חדשות היום

הסטארט-אפ YOPI נבחר להשתתף במאגד הביו-צ’יפ של רשות החדשנות

חברת הסטארט-אפ YOPI Technologies R&D Ltd התקבלה  למאגד של רשות החדשנות.  מאגד הביו-צ’יפ הישראלי מאורגן וממומן על ידי תוכנית מגנ”ט  (מחקר ופיתוח גנרי טכנולוגי) של רשות החדשנות.

חברת YOPI פיתחה טכנולוגיה ייחודית פורצת דרך לניטור אלקטרוליטים בזיעה, המערכת הלבישה של YOPI מנטרת את תקינות המצב הפיזיולוגי של הלב מחוץ למעבדה באופן רציף תוך כדי אימון גופני  ומספקת אינדיקציה ברמת דיוק גבוהה, המבוססת AI, על סיכון לאירוע לבבי מספר חודשים לפני שהוא עלול להתרחש. המוצר הינו חלק אינטגרלי ממהפכת “הדור חדש” בניטור חוץ מעבדתי.

המערכת של YOPI מאפשרת ניתוח צריכת חמצן אמיתית VO2 , פרמטר המהווה את האינדיקציה הטובה ביותר על מנת לדעת את תפקוד הלב בעת פעילות גופנית. וכל זאת מניטור וניתוח שנויים בריכוזי ביו-מרקרים כגון מלחים בזיעה בזמן אמת.

מאגד הביו-צ’יפ של מרכז החדשנות מורכב מ-7 חברות תעשייתיות ביניהן:  (Tower SC , CEVA , QuLab medical, Cardiokol ,SensoMedical, תעשייה אווירית,) ו-12 קבוצות מחקר מ-4 מוסדות אקדמיים שונים (טכניון, בר-אילן, בן-גוריון, אוניברסיטת תל אביב).  מטרתו העיקרית של המאגד היא לפתח את תחום הבריאות הדיגיטלית ולהביא לשוק טכנולוגיות ביו-שבבים חדשניות-גנריות שיהיו זמינות למגזר הביו-רפואי הישראלי והעולמי ויגשר על הפער הקיים כיום בענף.

מהמאגד  נמסר: “אנחנו מברכים על הצטרפותה של YOPI לחברות במאגד הביו-צ’יפ של מדינת ישראל בחסות הרשות לחדשנות. הטכנולוגיה ש-YOPI מביאה עימה טכנולוגיה שמאפשרת לנטר פעילות לבבית באמצעות זיעה ועומדת בסינרגיה עם שאר הפתרונות  של שאר החברות במאגד. וכך בשילוב עם טכנולוגיות של חברות מאגד נוספות תסייע בנתינת מענה יעיל יותר למשימה שלשמה הוקם מאגד הביו צ’יפ”. 

לדברי חמי ראם, שותף מייסד ומנכ”ל YOPI , “קבלת YOPI למאגד הביו צ’יפ המכובד שהינו כחוד החנית של חברות ביו השבבים, מבוססות AI הינה תעודת כבוד ל – YOPI ולטכנולוגיה שפותחה, שתסייע מחד לשותפים נוספים במאגד ומהווה מאידך deal breaker”” בעולם הניטור מרחוק של חולים וכמו כן ספורטאים. ומאידך מהווה פריצת דרך המביאה את ה-“דור הבא” בכל הקשור לניטור ומניעה של התקפי לב הנובעים מחסימות בעורקים הכליליים המובילים דם לשריר הלב ואחראים על תפקודו התקין. לראשונה בשוק המכשירים הלבישים, YOPI מציגה חיישנים מהפכניים המנטרים זיעה בזמן אמת, לצד אלגוריתמים המפיקים תובנות מדויקות לגבי מצבו הפיזי והרפואי של המשתמש. טכנולוגיה הניטור הייחודית של החברה נחוצה למאגד ואנו שמחים מההכרה בטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו”.

החברות הטכנולוגיות שנמצאות במאגד, מאופיינות בכלים של חישה מטבולית, זיהוי חדשני של הפרעות קצב לב, ביו-חיישנים אנלוגיים, EEG, ביולוגיה סינתטית ועוד. פיתוח ביו-חיישנים שונים וטכנולוגיות תומכות בדגש על מעגלים חדשניים בהספק נמוך, טכנולוגיות ייצור שבבים, יישומים אופטיים ויכולות AI הדרושות למערכות מבוססות ביו-שבב.


קרדיט צילום: יח”צ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות