חדשות היום

חברת הסטארט-אפ ניאולוג’יק השלימה סבב גיוס סיד של 8 מיליון דולר כדי לצמצם לשליש את מספר הטרנזיסטורים במעבדים

טכנולוגיית Quasi-CMOS של ניאולוג’יק מתגברת את טכנולוגיית CMOS בת 40 השנה ומאפשרת ייצור מעבדים חזקים וזולים יותר עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר המתאימים לעיבודי בינה מלאכותית, למידת מכונה, ראיית מכונה ועוד.

חברת סטארט-אפ טכנולוגיית המעבדים ניאולוג’יק (NeoLogic) מנתניה מכריזה על השלמת גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Maniv Mobility ובהשתתפות הקרנות lool Ventures ו-M-Ventures. החברה נתמכת גם על ידי רשות החדשנות.

ניאולוג’יק מפתחת טכנולוגיה ייחודית בשם Quasi-CMOS המצמצמת את מספר הטרנזיסטורים במעגלים דיגיטלים עד כדי שליש ממספרם בטכנולוגיה הקיימת כיום. טכנולוגיה זו מאפשרת לפתח מעבדים בעלי עוצמת עיבוד גבוהה יותר, תוך חיסכון משמעותי בצריכת ההספק שלהם והוזלה משמעותית של מחירם לצורך מתן מענה לעומסי העבודה הגדלים בקצב מואץ בתחומים כגון בינה מלאכותית, למידת מכונה, עיבוד וידאו, ניתוח נתונים, מדע נתונים ועוד.

ניאולוג’יק נוסדה בשנת 2021 על ידי ד”ר אבי מסיקה (המנכ”ל) וזיו לשם (סמנכ”ל הטכנולוגיה), שניהם בעלי ניסיון של עשרות שנים בניהול ובפיתוח טכנולוגי של מעבדים. החברה מעסיקה כיום 13 עובדות ועובדים, מהם שניים בחו”ל ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הפיתוח.

ד”ר אבי מסיקה, מייסד משותף ומנכ”ל NeoLogic: “שוק המעבדים למרכזי נתונים נאמד כיום ב-110 מיליארד דולר כאשר בעתיד מאיצים לבינה מלאכותית יהוו אחוז נכבד מכלל המעבדים במרכזי נתונים. המעבדים כיום מבוססים על טכנולוגיה (CMOS) בת יותר 40 שנה שמתקשה לעמוד בדרישות ההספק וכוח העיבוד הנדרש הקיים והעתידי. טכנולוגייתQuasi-CMOS  של ניאולוג’יק פורצת את מגבלות הטכנולוגיה הקיימת, מקטינה את המורכבות של מעגלים דיגיטלים ומציעה שיפור דרמטי ביחס מחיר-ביצועים ובשטח השבב. הגשנו כבר שלוש בקשות פטנט עד כה. אנו מודים לקרנות שהשקיעו בחברה והביעו את אמונן בטכנולוגיה ובצוות”.

נייט ג’ארט, שותף בקרן ההון סיכון Maniv Mobility, המשקיעה בטכנולוגיות חדשניות ובמודלים עסקיים המעצבים מחדש את  עולם התחבורה ואשר הובילה את סבב הגיוס, מסר: “הארכיטקטורה החדשנית של ניאולוג’יק מייצגת שינוי פרדיגמה בפיתוח מיקרו-מעבדים בנקודת זמן שבה כל חדשנות פורצת דרך בתעשיית המוליכים למחצה מייצרת ערך כלכלי גדול במיוחד. אנו מאמינים שיש לחברת ניאולוג’יק הזדמנות ייחודית לחולל שינוי מרחיק לכת בדרך שבה יצרניות מעבדים יתכננו את הדורות הבאים של שבבים שיהיו בעלי עוצמה גדולה יותר, יעילים יותר אנרגטית וזולים יותר באופן משמעותי וגאים להצטרף למסע הזה של אבי וזיו ביחד עם המשקיעים הנוספים בחברה”.     

יניב גולן, שותף ב lool ventures, קרן הסיד הוותיקה בישראל, מסר: “ההשקעה שלנו בנאולוג׳יק מביאה לידי ביטוי את האמונה שלנו בטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה וביכולתה להביא לשינוי משמעותי באופן שבו חברות מפתחות מעבדים מתקדמים”.

ד”ר אבי מסיקה (מכון וייצמן למדע) הוא מומחה בפיזיקה של התקני מצב מוצק בכלל ושל טרנזיסטורים מהירים בפרט, בעל ניסיון ניהולי של 25 שנים במגוון חברות היי-טק. מסיקה שימש בעבר כמנהל קבוצת ההתקנים בטאוואר סמיקונדקטורס והוא בעל ניסיון מעשי בתכנון וייצור של התקני CMOS. לאחר מכן שימש כסמנכ”ל הנדסה של חברת שלקייס, והקים ושימש כמנכ”ל של שלוש חברות מוליכים למחצה בתחומי חיישני תמונה, מתגים אופטיים מבוססיMEMS  ושבבים פוטוניים.

זיו לשם הוא בעל 24 שנות ניסיון בתכנון מעבדים. בעברו עבד בחברות מוליכים למחצה מהמובילות בעולם, כמו National Semiconductors, DSPG ו- Synopsys וניהל פרויקטים מורכבים של תכנון מעבדים. לשם היה ממקימי חברת LogixL אשר פיתחה סימולטור HDL מבוסס חומרה וכן שימש כמנהל בחברת NewSight Imaging בה תמך בלקוחות של חיישני LiDAR ו-iTOF. תפקידו האחרון לפני הקמת ניאולוג’יק היה מנהל קבוצת ה-backend בחברת Inomize, שם ניהל קבוצה של מהנדסי תכנון שבבים ופיתח מעבדים עבור לקוחות בענפים תעשייתים שונים בטכנולוגיות מ-40 ננומטר ועד 7 ננומטר.


צוות ניאולוג’יק- קרדיט צלם: אביב קורט.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות