לוקהיד מרטין ורפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ ישתפו פעולה בתחום הלייזר רב העוצמה

לוקהיד מרטין [NYSE: LMT] ורפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ, חתמו על הסכם שיתוף פעולה הכולל פיתוח, ניסויים וייצור משותף של מערכת לייזר רב עוצמה בישראל ובארה”ב. הפיתוח העתידי המשותף יבוצע על סמך נכסים שפותחו ומפותחים באופן עצמאי על ידי רפאל ומפא”ת/משהב”ט במסגרת העבודה על מערכת ‘מגן אור’ (Iron Beam) ויתמקד בפיתוח גרסה של מערכת זו לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים.

לאחר שנים של השקעה משותפת של משרד הביטחון/מפא״ת (המנהל למחקר ופיתוח אמל”ח ותשתית טכנולוגית) ורפאל הותנע ע״י מפא״ת פרויקט מגן אור Iron Beam)). בשנה האחרונה בוצעה סדרת ניסויים שהוכיחה את היכולת האופרטיבית של המערכת. מגן אור (Iron Beam) היא מערכת נשק לייזר קרקעית רבת עוצמה בקטגוריית 100kW, הצפויה להיות המערכת המבצעית הראשונה מסוגה בעולם להגנה אווירית נגד מגוון איומים כגון רקטות, מרגמות וכלי טיס בלתי מאוישים, באמצעות פגיעה ישירה במטרה במהירות האור.

“הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, מהווה מכפיל כוח עבור רפאל ואף עבור המשק הישראלי. אנו פועלים על מנת להבטיח כי לקוחותינו יקבלו את המערכות המתקדמות, האפקטיביות והטובות ביותר. ההסכם ירחיב את סל היכולות והאפשרויות שהחברה יכולה להציע במשותף למגוון לקוחות,” אמר מנכל רפאל, האלוף (במיל) יואב הר אבן. “במהלך שלושת העשורים האחרונים, רפאל השקיעה יחד עם מפא”ת/משהב”ט במחקר ופיתוח בתחום הלייזר, מה שהוביל לפיתוח פורץ הדרך של מערכת ‘מגן אור  ‘(Iron Beam) ואנו צופים כי היא תהפוך למערכת המבצעית הראשונה מסוגה, בתחום ההגנה באמצעות לייזר, ומהווה דוגמה מובהקת ליכולות כחול לבן עצמאיות המובילות לשיתופי פעולה אסטרטגיים שיתרמו רבות לשני הצדדים”.

מערכת ‘מגן אור’ (Iron Beam) צפויה להשתלב במערך ההגנה האווירית הרב-שכבתית של ישראל. זהו הפתרון המתאים ביותר מבחינת עלויות, מוכנות לפעולה ויכולת להתמודד עם איומים מתפתחים, במקביל להגנה על תשתיות קריטיות, אתרים אסטרטגיים, כוחות מתמרנים ומרכזי אוכלוסייה.

“המשימה של לוקהיד מרטין היא לספק את הפתרונות הבטחוניים הטובים ביותר, אשר עוזרים ללקוחות שלנו להישאר צעד אחד לפני היריבים שלהם. בעבודה עם רפאל, הצוות המשותף יעזור להביא את היכולת החדשה ומצילת החיים הזו ללקוחות שלנו”, אמר מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד מרטין, פרנק סנט ג’ון. “יכולת ייחודית זו תשפר את מערכת ההגנה החיונית של ישראל נגד מגוון איומים מהאוויר, עם טכנולוגיית לייזר הנמצאת בחזית החדשנות, ואנחנו גאים בקבלת ההזדמנות להרחיב את השותפות של לוקהיד מרטין בהגנה על מדינת ישראל”.

“אנו רואים את היכולות של מגן אור (Iron Beam) המפותחת יחד עם משהב”ט, כפריצת דרך טכנולוגית, עם האפקטיביות המוכחת שלה נגד חלק מהאיומים המתוחכמים ביותר, לרבות רקטות, מרגמות, רחפנים וכלי טייס בלתי מאוישים, גם כאשר הם מגיעים בכמויות גדולות. המערכת מיועדת לספק הגנה מול איומים מתפתחים בשדה הקרב המורכב של היום, ובכך מחזקת את יכולת ההגנה על העורף הישראלי ומהווה קטליזטור ליצירת שיתופי פעולה בילטראליים”, אמר דר רן גוזלי, סמנכל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל.

“לוקהיד מרטין נכנסת לעידן חדש בפעילותה בישראל. בתור מובילה טכנולוגית, הפלטפורמות האוויריות שלנו, כמו הF-35-, F-16, C-130  ועוד, פועלות בישראל במשך שנים רבות ויחד עם מסוק התובלה הכבדה, ה CH-53K- שייכנס לשירות בשנים הקרובות – ימשיכו לפעול גם בעתיד. כעת אנחנו נכנסים לעידן הלייזר רב העוצמה ומצפים להצבתה בשטח של מערכת מבצעיות, אמינה ויעילה יחד עם השותפים שלנו ברפאל”, אמר יהושע (שיקי) שני, מנכל לוקהיד מרטין ישראל.

לוקהיד מרטין מביאה עימה עשרות שנות ניסיון בתכנון ,פיתוח וניסויים מוצלחים של מערכות ותת-מערכות קריטיות שהתמודדו בהצלחה עם מגוון איומים, החל משלב הזיהוי ועד הפגיעה. המומחיות של לוקהיד מרטין נובעת מעשרות שנים של השקעה במערכות אב-טיפוס, אשר הפגינו יעילות מול מגוון איומים.

החברות יפתחו ויפעילו מערכת לייזר רב עוצמה בשטח ויחקרו הזדמנויות נוספות לאספקת יכולת קריטית זו לארצות הברית ובחינת הפוטנציאל במקומות נוספים בעולם.

למידע נוסף, בקרו באתר רפאל www.rafael.co.il ובאתר לוקהיד מרטין . www.lockheedmartin.com


קרדיט תמונת כותרת: סיון פרג’

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות