חדשות היום

מעבדי AI של Hailo ששולבו במערכות של WiseSight יחסכו לנהגים בישראל עשרות מיליוני שקלים על תשלום עבור קנסות חנייה

המערכת של הסטארט-אפ WiseSight מזהה לוחיות רישוי של כל מכונית שחונה בחנייה מוסדרת של עיריות ושולחת התראות לנהגים שלא הפעילו אפליקציות חנייה. כך היא חוסכת לנהגים מאות אלפי קנסות בשנה וגם מגדילה את הכנסות העיריות.

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) מתל-אביב, המספקת מעבדי AI למכשירי קצה, תספק מעבדים לחברת הסטארט-אפ WiseSight המפתחת מערכות חכמות לניטור חניות של כלי רכב בערים שונות בעולם. מעבדי הבינה המלאכותית של היילו ישולבו במערכות החכמות של WiseSight המזהות מספרים של לוחיות רישוי ומנטרות חניות כחול לבן במרחבים עירוניים.

מעבדי היילו Hailo-8 שישולבו במערכות מאפשרים צמצום משמעותי של עלות השימוש והם מחליפים מעבדים של אנבידיה שהיו חלק ממערכות אלה עד עתה. באמצעות מעבד HAILO-8, ששולב בתוך יחידת מחשוב קצה ממוזערת, ניתן לחבר עד 12 מצלמות ליחידת הקצה. המעבדים של היילו מאפשרים ל- WiseSightלפרוס את המערכת בעלויות מינימליות, צריכת חשמל נמוכה, רובסטיות, ואמינות לאורך זמן.

למעבד יש כוח עיבוד של 26 טרה-פעולות בשנייה (Tera Operations Per Second – TOPS) בצריכת הספק טיפוסית של 2.5 וואט, והוא מספק ביצועים גבוהים במיוחד בקצה הרשת, ביעילות צריכת הספק מובילה בתעשייה, המאפשרת למכשירי קצה להריץ יישומי למידה עמוקה מתוחכמים בהיקפים גדולים.

מערכת WiseSight הותקנה עד כה בהצלחה בארה”ב ובצרפת, וב-10 ערים בישראל: כפר סבא, רמת גן, באר שבע, מודיעין, נתניה, אשקלון, ירושלים, חיפה, אור יהודה ואשדוד. המערכת מנטרת למעלה מ-7,000 מקומות חנייה בערים אלה ומוודאת שהנהג או הנהגת הפעילו אפליקציית חנייה (פנגו או סלופארק). נהגים שלא הפעילו את אפליקציית החנייה מקבלים מהמערכת התראה על כך לאחר חמש דקות. על פי נתוני החברה, כ-50% מהנהגים אינם מפעילים את אפליקציית החנייה, ו-70% מהם מפעילים אותה בעקבות ההתראה.

ארז רוקח, מייסד וסמנכ”ל פיתוח עסקי WiseSight: “באמצעות מעבדי היילו, המערכת שלנו מזהה ברמת אמינות של 100% את כלי הרכב שחונים בחניות כחול לבן בערי ישראל ומפעילה תהליך שבסופו הנהגים שלא הפעילו את אפליקציית החנייה עושים זאת ומשלמים עבור החנייה. כך אנו חוסכים לנהגים ולנהגות בישראל מאות אלפי קנסות בשנה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. כיום, עיריות מסוגלות לאתר באמצעות פקחים רק כ-5% מהנהגים שאינם מפעילים אפליקציות חנייה. השימוש במערכות המשלבות בין המערכת של WiseSight לטכנולוגיה של היילו מאפשר לעיריות להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיהן מתשלום עבור חנייה, כך ששני הצדדים מרוויחים”.

שוק המצלמות לזיהוי לוחיות רישוי של כלי רכב (מצלמות ANPR – Automatic Number Plate Recognition) צפוי להגיע להיקף כספי של 700 מיליון דולר בשנת 2028. המצלמות מריצות אפליקציות אנליטיקה של וידאו ולכן חשובות להצלחתן של ערים חכמות.

ירון עופר, מנהל הפעילות העסקית והמכירות של היילו בישראל, הודו וקוריאה: “אנו רואים ביקוש הולך ועולה למעבדים של היילו, לצד הצורך ההולך וגובר בעולם בניטור וניתוח של וידאו בערים חכמות לצורכי בטיחות וביטחון האזרח. המעבדים של היילו מאפשרים ניתוח וידאו מהיר, יעיל וחסכוני. אנו שמחים לשתף פעולה עם סטארטאפ ישראלי מוביל ולראות כיצד שילוב בין טכנולוגיות ישראליות זוכה להצלחה גדולה בארץ ובעולם”.


תמונה- טכנולוגיית WiseSight- קרדיט: WiseSight.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות