חדשות היום

החדשנות שבפשטות….

מה אפשר להוסיף בתחום שאולי כבר נאמר בו הכל, על ההתפתחות המהירה, על הצורך ללמוד ולהיות בחזית הטכנולוגיה והשילוב של עולמות ה –AI כמעט בכל תעשייה אפשרית ובתהליכיה השונים.

איך לוקחים את זה מכאן? הרבה סימני שאלה- האם צריך לדעת הכל? האם גם בחברה שלנו ניתן להטמיע? וכן הלאה.

אתחיל במשפט שאני מאוד אוהב- שינוי מתחיל בצעד אחד קטן אל עבר המטרה.

מספר מילים על קבוצת rh, מה אנחנו עושים ואיך ניתן לשלב AI, רובוטיקה ואוטומציה בעולמות קבלנות המשנה.

קבוצתrh  הינה חברה ישראלית גלובלית הפועלת בתחומי הרכבות אלקטרוניקה מתקדמות, מציעה פתרונות Turn-Key ברמה עולמית של שירותי עיצוב, הנדסה, פיתוח, ניהול שרשרת אספקה, הרכבות וקבלנות משנה, עבור מכלולים אלקטרוניים ומערכות ללקוחות גלובליים במגוון רחב של תעשיות.

החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים, מהם כ-850 בישראל, והיתר באירופה (רומניה) ובארה”ב (קליפורניה). בישראל נמצאת תשתית הפעילות וההנדסה המרכזית, כולל מפעל זיווד- עבודות מתכת, קווי SMT המספקים תפוקה של כ-300 מיליון רכיבים בשנה, מחלקות אינטגרציה, מפעל לייצור כבלים ומחלקת הנדסה ופיתוח המספקת פיתוח וליווי תהליכי המוצר בדגש על יעול התהליך והבאת ערך וחדשנות ללקוח. המחלקה מעסיקה כ-60 מהנדסים והנדסאים ודרכה עובר כל מוצר לפני כניסתו לייצור.

rh נהנית ממוניטין של עמידה בתקני האיכות הגבוהים והמחמירים ביותר בתחום התעשייה, התקשורת, הביטחון והרפואה.

היכולת לעמוד במוניטין זה נובעת מהגישה הגמישה של rh למחויבות לשיפור מתמיד של תהליכים בדגש על יעילות, בנוסף לערך המוסף של שקיפות מלאה מול לקוחותינו הן פנימית והן חיצונית.

אז מאיפה מתחילים, הקמנו בחברת rh צוות היגוי ושמנו לעצמנו מטרה ברורה, לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח לשילוב AI ואוטומציה בפעילות הליבה של הקבוצה, אסטרטגיה זו תתבסס על הבנה עמוקה של צרכי הלקוחות שלנו.

כחלק מהפעילות אותה מוביל צוות ההיגוי ניתן דגש עיקרי על 3 קבוצות מיקוד שונות:

  1. קבוצת למידת מערכת AI על כלל שימושיה השונים.
  2. קבוצת מיפוי תהליכים תומכי מוצר (איסוף, הזנה, וניתוח של נתונים).
  3. קבוצת מיפוי תהליך הרכבה (תהליכים שמשפיעים באופן ישיר על איכות וזמן הרכבה).

קבוצת למידת AI- מתמקדת בלמידה ושילוב של עולמות AI בתעשייה, למעשה הצוות לומד וחוקר את יכולות המערכת השונות, מבין איפה ניתן להשתמש אצלנו בארגון ב- AI, בדגש על עבודות רפטטיביות ואף מוזן ברעיונות ובנושאים לבחינה ע” הצוותים השונים, למעט הלמידה והשימוש, הצוות בוחן את מהימנות המידע המתקבל, מדייק את המידע המוזן ואף בוחן תהליכים ידניים אשר עובדים כיום להעברתם לאוטומציה.

בתמונה מטה ניתן לראות את ממשקי העבודה והאינטגרציה בין הצוותים.

תמונה :1 ממשקי העבודה והאינטגרציה
בין הצוותים. קרדיט: rh

בנוסף לפעילות של צוות ההיגוי נבחנות אפשרויות נוספות של השימוש ב- AI במחלקת הנדסה והפיתוח של החברה בדגש על קבלת המלצות לשימוש במספר שונה של מקרים על כלל פעילותה של המחלקה כגון: מתקנים, צב”דים, פישוט תרשימי תהליך מורכבים, עבודה מול מפרטי רכיבים מורכבים ומיקוד מידע חיוני המתקבל לשימושים הנדסיים, כתיבת תהליכים מבוססים מידע משותף ועוד מס’ רב של דוגמאות בוחן אפשריים.

דוגמה: ניתן לראות בתמונה כתיבת קוד למיקרו בקר המבוסס על כתיבת דרישות מהמערכת.

תמונה :2 כתיבת קוד למיקרו בקר קרדיט: rh

פעילות נוספת שצברה תאוצה כתוצאה מהמיפוי של התהליכים השונים בקווים ההרכבות היא  בחינה והבנה של פעולות פשוטות אותן ניתן לייעל באמצעות שילוב של אוטומציה ורובוטיקה תוך התחשבות ברורה ובחינת ROI (החזר השקעה).

התחלנו בפעולות בתהליכי ההרכבה השונים בהם קיימות חזרתיות של פעולת העובד ובחנו כדאיות של הכנסת אוטומציה. במקרים רבים ראינו כי על ידי שילוב של רובוט פשוט ניתן לייעל את סביבת העבודה, לשפר את התהליך ולקצר את זמני העבודה. כחלק מהטמעת הפעילות שילבנו גם את עובדי הקו וגם את לקוחותינו. באמצעות השילוב, שיפרנו את בסיס הידע והצרכים- על ידי הירתמות העובדים המבינים את החשיבות ואת היותם חלק מהתהליך וההחלטות המתקבלות.

בעולם קבלנות המשנה, שיפור תהליכי ההרכבה של המוצר בכל שלביו הינם הכרחיים לשיפור האיכות, היעילות, היציבות התהליכית והכדאיות. לכן, פעולות רבות ניתן להתחיל לבצע כבר מחר בבוקר ואין צורך לחכות לדברים הגדולים או הכותרות המפוצצות. התחילו בקטן, זהו תהליכים ופעולות שלא מוסיפות ערך לא לעובד ולא למוצר, הורידו את זה לפרקטיקה והתנסו. בהתחייבות, זה ממכר וכשמתחילים להבין את הפוטנציאל רוצים עוד…

בקבוצת rh, מחלקת ההנדסה והפיתוח מספקות תמיכה לכלל המחלקות והפעילויות השונות בחברה, שותפה יחד עם הלקוח בתוך תהליכי תכנון המוצר, מביאה ערך בהיבטי האינטגרציה ובכך מקטינה את סבב שלב ה NPI. אנו מאמינים שתכנון נכון, מעבר ליצירתיות הנדרשת, מתחיל בהבנת תהליכי ההרכבה אליהם מייעדים את המוצר.

השילוב של הבנת תהליכי ההרכבה השונים שהם חלק מה DNA שלנו הם אלו המביאים ערך עוד בשלבי התכנון. לכן, הייחודיות של שילוב רובוטים ואוטומציה בתהליכי היצור והבנת התהליך הסופי הרבה פעמים ישפיעו על תכנון המוצר.

חשיבה מוכוונת, תהליכי אוטומציה וראיית תהליך כוללת, לא בהכרח צריכה להיות יקרה או מעוררת בהלה. מה שחשוב הוא לדעת לחזות את התהליך והמוצר הסופי וכבר בשלבי התכנון, לבצע התאמות נדרשות בתכן אם יש צורך בכך.

דיברנו עד כה על השימוש ב- AI ככלי לניתוח נתונים, ייעול וקבלת המלצות לתהליכי עבודה ושיפור, לצד שילוב של אוטומציה ורובוטיקה בקווי ההרכבות השונים, השילוב של שניהם לא מחייב ולכן כמו שנפתחה הכתבה, “החדשנות שבפשטות” יש הרבה תהליכים שניתן ליישם כבר מחר בבוקר, שלבו אנשים שונים בארגון שיראו בפעילות הזו כערך עליון, צרו קבוצות חשיבה והבינו שזה לא עוד סיסמה בשם AI זה כאן כדי להישאר וככל שנשכיל להשתמש בזה מוקדם כך הערך שנקבל יגדל בהתאם.

קרדיט: rh


תמונת כותר: מפעלי החברה. קרדיט: rh

אביעד ואתורי, מנהל הנדסה ופיתוח, קבוצת rh

תגובות סגורות