יותר ועם פחות סיכונים. מנגנון האטימה צומצם, כך שצווארון נעילת הכבל (Collet) כולל בתוכו את האטם ,ומהווה יחידה אחת מיוחדת – מחברים סטנדרטיים בשוק כוללים מנגנון עם עד שלושה חלקים. עיקרון זה פשט ואפשר להאיץ את ההרכבה. בזמן שבמחברים אחרים יש צורך להרכיב כמה חלקים, בסדרת T צריך להרכיב חלק אחד בלבד. אמנם הרכבה זו קלה יותר בהרבה, אך מאידך היא מקטינה את הסכנה של נזק לאטם.

בנוסף, את סיכוך הכבל אפשר לחתוך לאורך עם אפיצות (טולרנס) גדולה. באופן כזה, לא קיימת כמעט האפשרות שחוטי הסיכוך יחדרו לתוך אזור האיטום ויפגעו ביכולת האיטום. טבעת האיטום (Cable Sealing ) וצווארון נעילת הכבל (Collet)  עשויים יחידה אחת, והופכים את ההרכבה לבטוחה, עד כי אין לדאוג עוד פן דבר מה יזוז ממקומו בזמן ההרכבה, ויפגע בכך באיטום אופטימלי.

נעילה באמצעות ווי נעילה ארוכים מגדילה את מחזורי החיבור

נקודה חשובה נוספת בעיקרון של המחברים החדשים,  היא אופטימיזציה של מערכת הנעילה. בזכות ווי נעילה ארוכים יותר, אפשר לקבל מחזורי חיבור אמינים רבים יותר בסדרה זו.

התכנון אטום למים עד תקן IP68 לפחות, ופירושו של דבר שקיעה במים במשך 48 שעות בעומק מטר אחד.

בנוסף לתבניות המגעים הסטנדרטיות, אפשר לקבל תבניות מגעים מיוחדות למען שידור נתונים במהירות גבוהה. כך, אפשר לקבל קצבי שידור נתונים המגיעים לעד 10 ג’יגה סיביות בשנייה. בקצבים אלו יש שוליים מספיקים למשימות שידור נתונים עתידיות בתעשייה ולרשתות נתונים.

את הגרסאות של סדרת T אפשר לקבל בכל מידות הגודל (9, 12, 15 ו- 18), כתקעי כבלים (Plug ) וכשקעי כבלים (Socket) , וכן כשקעים של מכשירים בתכנונים שונים.

מיוצרים באירופה

כל מחברי push-pull מיוצרים על ידי מומחה מחברים באירופה. מתקן הייצור שבבעלות החברה מציע רמה גבוהה של אינטגרציה אנכית. לעובדים יש שנות ניסיון רבות בייצור מחברים והרכבת כבלים.

כך מתאפשר להגיע לייצור מהיר וגמיש עבור לקוחות אירופיים.

כלי לקביעת קונפיגורציה של המוצר, מספק סקירה של כל גרסאות המוצר והאפשרויות לקביעת הקונפיגורציה של המחבר המתאים בשולחן העבודה שלך:
https://configurator.yamaichi.de/

לפרטים נוספים ויצירת קשר:
עמית למפרט
YAMAICHI ELECTRONICS Israel
Mobil +972 (0)54- 2044423
E-Mail: Amit.Lampert@yamaichi.co.il
www.yamaichi.co.il


YAMAICHI ELECTRONICS

תגובות סגורות