חדשות היום

רחפנים זעירים אוטונומיים יוכלו לשמש את כוחות החירום וההצלה באירועי חירום בתוך מבנים: ממשלות ישראל וארה”ב ישקיעו בפרוייקט טכנולוגי פורץ דרך

קרן BIRD, בשיתוף המשרד לביטחון הפנים והמשרד האמריקאי לביטחון המולד, מכריזה על השקעה בפיתוח של חברות CyberBee הישראלית ו-Eyecloud.ai האמריקנית

קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה”ב למחקר ולפיתוח תעשייתיים, אישרה השקעה בפרויקט משותף של חברת CyberBee הישראלית וחברת Eyecloud.ai האמריקאית. בפרוייקט החדשני מפתחות החברות יחד רחפן אישי אוטונומי לפעילות תוך מבנית, המתאים לשימוש כוחות החירום וההצלה. הפרויקט ישלב את יכולות התבונה המרחבית מבוססת וידאו של חברת CyberBee, המאפשרת ניווט תוך מבני באזורים משוללי ,GPS עם מצלמות ה-edge-AI ושרותי הענן של חברת Eyecloud, ויאפשר לרחפן קל משקל ומחיר לפעול באופן אוטונומי במרחב תוך-מבני.

הפרויקט נבחר על-ידי המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (Department of Homeland Security) והמשרד לביטחון הפנים של ישראל, במסגרת תכנית BIRD HLS. בנוסף למענק מקרן בירד יממנו גם החברות את הפרוייקט, כך שסך ההשקעה בפיתוח יגיע לכ-1.75 מיליון דולר.

מאז 2016, המנהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS S&T) והמשרד לביטחון פנים הישראלי משתפים פעולה במימון פרוייקטים טכנולוגיים משותפים של חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי ביטחון הפנים והמולדת. שיתוף הפעולה כולל פיתוח טכנולוגיות בתחומים: פשעי סייבר, אבטחת תשתיות ומבני ציבור, ערים בטוחות ומוגנות, הגנת גבולות, מערכות אוויריות בלתי-מאוישות, וטכנולוגיות מתקדמות לכוחות חירום והצלה. הפרויקטים שנבחרים מספקים מענה לצרכי הביטחון של שתי המדינות והם בעלי פוטנציאל מסחרי משמעותי.

קרן BIRD פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים. בנוסף למימון (עד מיליון דולר לפרויקט) הקרן מסייעת באיתור ובחיבור לשותפים אסטרטגיים משתי המדינות. הפרויקטים המוגשים לתכנית BIRD HLS עוברים בדיקה קפדנית על-ידי נציגי המשרד לביטחון המולדת האמריקאי, רשות החדשנות הישראלית ומומחים מהמשרד לביטחון הפנים בישראל.

הגב’ מייגן מאהלה, מנהלת המחלקה לשיתוף פעולה עם התעשייה במנהל הטכנולוגי (S&T) של המשרד לביטחון המולדת (DHS) בארה”ב:
“המנהל הטכנולוגי במשרד לביטחון המולדת שמח לציין את השנה השביעית של שיתוף פעולה עם המשרד לביטחון פנים ועם קרן BIRD במתן מענק לפרוייקט הנבחר של תכנית BIRD HLS לשנת 2022, פרוייקט שמציע התקדמות משמעותית ביכולות של כוחות החירום וההצלה. אנו מצפים להמשך הצלחתה של התכנית, המחברת בין טכנולוגיה עילית וכישרון בארה”ב ובישראל, ותומכת בפיתוח פתרונות לביטחון המולדת של שתי המדינות”.

ד”ר גד פרישמן, המדען הראשי במשרד לביטחון הפנים:
“המשרד לביטחון פנים מחפש לאורך השנים כלים טכנולוגיים שיאפשרו לחזק את הביטחון במרחב הציבורי. אנו מאחלים לחברות הזוכות שיצליחו בפיתוח המערכת שתקדם את יכולות האימון של מגיבים ראשונים בשתי המדינות, תגדיל את יכולת התגובה ואת היעילות המבצעית שלהם. אנו מודים על שיתוף הפעולה בקידום טכנולוגיות חדשניות עם המשרד לביטחון המולדת של ארה”ב ועם קרן BIRD לטובת ביטחון הציבור”.

ד”ר איתן יודילביץ, מנכ”ל קרן BIRD:
“תוכנית BIRD HLS מייצרת הזדמנויות שיתוף פעולה ופיתוח עסקי ייחודיות עבור חברות ישראליות ואמריקאיות, והטכנולוגיות שמפותחות במסגרתה מוכיחות עצמן כגורם משמעותי בשיפור ביטחון הציבור וייעול עבודתם של כוחות החירום וההצלה”.


תמונה של איתן יודלביץ’ מנכ”ל קרן BIRD (קרדיט: קרן בירד)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות