חדשות היום

ניהול כבילה חכמה ומצברים

פ.וייס הינה חברה משפחתית שהוקמה בשנת 1939 והיא נציגה בלעדית בישראל של מספר יצרנים בתחום הזיווד האלקטרו-מכני והסוללות. היצרנים שלנו הינם בעיקר מארצות מערב אירופה (גרמניה, שוויץ, אנגליה, איטליה) ומצטיינים במוצרים מאיכות גבוהה ופתרונות מכווני לקוח. אנו יודעים להציע ללקוחותינו מארזי זיווד מפלסטיק, מארזי אלומיניום ונירוסטה, מגירות וארונות “19, מאווררים ומפוחים, אביזרי כבילה חכמה, קשיחים וטרמינלים, סוללות ליתיום ראשוניות ונטענות, ממסרים לזרמים גבוהים, משאבות ועוד. בשל הקשר הישיר עם מפעל היצרן, אנו יודעים להציע, לכלל קופסאות הזיווד שלנו, גם עיבוד מיוחד, פתחים, חורים,הדפסה, ציפויים, צביעה, שינויים במימדים וכמעט כל דרישה מיוחדת של הלקוח. השנה אנו שמחים להציג שני יצרנים חדשים בתחומי פתרונות לסידור וניהול כבילה ומצברים , שביחד עם המוצרים פורצי הדרך שלהם, מאפשרים לנו להגדיל את סל הפתרונות שלנו והערך הכולל שאנו יכולים לתת  ללקוחותינו.

ICOTEK הגרמנית המציעה פתרונות ניהול כבילה חכמה

https://www.icotek.com/en-us

אז מה עולה לנו הכי הרבה כסף? מעניין לציין, שכאשר אנו מעוניינים להעביר כבלים וקונקטורים דרך דופן קופסה או ארון, ההוצאה הגדולה ביותר שלנו היא למעשה זמן העבודה של החשמלאי או הטכנאי. נניח שיש לנו 20 כבלים שצריכים לצאת מארון חשמל, תוך שמירה על אטימות גבוהה כנגד מים ואבק. אנחנו ככל הנראה נאלץ לקדוח 20 חורים בודדים בעבור תופסי הכבל (cable glands) בקטרים השונים, דבר שלוקח זמן רב ולמען האמת דיי מעייף ומתיש….

ICOTEK גרמניה מציעים פתרון בדמות מסגרת מלבנית או עגולה ובה גומיות עם חורים לכבלים שבקטרים שנעים בין 1 מ”מ ל 65 מ”מ. לצורך התקנת המסגרת צריך לעשות פתח מלבני אחד או פתח עגול אחד, בלבד ולהעביר דרכו את הכבלים. הפתרון רלוונטי ומתאים לכבלים ללא קונקטורים וגם לכבלים עם קונקטורים. פתרונות לכבלים עם קונקטור – כאשר מדובר בכבלים עם קונקטור, הפתרונות של ICOTEK מאפשרים להעביר את הכבלים ללא פירוק הקונקטור. הדבר מאפשר לשמור על אחריות יצרן לקונקטור וחוסך זמן פירוק והרכבה של הקונקטור. בחלק מהסדרות, פס אטימה היצוק בתבנית לאורך כל היקף מסגרת השחורה, מאפשר לנו להגיע לרמת אטימות מרשימה של IP66.

פתרונות לכבלים ללא קונקטור – כאשר מדובר בכבלים ללא קונקטור, הפיתרון אף פשוט יותר. לפי קוטר הכבלים אנו יכולים להגדיר מסגרת במבנה “שוקולדה”, שמביאה בחשבון את כמות הכבלים הנדרשת וקוטרם ומאפשרת העברת כמות גדולה מאוד של כבלים בשטח מצומצם. כעת כל שנותר לעשות הוא לנקור את החור הנדרש עם מברג ולהעביר את הכבל דרכו. הפתרון מאפשר לנו להגיע לרמת אטימות של IP68/IP66.

פתרונות סיכוך והפחתת הפרעות אלקטרו-מגנטיות –

 ICOTEK מציעה מגוון רחב של פתרונות לסילוק הפרעות אלקטרומגנטיות (משני סוגים) שנגרמות במכונות, קווי ייצור, ארונות ועוד. הפתרונות כוללים הפחתת ההפרעות בלבד או במשולב עם מעבר כבלים והפחתת מתיחות הכבל. ניתן להתקין את האביזרים על הקיר, על פס דין, בתוך ארונות או קופסאות, לכבל אחד או למספר רב של כבלים ביחד.

פתרונות הפחתת מתח וסידור כבלים –

ICOTEK מציעה פתרונות להפחתת מתיחות הכבלים שנכנסים ויוצאים מקופסאות או ארונות. כמו כן, האביזרים מאפשרים את סימנום ותיוגם של הכבלים באופן מקצועי. הפתרונות מגיעים בצורת קסילופון בקומה אחת או בשתי קומות, להפחתת מתיחות כבלים רגילים או בשילוב הפחתת הפרעות אלקטרו מגנטיות. ניתן לחבר את האביזרים על מגוון פלטפורמות (TS35/C30/35 mm shape H) לגמישות מירבית בהתקנה.

פתרונות סקטורייאליים וייעודיים –

עם התפתחות מוצרי החברה ודרישת הלקוחות, קו המוצרים גדל על מנת לעמוד בדרישות של סקטורים

ומוצרים שונים בניהם:

  • רכבות – קו מוצרים חדש, שעומד בתקני אש, מניעת התפשטות וחסימה אש ע”פ התקן האירופאי EN 45545-1/3 (E45/EI30), מיוצר כדי להגן על הנוסעים והצוות במקרה של שריפה ברכבת.
  • תעשיית המזון והשתייה – לתעשיית המזון עוצב קו מוצרים הגייני, שעומד בתקני FDA בעת ייצור מוצרי מאכל ושתייה. המוצרים מאופיינים בקווים ישרים, המונעים הצטברות חיידקים על המוצר ורדיוסים גדולים המאפשרים ניקוי של מעברי הכבלים בצורה יסודית. כמו כן, המעברים עשויים מחומרים עמידים לחומרי ניקוי על מנת לעמוד בתקנים הנדרשים.
  • חדרים נקיים – תחום שזכה לטיפול ייחודי בשל הדרישות הגבוהות שבו. קו המוצרים לחדרים נקיים מאפשר לקבל את הפריטים בשני סוגי תקנים לשאיבת חלקיקים ונקיון המוצר ISO 14644. התקנים מגדירים את כמות החלקיקים המקסימאלית, גודלם וריכוזם על המוצר.
  • ארונות RITTAL באקט של קולגיאליות גרמנית, גם ארונות RITTAL זכו למברשות ייעודיות לדגמי ה TS 8 Enclosures. דרך המברשות ניתן להעביר כבלים בצורה אלגנטית מתחתית הארון ולשמור עליו מכניסת אבק ולכלוך.

איור 2: הפחתת הפרעות אלקטרומגנטיות. קרדיט: ICOTEK

איור 3: הפחתת מתח וסידור הכבילה. קרדיט: ICOTEK

POWERSONIC האמריקאית המציעה מצברים ממגוון טכנולוגיות ומערכות אגירת וטעינת אנרגיה

https://www.power-sonic.com/

POWERSONIC היא חברה ותיקה בשוק, מוכרת וידועה במצברי העופרת-חומצה האיכותיים שלה. בשנת 2017 החברה עברה לבעלות חדשה, ומאז היא מצוייה בתנופה אדירה של פיתוח וייצור מוצרים חדשים שמתאימים לצרכי ומגמות השוק הנוכחיים. בתחילה הורחב קו מצברי העופרת-חומצה, המטענים ומערכות גיבוי (UPS) ולאחר מכן התווספו גם מצברים לכלים ממונעים כגון אופנועים, טרקטורונים וסירות. המגמה למעבר לכלי רכב ירוקים ואנרגיה ממקורות מתחדשים הביאה את החברה להציג פתרונות שכוללים מערכות עצמאיות לאגירת אנרגייה ועד קונטיינרים מצויידים במערכות כוללות ומצברים. לאחרונה, חברת אחות של POWERSONIC יצאה בקו מוצרים לעמדות לאגירת אנרגיה לטעינת רכבים חשמליים.

מצברי עופרת חומצה (VRLA)- מגיעים במספר סדרות כתלות במאפייני השימוש הנדרש. המצברים מאופיינים בדחיסת אנרגיה גבוהה, מארז ABS איכותי, חיי מדף ארוכים ופריקה עצמית נמוכה. השוני בין הסדרות כולל את יכולות ופרק זמן פריקת המצבר, שימוש בטכנולוגיית AGM, פריקה עמוקה,  חיי מדף, סוג טרמינלים (F1/JST/T11/Other), תקנים (VDS), מצבר יבש או רטוב לתקופות אחסנה משתנות ועוד.

מצברי ליתיום חכמים (LIFEP04)- מגיעים במספר סדרות כתלות בצורך. למצברים יכולת טעינה גבוהה ומהירה שמתאימה במיוחד למערכות אגירת אנרגיה. אפשרות לחבר המצברים בטור ובמקביל לצורך שרשור המצברים ויצירת מערכות בעלות קיבול גבוה. המצברים “החכמים” כוללים מעגלי הגנה (PCM), מעגלי ניהול אנרגיה (BMS), אפשרות לשליטה ובדיקת סטטוס באמצעות טכנולוגיית Bluetooth ועוד.

מערכות אגירת אנרגיה (BESS)-

מערכות מושלמות בשיטת הרכבה מודולרית לאגירת אנרגיה. המערכות הכוללות את כל יחידות הטעינה, אגירה, ניהול האנרגיה בשלוש שכבות ועד מערכת כיבוי אש מובנית. המערכות יכולות לפעול באופן עצמאי וגם בעלות אפשרות לשילוב ברשת החשמל. בשל השימוש הנפוץ במערכת במקומות מרוחקים ובתנאי סביבה קשים, המערכת עוצבה כך שהן המעטפת והן המודולים הפנימיים מאופיינים בעמידות גבוהה ומיוצרים מחומרים איכותיים.  המערכת מורכבת ועוברת בקרת איכות בחצר המפעל ובדר”כ נדרשות שעות בודדות לצורך הפעלתה המלאה בשטח.

עמדות לטעינת רכבים חשמליים (EV) מבוססות מצברים-

לאחרונה החלה החברה להציע באמצעות חברת אחות (EVESCO), עמדות מושלמות מודולריות לטעינת רכבים חשמליים  לציי רכב, חברות, סוכנים, חניוניים ולקוחות אחרים. ההשקעה הגדולה של החברה במחקר ופיתוח, מאפשרת לה  להציע עמדות טעינה לכל מגוון הרכבים החשמליים. העמדות מאופיינות ביכולת טעינה מהירה ואולטרה-מהירה ואפשרות לשינוי פרמטרים אלו ע”פ צרכי הלקוח. יכולת אגירת האנרגיה של התחנה ממספר מקורות (רשת החשמל, פאנלים סולריים, אנרגיית הרוח ועוד) ,מאפשרת ניהול חכם של אגירת האנרגיה לשעות השפל והפחתת עלותה באופן משמעותי. בנוסף, אמינות התחנה גדלה, שכן גם במקרה של ניתוק התחנה מרשת החשמל, היא יכולה להמשיך לתפקד באופן רגיל באמצעות האנרגיה שנאגרה במצברים. התחנות יכולות להפרס כקבועות או כזמניות ע”פ הצורך.

לסיכום:

הן בתחום ניהול הכבילה החכמה והן בתחום המצברים, הצלחנו להתקשר עם יצרנים חזקים ואיכותיים. יצרנים אלו מאפשרים לנו להגדיל את סל המוצרים שלנו ואת היכולת שלנו להציע ללקוח סל רחב ומגוון יותר. יצרנים אלו מחזקים את היכולת שלנו ואת המוטיבציה לשמש ללקוח One Stop Shop, שנותנת מענה לצרכים רבים בתכנון וייצור המוצר.

הכותב הוא אריה וייס, מנכ”ל ובעלים של חברת פ.וייס בע”מ

המרכז הישראלי לזיווד אלקטרומכני וסוללות.

www.pweiss.co.il

pweiss@pweiss.co.il

09-7677500


אריה וייס, מנכ"ל ובעלים של חברת פ.וייס בע"מ

תגובות סגורות