חדשות היום

טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי של וויביט הוכשרה לשימוש בטמפרטורה של 125 מעלות – המתאימה ליישומים מתקדמים בכלי רכב ובמוצרים תעשייתיים

מפתחת טכנולוגיות הזיכרון וויביט ננו (סימול: ASX: WBT) דיווחה היום כי טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי (ReRAM) שפיתחה הוכשרה בהצלחה (qualified) ליישום בטמפרטורות גבוהות של עד 125 מעלות צלזיוס. עמידות שבבי זיכרון בטמפרטורות גבוהות אלו חיונית לשילובם ביישומים מתקדמים בכלי רכב ובמוצרי IoT תעשייתיים.

תהליך הבדיקה וההכשרה של טכנולוגיית הזיכרון של וויביט כלל שילובה בשבבי דמו שיוצרו בפאב של שותפתה הצרפתית CEA-Leti. הטכנולוגיה של וויביט עברה בהצלחה מלאה את המבחנים המחמירים של תקן הזיכרון התעשייתי של ארגון התקנים JEDEC, שבחן את הביצועים, העמידות ותוחלת חיים של 10 שנים בטמפרטורות של עד 125 מעלות צלסיוס – העונות על דרישות מחמירות של תעשיית הרכב.

לשם השוואה, מרבית שבבי הזיכרון המשולבים כיום במוצרי צריכה אלקטרוניים וביישומים תעשייתיים נדרשים לעבור תהליך הכשרה בטמפרטורה של עד 85 מעלות בלבד.

התעניינות גוברת

״עמידות טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי שלנו בטמפרטורות גבוהות מהווה הישג משמעותי״, אמר מנכ״ל וויביט, קובי חנוך. ״במגעים שאנו מקיימים עם יצרניות וחברות שבבים גדולות, אנו רואים התעניינות גוברת בטכנולוגיה שלנו ליישומים מתקדמים בתעשיית הרכב ובמוצרי IoT תעשייתיים. אנו מאמינים, כי הזיכרון ההתנגדותי יהווה בחירה טובה יותר לתעשיות אלו בהשוואה לטכנולוגיות זיכרון חדשות אחרות, לא רק בגלל עמידותו בטמפרטורות גבוהות ובתנאי קרינה ושדות אלקטרומגנטיים, אלא גם הודות ליכולת לשלבו במהירות ובעלות נמוכה יותר״.

יתרונות בהשוואה לפלאש

״טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי היא מועמדת מבטיחה ליישומים בתעשיית הרכב, ומציגה ביצועים טובים יותר לעומת זיכרון הפלאש במונחי זמן תכנות, עמידות וצריכת הספק״, אמר אנליסט הטכנולוגיה הראשי של חברת המחקר Yole, ד״ר סימון ברטולאצי. ״הודות למעורבות יצרניות שבבים וספקיות מיקרו-מעבדים מובילות לתעשיית הרכב, כמות השבבים שיתבססו על טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי צפויה לגדול בקצב שנתי של כ-80% בשנים 2022 עד 2028. וויביט מצטרפת לתחום חלוצי וצומח זה, ומאפשרת ליצרניות לתכנן שבבים עם שילוב טוב יותר בין ביצועים, צריכת הספק ועלות 1״.

  1. Emerging Non-Volatile Memory report, Yole Intelligence, 2023

קרדיט: וויביט

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות